Gå til innhold

Sensur i Dagbladet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Er du enig med Shroom at vi ikke trenger eindomsretten?

 

Sier han det eller vrir du på det han sier til at det skal bety det for deg?

Lenke til kommentar

Sier han det eller vrir du på det han sier til at det skal bety det for deg?

 

Ja han skrev det

Jeg er ikke noen stor tilhenger av eiendomsretten.

 

Hvis du er bare her for å skape kvalme så send meg heller en PM eller skriv på bloggen din om hvor grusom du synes jeg er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du greier å se forskjellen på de to utsagenene og vet godt hva du driver med.

 

Jeg er ikke noen stor tilhenger av eiendomsretten.

 

Det kan jo også tolkes som at han er for reguleringer, blandingsøkonomi og et mest mulig rettferdig skattesystem for å finansiere blant norsk helsevesen etc. I kommunene kan det betyt at han forsvarer eidendomsskatt slik at kommunene utnytter sitt inntektspotensiale og får skjønnsmidler.

 

Jeg kan ikke se at du har kommet med en presisering av det han skrev. Hvem av oss som gir den rimeligste tolkningen av det han skrev, overlater jeg til andre og ikke en markedsliberlist som deg å vurdere.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du greier å se forskjellen på de to utsagenene og vet godt hva du driver med.

 

Det kan jo også tolkes som at han er for reguleringer, blandingsøkonomi og et mest mulig rettferdig skattesystem for å finansiere blant norsk helsevesen etc. I kommunene kan det betyt at han forsvarer eidendomsskatt slik at kommunene utnytter sitt inntektspotensiale og får skjønnsmidler.

 

Jeg kan ikke se at du har kommet med en presisering av det han skrev. Hvem av oss som gir den rimeligste tolkningen av det han skrev, overlater jeg til andre og ikke en markedsliberlist som deg å vurdere.

Hvis han virkelig var for eindomsretten så tror jeg nok han hadde skrevet det. I tilegg så skrev han senere

 

Videre, at du ikke forstår at en ordnet verden kan eksistere uten eiendomsrett syns jeg er skremmende.

 

Jeg mener det er fult mulig å opprette et samfunn hvor folk ikke berøver deg i større grad enn i dag, helt uten eiendomsrett.

 

Okei, så vi har en gutteklubb her? Så lenge han mener at man ikke kan ha verdiskaping uten eiendomsrett så kan det ikke være mye logikk tilstede.

 

Hadde du giddet å lese diskusjonen, istedenfor å komme midt inn i diskusjonen så ville du visst hva han mente. Kanskje neste gang så velger du å lese diskusjonen før du hopper inn i diskusjonen og sier at jeg har ingen argumenter, fordi du er sur over at jeg ikke postet primærkilden til en graf og avslørte at du spurte om primærkilden av trass.

 

Som sagt, hvis du ønsker å spre kvalme, gjør det på bloggen din eller send meg en PM.

 

BTW: Jeg er ikke en markedsliberalist.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har lest deler av diskusjonen og gjort meg opp min mening. Hvor ble det av gutteklubben din? Redigerte du den bort?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

BTW: Jeg er ikke en markedsliberalist.

 

Har du hør uttrykket, om man går som en and, kvekker som en and og oppfører seg som en and, da er man en and. Andre får vurdere den tråden jeg lenket til ovenfor hvor du kom med ditt ekstreme forslag.

 

Kan ikke du som er ingeniør heller hjelpe Simonhauan

http://www.diskusjon...post&p=20619352

med disse utregningene?

Lenke til kommentar

Har du hør uttrykket, om man går som en and, kvekker som en and og oppfører seg som en and, da er man en and. Andre får vurdere den tråden jeg lenket til ovenfor hvor du kom med ditt ekstreme forslag.

 

Kan ikke du som er ingeniør heller hjelpe Simonhauan

http://www.diskusjon...post&p=20619352

med disse utregningene?

Jeg har en annen ide. Lær deg hva markedsliberalisme er for noe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Market_liberalism

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En bedre kilde er vel denne,

 

http://www.diskusjon...post&p=18611761

 

selv om den ikke er så gjennomskubar.

Siterer deg selv igjen? Jeg tror jeg foretrekker Wikipedia.

 

Du kaller ikke bare meg liberalist. Du kaller alle på høyresiden for liberalister og om de er litt lengre til høyre så kaller du dem ultra-liberalister. Jeg lurer på hva du kaller ekte liberalister for.

