Gå til innhold

Sigma 35mm f/1.4 DG HSM fokus feil!?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop kjøpt den nye 35mm fra sigma. Har hørt at den er veldig bra, og at det ikke er noe galt med fokusering, også på canon hus.

 

Men da jeg prøvde objektivet på mitt canon 550d, merket jeg med en gang at det er noe galt med autofokusen. Bildene er rett og slett ikke helt i fokus.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende og som vet hva jeg kan gjøre? :hm:

jeg har bestillt objektivet fra komplett.no så jeg kom heller ikke gå tilbake å spørre på noen butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut om den frontfokuserer eller bakfokuserer - og om det gjelder både på korte og lange fokusavstander. Bruk kun midtre fokuspunkt for å teste, og fokuser for eksempel på noe skrått - som en avisforside på et bord foran deg, hvor du legger midtre fokuspunkt et bestemt sted på siden og ser om fokus ligger foran eller bak.

Lenke til kommentar

det bildet som ikke er fulstendig i fokus er tatt med autofokus, det som er helt i fokus er tatt med manuel. Begge bildene er tatt med blenderåpning 1,4.

Hvis du ser på bildet til høyret er det i fokus. Fokuset er bare plasert foran tyggispakken ikke på. Bare se på underlaget så ser du det :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd problemer med mitt objektiv , men jeg vet at bilder tatt med f1,4 kan være vanskelig uansett hvilket objektiv det gjelder.

Jeg bruker kun ett fokuspunkt når jeg skal ta slike bilder som med tyggispakken det vises til , gjerne også stativ. Uhyre lett å bomme på slike motiver med f1,4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...