Gå til innhold

Overbefolkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er forresten mer interessert i eventuelle tiltak enn selve spørsmålet om jorda er overbefolket, som for meg er ganske klart.

 

I Kina har det allerede vært utprøvd en lov hvor hver familie bare kan få et barn (merk: er jeg relativt sikker på uten å ha oppdatert meg på nye kilder). Er det mulig å få inn denne loven i vestlige land, eller ville protestene blitt for store? Hva skulle blitt gjort med de som fikk flere barn, og evt med barna som ble født i brudd med loven?

 

Jeg vet heller ikke hvordan faktumet at jorda ikke er et lukket system spiller inn på bæreevenen til forskjellige dyrearter deriblandt mennesker.

 

I vesten opplever vi jo faktisk en befolkningsnedgang, så et slikt tiltak ville jo vært hinsides all fornuft. For ikke å glemme at dette også ville ført til at det blir enda mindre folk til å ta vare på de eldre.

Lenke til kommentar

 

 

I vesten opplever vi jo faktisk en befolkningsnedgang, så et slikt tiltak ville jo vært hinsides all fornuft. For ikke å glemme at dette også ville ført til at det blir enda mindre folk til å ta vare på de eldre.

 

Stemmer! Ta Norge som eksempel, vi vokser ikke i antall, og med den eldrebølgen vi er på nå, vil det synke en del fremover, men hva så? Så lenge vi klarer å ordne opp i innvandringspolitikken og få inn bedre innvandrere er ikke dette noe problem.

 

Fremtiden ligger i globalisering og utvisking av kulturforskjeller og raser!

Lenke til kommentar

Stemmer! Ta Norge som eksempel, vi vokser ikke i antall, og med den eldrebølgen vi er på nå, vil det synke en del fremover, men hva så? Så lenge vi klarer å ordne opp i innvandringspolitikken og få inn bedre innvandrere er ikke dette noe problem.

 

Fremtiden ligger i globalisering og utvisking av kulturforskjeller og raser!

 

Norge har vel den fjerde sterkeste befolkningsveksten i OECD (som kan sammenlignes med termen "vesten"), etter Irland, Israel og Luxembourg. Dette er jo selvsagt pga. innvandring, men bare fordi de er innvandrere betyr jo ikke det at de ikke trenger mat og vann som resten av oss nordmenn?

Lenke til kommentar

 

 

Norge har vel den fjerde sterkeste befolkningsveksten i OECD (som kan sammenlignes med termen "vesten"), etter Irland, Israel og Luxembourg. Dette er jo selvsagt pga. innvandring, men bare fordi de er innvandrere betyr jo ikke det at de ikke trenger mat og vann som resten av oss nordmenn?

 

Ja, hvis du tar med innvandring blir det selvsagt annerledes, jeg mente selvsagt flergenerasjons nordmenn.

Måten Norge tar inn innvandrere fungerer ikke, det er labrt integrering og ikke nok sendes ut igjen. Vi har muligheten til å velge de som faktisk vil komme og jobbe og fungere, og den muligheten drar vi ikke særlig bra nytte av. Drabantbybråket i sverige er et eksempel på deres lignende feil

Lenke til kommentar

Når helvete treffer, er det landene med lavest befolkningstetthet som vil klare seg best, om man aksepterer at mennesket i utgangspunktet ikke er fundamentalt forskjellig fra andre arter. Lav befolkningstetthet er veldig sunt, og burde være et politisk mål. :)

Lenke til kommentar

Tror det er slik at alle bobler korrigerer seg selv, inkludert antallet med mennesker. Spørs bare hvor det er lurt å befinne seg når den begynner å sprekke. Norge burde være et ok sted siden vi har stort land areale, vann og mye fisk.

 

Men hvem vet om vi vil nå bristepunktet for bære evne i det hele tatt. Vi ødelegger planeten vår med konkurranse og profitt som drivkraft, samtidig som et gjeng tullinger sitter med over 2500 atomvåpen seg imellom.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nei men du ser vel kina. !% rike og resten ganske fattige. Det at de er langt over en milliard mennesker gjør det ikke bedre.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...