Gå til innhold

Hylende Hydralauk Bremser (Sykkel)


neeeeii

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en sykkel med Hydralauiske bremser. Hver eneste gang jeg bremser (Både forbrems og Bakbrems) piper de! Det jeg har prøvd: Vaske med hageslange, ta papir å prøve å ta vekk olje. Nå er jeg lei av de jævelige hyle lydene!! Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve? Sykkelen er litt under et år gammel.

Beklager for skrivefeil og rotete innlegg, sitter på mobil.

 

Takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har en sykkel med Hydralauiske bremser. Hver eneste gang jeg bremser (Både forbrems og Bakbrems) piper de! Det jeg har prøvd: Vaske med hageslange, ta papir å prøve å ta vekk olje. Nå er jeg lei av de jævelige hyle lydene!! Noen som har noen tips til hva jeg kan prøve? Sykkelen er litt under et år gammel.

Beklager for skrivefeil og rotete innlegg, sitter på mobil.

 

Takker for svar!! :)

 

Se denne

Lenke til kommentar

Men dette skjedde etter jeg hadde smurt olje på dem. Må alt dette stresset her til for å få vekk all olje?

 

Ok, har du smurt olje på bremseskivene?? :eek: Trodde du hadde tørre klosser/skive.

Lyden kommer av resonansen som skjer når bremseklossene skipper på skiva, akkurat som du får en lyd hvis du gnukker en våt finger på glass. Bruk rødsprit eller aceton og en fille for å rense skiven OG bremseklossene for å få bort lyden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Skal kjøpe rødsprit på mandag å se ogsen det går! Takk for svar! :)

Ikke for å gni noe inn, men hvor gammel er du?

Om du ikke vet helt hvordan mekaniske bremser virker, så må man advare om bruken av rødsprit også....

Lenke til kommentar

Øhm.. Tenkte jeg bare jeg skulle ta litt rødsprit på en fille?

 

Rødsprit på en fille/twistdott fungerer utmerket til å rense brekseskiver/klosser. Tidligere var det dette som man benyttet på bilverksteder for å rense nye bremseskiver og trykkplate/clutchdisk ettersom rødsprit er fett og snussløsende.

 

Selvfølgelig kan man kjøpe fancy-smancy produkter på sprayboks som div brake cleanser, forgasserrens o.l De virker på samme måte som rødsprit (fjerner fett og smuss), men koster mye mye mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Oki. Du kan også kjøpe noen billige oppvasksvamper som har en ru og en bløt side. Den ru siden er ypperlig for å gni vekk oljen.

Lenke til kommentar

Problemet er vel som nevnt over at du har fått olje på skivene. Det du da kan gjøre er å ta ut bremseklossene (husk: ikke trykk på hendelen når de er ute.) Dermed går du til et sted med god ventilasjon og brenner dem med en minibrenner. Da vil du se at oljen kommer ut av klossene og den vil ta fyr og fordampe. Deretter blir det liggende litt sot igjen som du kan file forsiktig bort (NB: De er varme!!).

 

Det samme kan du gjøre med skiven, bare fort, slik at det ikke kommer skade på eikene eller andre deler. Hvis ikke kan du rense og bruke sandpapir. Ikke puss for hardt, da blir de aldri gode igjen.

 

Husk, det enkleste er ofte det beste. Det kan være lurt å bytte til noen nye bremseklosser hvis du ikke vil gjøre det. Det koster omtrent 149,- i en sportsbutikk!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...