Gå til innhold

Finnes det ikke noen annen form for styrketrening av skuldre?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er helt ny i dette området. Problemet er at jeg ikke liker den metoden man trener armene på ved hjelp av manualer:

shoulders-dumbbell-exercise.jpg

 

Jeg blir sliten veldig fort, etter ca 5 reps, også synker repsene med halvparten hver eneste set. Jeg har prøvd å bygge på med mindre vekt, men da blir det utrolig lett. Så dermed får jeg ikke trent mye armer. Skulle ønske det var like lett og praktisk som å trene biceps.

 

Noen forslag?

 

Jeg bruker btw manualer som man kan bygge på.

Endret av Slund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd tilsvarende øvelse på benk? Du kan justere benken slik at du lenes litt bakover. Da legges det litt mer fokus på bryst i stedet for skuldre, og for mange, så blir det da litt lettere siden bryst ofte er mer utviklet enn skuldre.

 

Men øvelsen på illustrasjonen er likevel viktig hvis du vil få en bøffere overkropp, gjør den likevel. Det SKAL være slitsomt. Er det FOR slitsomt, gå ned i vekt, og jobb deg oppover.

Lenke til kommentar

Skal du trene "armer" vil jeg anbefale å teste ut noen curls med stang, selv liker jeg denne veldig godt:

2-15vk786.jpg

 

Pushdowns er også veldig bra om du skal trene armer:

pushdowns.jpg

 

Og franskpress:

470982-9-1295816227889.jpg

 

Men frivekter/manualer er noe av det beste du kan bruke for å trene, så ville ikke kutta ut det.

En annen øvelse med manualer du burde prøve er skråbenk, selv om den først og fremst trener bryst så hjelper den også til på armene.

skra_hantel_press2009.jpg

Du kan godt lese litt på fitnessbloggen og lignende sider. Ligger veldig mange bra guider ute der.

Feks her http://fitnessbloggen.no/ovelser/ er det veldig mange bra øvelser og gode guider på hvordan de utføres.

Lenke til kommentar

Er franskpress det samme som det noen kaller skullcrusher? Har aldri brukt begrepet franskpress før, men har hørt det ofte. Aldri tatt insj til å finne ut hva det var.

Eeegentlig:

Er bevegelsen lik, men franskpress fører du til over og bak hodet, mens skullcrushers fører du til panna.

Lenke til kommentar

- Du kan holde vektene nedover strakt langs kroppen og "rulle" på skuldrene.

IKKE gjør rullende shrugs med mindre du har lyst til å ødelegge skuldrene dine!

 

Shrugs er en øvelse for traps, i shrugs trekker traps én retning og det er oppover. Å rulle til sidene gir ikke skuldrene dine noen utfordring i det hele tatt, men det grinder ned rotatorene dine som et møllehjul. Korrekt shrug

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...