Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

NRK Lisens


Anbefalte innlegg

Høyerestående samfunn har riksmedier. Folkeopplysning og kulturuttrykk friere fra salgbarhet og kommers-barbari enn det som lar seg finansiere av reklame er et adelstegn, ikke et stadie som burde være forbigått.

I et solidarisk samfunn betaler du for mange velferdstilbud du aldri vil benytte deg av og kanskje ikke liker. Lisensen er en avveining - kanskje NRK burde vært skattefinansiert, men da får det et habilitetsproblem overfor politikerne. Det er sjelden man får i pose og sekk.

 

 

Jaja, det ansettes jo noen byråkrater til å styre underholdningen i hverdagen vår, og det ser jo bra ut på arbeidsstatistikken, så hvorfor ikke :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at hvis du ikke får medhold så blir lisensen starta igjen umiddelbart. Så må du vente en ny måned eller to på nytt svar. Vente i ukesvis, svare, vente flere uker på svar og så videre. Har vært gjennom den mølla selv.

 

I det automatiske svaret jeg fikk stod det at det var stor pågang og kunne ta litt tid. Greit nok det, rett før ny periode med lisens, sikkert mange mailer om lisens/ikke lisens rett før juli starter.

Jeg fikk svar etter fire dager.

Lenke til kommentar

Og der sendte de meg enda et lisenskrav.

Kanskje du burde sendt epost isteden for å ringe dem?

Bedre å få slikt skriftelig egentlig, så man evt har noe å gå videre på.

Eller du kan ringe dem igjen og håpe det ordner seg da.

 

Kunne nesten trodd at lisensavdelingen og NAV har felles veiledere.

Lenke til kommentar

 

Og der sendte de meg enda et lisenskrav.

Kanskje du burde sendt epost isteden for å ringe dem?

Bedre å få slikt skriftelig egentlig, så man evt har noe å gå videre på.

Eller du kan ringe dem igjen og håpe det ordner seg da.

 

Kunne nesten trodd at lisensavdelingen og NAV har felles veiledere.

 

Det kan hende at fakturaen kryssa forrige meldinga mi. De er rett rundt samme datoen. Sendte en epost for å få det bekrefta. Uansett så er samtalen jeg hadde på telefon tatt opp så den er også dokumentert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan hende at fakturaen kryssa forrige meldinga mi. De er rett rundt samme datoen. Sendte en epost for å få det bekrefta. Uansett så er samtalen jeg hadde på telefon tatt opp så den er også dokumentert.

Da ordner det seg nok ja. Godt du har sikret deg opptak :) Hadde alle vært så smarte...

Lenke til kommentar

Og der sendte de meg enda et lisenskrav.

 

Fikk før i mitt navn, klagde kraftig til dem, sendte tilogmed brev. Aldri hørt fra dem nå( kjøpte tv i mitt navn, bor hjemme)

 

Nå har faren fått lisens for perioden 01.07.14 til 31.12.14 men ikke jeg :D

Som da blir sendt ut nå for alle

 

Forrige lisens var fra 01.1.14 til 31.06.14

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...