 

Du har opplagt misforstått hva liberalisme er for noe. Liberalisme er ikke bare å kutte i statlige utgifter. Liberalister tror på et system hvor staten er ansvarlig for minimalt med tjenester som sikkerhet og et rettsystem. Så lær deg hva liberalisme er for noe og kom tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva du kaller ekte liberalister for.
Anarkister, tror jeg det er hans vanlige merkelapp. ;)

 

Du har opplagt misforstått hva liberalisme er for noe. Liberalisme er ikke bare å kutte i statlige utgifter. Liberalister tror på et system hvor staten er ansvarlig for minimalt med tjenester som sikkerhet og et rettsystem. Så lær deg hva liberalisme er for noe og kom tilbake.

Hmm, hører jeg gjenklang fra Objektivistene i DLF? Ikke alle liberalister tror på Statlig ansver for noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Siterer deg selv igjen? Jeg tror jeg foretrekker Wikipedia.

 

Er det lenken som er sitatet eller posten lenken tar deg til? Du er sannelig morsom moroklump2.

 

 

Du kaller ikke bare meg liberalist. Du kaller alle på høyresiden for liberalister og om de er litt lengre til høyre så kaller du dem ultra-liberalister. Jeg lurer på hva du kaller ekte liberalister for.

 

Bevis etterlyses moroklump2.

 

 

Du har opplagt misforstått hva liberalisme er for noe. Liberalisme er ikke bare å kutte i statlige utgifter. Liberalister tror på et system hvor staten er ansvarlig for minimalt med tjenester som sikkerhet og et rettsystem. Så lær deg hva liberalisme er for noe og kom tilbake.

 

Jeg vet utmerket godt hva det er. Det er du som prøver å skjule ikke bare din nettid men også din agenda moroklump2.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Er det lenken som er sitatet eller posten lenken tar deg til? Du er sannelig morsom moroklump2.

 

Bevis etterlyses moroklump2.

 

Jeg vet utmerket godt hva det er. Det er du som prøver å skjule ikke bare din nettid men også din agenda moroklump2.

For et barnslig innlegg. Så lenge du ikke kan diskutere saklig, ser jeg ingen grunn til å forsette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fint for jeg har lenge tenkt. Når slutter han med

  1. dette tøvet,
  2. denne retorikken,
  3. denne manipuleringen,
  4. denne kveruleringen.

Når du greier å påstå

 

Siterer deg selv igjen? Jeg tror jeg foretrekker Wikipedia.

 

siterer meg selv med en lenke til det du skrev er jeg enig i at det er på tide å sette punktum. Egentlig burde det vært satt punktum lenge før den posten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Fint for jeg har lenge tenkt. Når slutter han med

  1. dette tøvet,
  2. denne retorikken,
  3. denne manipuleringen,
  4. denne kveruleringen.

Når du greier å påstå

 

siterer meg selv med en lenke til det du skrev er jeg enig i at det er på tide å sette punktum. Egentlig burde det vært satt punktum lenge før den posten.

Ikke prøv deg. Vi pratet om definisjonen av liberalisme. Du definerer ikke liberalisme ved å poste min post. En måte å definere liberalisme er å lenke til wikipedia som jeg gjorde.

 

Når jeg pekte det ut, så begynte du med barnslig drittkasting. Har du et mentalt problem eller, siden du ikke klarer å droppe drittkastingen og poste saklig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikke prøv deg. Vi pratet om definisjonen av liberalisme.

 

Du er forsvarer vikelig navnet moroklump2.

 

Nå har jeg endog tatt sidesøk på alle 4 sider. Hvor tror du er eneste plassen jeg finner ordet definisjon? Jeg finner noe om å definere, men det er ikke i en diskusjon mellom deg og meg.

 

Det er lov å prøve seg, men du går som en and, kvekker som en and, oppfører deg som en and og er en and med tilnavne moroklump2.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du er forsvarer vikelig navnet moroklump2.

 

Nå har jeg endog tatt sidesøk på alle 4 sider. Hvor tror du er eneste plassen jeg finner ordet definisjon. Jeg finner noe om å definere, men det er ikke i en diskusjon mellom deg og meg.

 

Det er lov å prøve seg, men du går som en and, kvekker som en and, oppfører deg som en and og er en and med tilnavne moroklump2.

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...