Gå til innhold

GPU Load 99%


Anbefalte innlegg

Hei, når jeg spiller Bioshock Infinte, eller når jeg alt-tabber spillet, så står det at GPU loaden ligger på 99%. I tillegg til dette, hører jeg ganske drastisk coil whine.. Har også coil whine i spillet, men er mye verre når jeg alt-tabber spillet uten å lukke det. Har et GTX 780 skjermkort.

post-286050-0-60250200-1370106141_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bioshock Infinte krever noe heftig mye fra skjermkortet, derfor ser du 99% load. Dette betyr igjen at det blir brukt ALL kraft fra skermkortet. Altså skjermkortet er flaskehals. Dette vet jeg godt, da jeg har 2x titan for at spillet skal flyte greit med høye instillinger.

 

"Coilwhine" har noen skjermkort og strømforsyninger. Slik er det desverre. Om det er RMA grunn er jeg ikkje sikker på, men den lyde syger iallefall. Hadde dette på et ATI 6990 skjermkort, og måtte ha på DT770 hodetelefoner for å slippe det meste av den lyden. Farlig er det skjerldent, men forbanna irriterende :p

Lenke til kommentar

Bioshock Infinte krever noe heftig mye fra skjermkortet, derfor ser du 99% load. Dette betyr igjen at det blir brukt ALL kraft fra skermkortet. Altså skjermkortet er flaskehals. Dette vet jeg godt, da jeg har 2x titan for at spillet skal flyte greit med høye instillinger.

 

"Coilwhine" har noen skjermkort og strømforsyninger. Slik er det desverre. Om det er RMA grunn er jeg ikkje sikker på, men den lyde syger iallefall. Hadde dette på et ATI 6990 skjermkort, og måtte ha på DT770 hodetelefoner for å slippe det meste av den lyden. Farlig er det skjerldent, men forbanna irriterende :p

 

Vet du om en strømforsyning som ikke har coil whine sammen med GTX 780?

Lenke til kommentar

Tror jeg går for denne etter jeg har spurt om pengene tilbake fra komplett hvis det overhodet er mulig

 

http://www.dustinhom...0-850w-modular/

Du har jo 45 dagers åpent kjøp hos komplett, så om kortet ble kjøpt innen tiden så er det bare å få igjen pengene ;)

Hei, når jeg spiller Bioshock Infinte, eller når jeg alt-tabber spillet, så står det at GPU loaden ligger på 99%. I tillegg til dette, hører jeg ganske drastisk coil whine.. Har også coil whine i spillet, men er mye verre når jeg alt-tabber spillet uten å lukke det. Har et GTX 780 skjermkort.

Mitt 680 Kjører også på 99% i veldig krevende spill, men dette indikerer jo bare at all safta i kortet blir brukt. Men som nevnt over her har kortet da ikke mer å gi enn det du ser på skjermen, dermed blir den flaskehals om du har kraftigere prossessor under panseret.

 

Mitt kort hyler ikke i spill, men den gjør faktisk det om jeg kjører windows opplevelsesindeks xD

Men jeg ville byttet kortet hvis det hyler :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

99 % Bruk på GPUen er jo bare bra. Det er nettopp dette man ønsker i spill. Optimalt burde CPU også ligge på 100 %.

 

Det betyr jo som andre har nevnt at du utnytter maskinvaren du har betalt dyre dommer for.

 

Når det kommer til Coil Whine, så har jeg ikke funnet noen skikkelig gode artikler som tar dette opp som et særiøst problem.

Men det er vel kanskje ikke alt for dumt å gå ut fra at det er problem som oppstår når du har ripple som skaper vibrasjoner i kondensatorer og spoler på skjermkortet.

 

Hvis PSUen ikke har ripple, eller ripple som skaper støy uttenfor det hørbare området så slipper du det. Eller så kan man f.eks ha et skjermkort som har bedre designet strømstyringskrets og kondensatorer/spoler som er mindre utsatt for slik støy. (kan f.eks være "lydisolerte" eller kanskje også noe kraftigere bygget?)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Du har jo 45 dagers åpent kjøp hos komplett, så om kortet ble kjøpt innen tiden så er det bare å få igjen pengene ;)

 

Mitt 680 Kjører også på 99% i veldig krevende spill, men dette indikerer jo bare at all safta i kortet blir brukt. Men som nevnt over her har kortet da ikke mer å gi enn det du ser på skjermen, dermed blir den flaskehals om du har kraftigere prossessor under panseret.

 

Mitt kort hyler ikke i spill, men den gjør faktisk det om jeg kjører windows opplevelsesindeks xD

Men jeg ville byttet kortet hvis det hyler :)

 

Det hyler ikke, er PSU som lager lyden

 

http://youtube.com/watch?v=kpWFDr9lb1w

Endret av maxvons
Lenke til kommentar

Men kan kortet gjøre at PSUen lager lyden? Har uansett tatt ut PSU og skal sende den inn til komplett i morgen. Satser på pengene tilbake, dersom jeg vil prøve en annen PSU.

 

Vurderer denne: http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Noe annet enn å belaste den tyngre så synes jeg det høres rart ut, jeg må innrømme det.

Kan ikke helt se for meg at selv en dårlig PMW-krets kan skape noe ekstra støy som slår ut negativt på PSUen. Men jeg ville ikke sagt at det er umulig helt enda før jeg vet noe mer. :p

Dette er også noe av informasjonen jeg savner å finne på nettet. hmmm.

 

Edit2: Har selv aldri vært borti en PC med Coil Whine, og synes det er et spennende tema. For om hypotesen min har noen sannhet i seg, så kunne det hjulpet om man koblet opp en enkel avkoblingskondensator mellom +12V og Jord. Ja, for å videre rense signalet og forhåpenligvis dempe, eller i det minste endre oscillasjonene (ripple) som oppstår.I praksis har du da et lavpassfilter som optimalt kortslutter alle frekvenser over en gitt frekvens (du ønsker jo ikke å ha noe annet enn strøm med mer enn "0 Hz"). Siden DC-strøm ikke kan komme seg forbi kondensatorer så vil det ikke slippe igjennom den.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...