Gå til innhold

Oppgradering fra GTX 460 OC i maskin med i7 2700K - Nvidia, <1,5K


NgZ

Anbefalte innlegg

Er på utikikk etter en oppgradering til mitt GTX 460. Trenger neppe det heftigste av det heftigste, da jeg regner med at min "aldrende" i7 2700K blir en brems for de bste kortene der ute i flere spill, selv om den er klokket til 4,4GHz.

 

Det kan være kurant å kjøpe bruk, så lenge nok reklamasjonstid og originalkvittering er med.

 

Problemet mitt er at jeg rett og slett er usikker på hva som er verdt å bruke for å få en grei oppgraderin. På den ene siden vil jeg ha mest mulig for pengene, på den annen side ser jeg for meg at 1,5K er maks. Jeg vil heller ikke måtte oppgradere fra en SilwerPower 500W PSU jeg har stående, men så lenge jeg ikke kjører SLI bør vel det kanskje gå greit uansett kort i den prisklassen?

 

Grunnen til at AMD er utelukket er at de er ubrukelige på linux, og det er jo tross alt fremtidens platform for spill. Håper jeg. :p Uansett er det der det vil bli brukt oftest til daglig, og da er rett og slett Nvidia veien å gå for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags prisnivå forventer man at det havner på? Går jo kanskje an å spytte i litt mer om det gir vesentlig mer for pengene. Men nye kort pleier å være dyre.

 

GTX760Ti er vel egentlig bare et GTX670 med nytt navn. (og kanskje litt forskjellig klokk). Regner ikke med det ender på under 2000 kroner. GTX760 (ikke-Ti) har vel ikke blitt annonsert enda, men det vil vel komme under 2000, regner jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...