Gå til innhold

Defekt Hardisk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg lurer på om hardisken min er ødelagt. Når jeg starter opp pcen min lager den pipelyd med ca 1 sekunds mellomrom, og nå vises den ikke i windows eller BIOS. Den ble sånn for ca. 2 dager siden og jeg har bare hatt den i 10 dager....(Fikk fantastisk hjelp her på forumet til å velge deler! :green: ). Jeg har OS på ssd så pcen funker fortsatt.

 

Hardisken er en seagate barracuda 1tb. (Noe mer som er nødvendig å vite?)

 

 

Noen som har erfaring eller peiling på hva dette kan være??? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Harddisken din høres veldig defekt ut.

 

Hvis du hadde noe viktig på den kan du vurdere å ta den med til et professjonelt verksted (som koster penger) men du kan også prøve selv med måter, som f.eks. å putte den i frysern, kakke litt på den osv.

 

Hvis den ikke er mer enn 10 dager gammel, bør du heller få sendt den tilbake på garanti, det er ikke uvanlig at det dør sånn uten sammenheng. Hadde nylig en 2TB WD Red som bare for da jeg satte den inn i NASen.

 

Håper noen av tipsa hjelper.

K

Lenke til kommentar

Hei!

 

Harddisken din høres veldig defekt ut.

 

Hvis du hadde noe viktig på den kan du vurdere å ta den med til et professjonelt verksted (som koster penger) men du kan også prøve selv med måter, som f.eks. å putte den i frysern, kakke litt på den osv.

 

Hvis den ikke er mer enn 10 dager gammel, bør du heller få sendt den tilbake på garanti, det er ikke uvanlig at det dør sånn uten sammenheng. Hadde nylig en 2TB WD Red som bare for da jeg satte den inn i NASen.

 

Håper noen av tipsa hjelper.

K

Takk for svar :wee: hadde bare rukket å bruke 20 gb eller noe sånt så mistet ikke noe mer enn ett par spill jeg må laste ned på nytt via steam :w00t: Skal få sendt den tilbake til dustin, men det blir litt styr da :,(

Endret av kometenk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...