Gå til innhold

? PC-salget vil fortsette å falle kraftig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behovet for kraft har ikke gått fremover, og utviklingen innad bransjen for mer kraft har også stoppet opp.

Dette gjør at man får heller lavere salg, og andre behov tilfredstilles.

En pad er ypperlig til å lese avisen eller ha som ett supplement til en vanlig datamaskin.

Men ingen erstattning og det blir det nok ikke heller før programvaren er på samme nivå som dagens PC'er.

Da blant annet støtte for tastatur til eksempel, man må ha feedback på tastene om man skal skrive og skjermtastastaturer funker til små ting, men alt annet må det fysiske fram for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som mange sier, så handler det vel om hardwarekravene ikke har gjort så store hopp de siste årene.

Sitter med en 3 år gammel maskin som enda drar det meste av spill på nesten full pupp. Så ingen grunn til å kjøpe til å kjøpe noe nytt da...

Det var vel stort sett utenkelig for noen år siden at en så antikk maskin skulle henge med i svingene....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

yup, litt trist at rampage 4 extreme hovedkortet mitt har feil på 2 ram slots, har 8 brikker men blir bare 24gb da 4gb per brikke, kan jo være så enkelt som en bøyd cpu socket pinne men er redd for og begynne og se på det, rma er ikke en mulighet siden av så lang leveringstid, bruker pcen mye og par ukers tid uten den blir det trist. har 3930k også, lurte på om du anbefaler titan eller 780?

med titan eller 780 kommer helt an på bruken.

vist det er spill du tenker på er 780 mere en nok.

men vist du bruker mere en en skjerm eller høy oppløsning kan 6gb gddr5 vere fint og ha (780 har bare 3gb)

 

men jeg gikk titan "all the way" og har 2 i sli og er kjempe fint for rendering cad og gaming

 

(oc er latterlig lett på titan skal vist vere det samme på 780. minne ligger nå på 1.3ghz med stock cooler med max temp på 75-85)

 

så vist du har "mindre" penger (det er fortsatt dyrt men ikke titan dyrt) så er 780 helt kurant vist du har mere penger og bruker kan titan vere det beste (med tanke på at den er noe mere "future proff" en 780)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Asus A8js for 5 år siden, og den er rask som bare det den dag i dag. Men etter å ha bodd i reisesekken på hver eneste jobbreise disse årene er den naturlig nok blitt slarkete og uegnet til reising mer. Så nå blir det en Haswell på meg, og jeg regner med at det skal holde minst 5 år før den trengs å skiftes ut.

 

Det er rart å renke på at i gamle dager (90-tallet) var en hvilken som helst 5 år gammel maskin en museumsgjenstand som var treg og ubrukelig til det meste.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Asus A8js for 5 år siden, og den er rask som bare det den dag i dag. Men etter å ha bodd i reisesekken på hver eneste jobbreise disse årene er den naturlig nok blitt slarkete og uegnet til reising mer. Så nå blir det en Haswell på meg, og jeg regner med at det skal holde minst 5 år før den trengs å skiftes ut.Det er rart å renke på at i gamle dager (90-tallet) var en hvilken som helst 5 år gammel maskin en museumsgjenstand som var treg og ubrukelig til det meste.

 

"Gamle dager" ;-) Men du har helt rett

Lenke til kommentar

Tror nok at Windows 8 må ta mye av skylden her. Folk sitter på gjerdet inntil MS lager en ny versjon som fungerer bedre på stasjonære PCer og store skjermer.

 

Dessuten har nok markedet splittet seg litt, ja. De som ikke har peil kjøper iPad og det dekker kanskje deres behov. De som vil ha stasjonær PC kjøper i større grad enn før deler og bygger selv.

Lenke til kommentar

men vist du bruker mere en en skjerm eller høy oppløsning kan 6gb gddr5 vere fint og ha (780 har bare 3gb)

Bare 3GB? Jeg har 2GB, klarer meg fint med det - tror jeg. Har ikke tatt meg bryet med å sjekke, men virker som det drar 3 skjermer smertelig lett. Kobler dog ut to av de når jeg spiller Metro 2033, vet ikke om det er spillet eller hva det er. Noen tips til hvordan overvåke bruk av GPU/minne? Tenk om det kunne vært implementert i oppgavebehandlingen like enkelt og oversiktlig som minne og cpu -bruk...

Lenke til kommentar

[/size]

Bare 3GB? Jeg har 2GB, klarer meg fint med det - tror jeg. Har ikke tatt meg bryet med å sjekke, men virker som det drar 3 skjermer smertelig lett. Kobler dog ut to av de når jeg spiller Metro 2033, vet ikke om det er spillet eller hva det er. Noen tips til hvordan overvåke bruk av GPU/minne? Tenk om det kunne vært implementert i oppgavebehandlingen like enkelt og oversiktlig som minne og cpu -bruk...

 

vell det at du har flere skjermer betyr at du bruker mere gpu ram pga. opløsning. har du 3 full hd skjermer i landscape har du da en oppløsning på 5760x1080 hvilket krever mere en 1920x1080. så det vill hjelpe og ha mere ram for og få en støre buffer sone (hivlket kan hjelpe med temp forde gpuen jobber mindere) men alt kommer an på oppløsningen og effekter som brukes som aa også videre. 2 gb er for lite for meg da jeg driver med CAD video rendering og spilling (rendering og cad bruker mye av ram'en på både gpu'ene og resten av systemet).det jeg bruker for og følge med på gpu'ene er et win7 gadget program som heter gpu meter fra addgadget.com. den gir deg info om load på gpu, gpu ram, vifte hastighet, temp osv. det er masse andre fine gadgets der for cpu, netverk, hardisk osv.alle disse er perfekt for deg som vill ha litt mere info om hvordan maskinen din har det.

Lenke til kommentar

/snip

Takk for svar!

Eneste erfaringen jeg har med Gadgets er fra Vistatiden på en stakkarslig budsjett-skole-laptop... Needless to say, har jeg ikke brukt gadgets siden men jeg skal sjekke det ut :) Selv om jeg dog ser for meg at jeg foretrekker noe ala prime (eller hva det no enn heter) som kjører i bakgrunnen og kun viser basics - føler gadgets blir glorete... Noen som kan ha noe forslag til noe sånt?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Eneste erfaringen jeg har med Gadgets er fra Vistatiden på en stakkarslig budsjett-skole-laptop... Needless to say, har jeg ikke brukt gadgets siden men jeg skal sjekke det ut :) Selv om jeg dog ser for meg at jeg foretrekker noe ala prime (eller hva det no enn heter) som kjører i bakgrunnen og kun viser basics - føler gadgets blir glorete... Noen som kan ha noe forslag til noe sånt?

 

Hva med msi afterburner? Her får du info om gpu bruk,hvor mye ram som brukes, tempratur osv. Her kan du også overklokke meget lett. http://event.msi.com/vga/afterburner/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...