Gå til innhold

Tenker å kjøpe ny pc fra komplett. Budsjett ca 25k.


Anbefalte innlegg

Da tenker jeg litt på denne.

 

Men har noen spørsmål rundt standardvalgene her. Bør jeg ha 650w på PSU? Bør jeg gå for 16GB ram eller 32GB? Hovedkort... jeg har egentlig ikke peiling på slikt lenger.. datt ut av den loopen for 3-4 år siden, også når det kommer til CPU.

 

Og hvilket av SSD'ene bør jeg velge fra de jeg kan velge? Jeg tenker litt på Corsair sine 240GB eller skal jeg kjøre flatt på og få meg 480GB?

 

Og bør jeg få meg 32GB 2400MHz

 

Win 8 har heller ikke helt overbevist meg, skal jeg gå for Win7 Pro? 64 bit ofcourse :p

 

Setter pris på alle innspill og anbefalinger :)

 

 

Og nei, orker ikke å bygge selv :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generell anbefaling:

 

I dette tilfellet høres det ut som om budsjettet er ganske høyt, ta maks budsjett og kjøp den beste PC-en du får for halve budsjettet.

 

Siste halvdel bruker du på en PC om ca 2 år... finnes nesten ikke en bedre måte å få maks ut av pengene :)

 

Du trenger ikke 32 GB RAM

Du trenger ikke nesten 1/2 TB SSD, osv osv.

 

Edit:

Ser budsjett er ca 25 K, hva er det du skal spille?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

650W holder, ellers hadde de solgt PC-ene med en større PSU. Men skal du handle på det nivået antar jeg at du kommer til å overklokke litt etter hvert, og ta kan det være godt å ha en litt bedre PSU. Av de på lista vil jeg anbefale AX 760, HX 850 eller HX 1050, avhengig av hvor mye du vil trenge.

 

32GB RAM er unødvendig med mindre du jobber for NASA. 16GB holder i massevis.

 

Ser ingen merkbar forskjell mellom de ulike hovedkortene, så bare behold det som er satt opp.

 

Skal du ha en CPU du kan overklokke må du gå opp til i7-3930k. Skal du ikke det holder i7-3820. Skal du overklokke trenger du også bedre kjøling. Da velger du Cooler Master Eisberg 240L.

 

Har du mer penger å bruke etter dette bør du fokusere på lagringsmedia. Man kan aldri få for mye lagringsplass ;) Samsung 840 er en flott SSD. Ser du har mulighet til å velge 500GB versjonen, så den ville jeg ha anbefalt.

 

Uten mus, tastatur, skjerm og annet tilbehør ender dette opp på rundt 24k når vi legger til fraktprisen.

Lenke til kommentar

Edit:

Ser budsjett er ca 25 K, hva er det du skal spille?

 

Jeg tenker egentlig å ha pcen klar til alt som kommer. Jeg gamer mye BF3 og driver litt med streaming av andre spill. Jeg vet at det er ingen spill på markedet akkurat nå som klarer å slite ut et oppsett på 25k enda, men greit å være klar for fremtiden :)

Lenke til kommentar

Nvidia har vel minimum anbefalt 600W til Titan korta. Anbefaler at du legger litt mer penger I en kraftigere PSU. ville anbefalt 750-850W kankje vurdert en 1000W.

 

Seasonic X fra 750-1050W

 

Hvis du ønsker legge såpass mye i en PC, så kan du også kikke over tråden i signaturen min. Driver selv med å bygge en ny gaming rigg. Er mange rare komponenter på komplett. Synds det generelt er dårlig valgfrihet i byggesettene dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...