Gå til innhold

Microsoft vil gjere deg til TV-slave


Anbefalte innlegg

Er helt enig med deg i at mange achievements er dårlige, men det er jo faktisk achievements for det du etterlyser som høyeste vansklighetsgrad og boss med under 10 pts tap av helse o.l ogsaa da. Vil si omtrent to tredeler av achievemntsa er ganske bra. Enig med deg i at alle de achievementsa for aa finne fucking collectibles i alle spill er helt paa trynet. Spesielt de som laaser opp historieelementer er hjernedode. Hva gjelder varsling av achievements kan du faktisk skru disse av vet du.

 

De virker kanskje hjernedøde, men de har nok en stor psykologisk effekt på spilleren skal du se. De er ikke lagt inn uten grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være noe riv ruskende galt med dere om dere MÅ gjøre achievements selv om dere ikke har lyst? På hvilken måte ødelegger det spillopplevelsen din at det finnes en achievement for å samle eks. cogtags? Tvangstanker?

 

Dette er jo kun gode nyheter, jo flere features, desto bedre, jeg hadde ikke investert i en maskin som kun kan brukes til spill, og per i dag blir 360en mest brukt som DVD-spiller til ungene, da spill tross alt er best på PC.

 

Når det er sagt så ser Xbox One interessant nok ut til at jeg blir nødt til å anskaffe meg en på sikt. Sony har ikke vist frem noen "må ha" features enda og PS4 ser ut til å bli like uinteressant som forløperen.

Lenke til kommentar
Det må jo være noe riv ruskende galt med dere om dere MÅ gjøre achievements selv om dere ikke har lyst? På hvilken måte ødelegger det spillopplevelsen din at det finnes en achievement for å samle eks. cogtags? Tvangstanker? Dette er jo kun gode nyheter, jo flere features, desto bedre, jeg hadde ikke investert i en maskin som kun kan brukes til spill, og per i dag blir 360en mest brukt som DVD-spiller til ungene, da spill tross alt er best på PC. Når det er sagt så ser Xbox One interessant nok ut til at jeg blir nødt til å anskaffe meg en på sikt. Sony har ikke vist frem noen "må ha" features enda og PS4 ser ut til å bli like uinteressant som forløperen.

 

Greia med achievements er at man kan føle at man har noe ugjort uten egentlig å ha det. Man kan ha runna spillet på alle vanskelighetsgrader men alikevel ikke ha "full pott". Blir en unødig faktor som kan ta fokus bort ifra hovedpoenget med spillet.

 

Det høres ut som at du burde kjøpe deg en Apple TV boks evnt ringe Get og få deres beste tilbud på alt mulig rart som omhandler tv og internett. Skjønner ikke hvorfor en spillmaskin skal fokusere på deg og de som vil gjøre alt mulig annet enn å spille (har forstått at de gjør dette for å dekke over flest mulig og tjene mest mulig men de svikter jo da samtidig den opprinnelige målgruppen sin).

Som gamer er jo ikke jeg interessert i å betale for disse unødige tjenestene, at dette de tilbyr har vi med en PC ifra før og det hele blir derfor helt uinteressant. Så for alle andre som hadde tenkt til å kjøpe en spillkonsoll til... ja... gaming, så blir jo den nye alt-i-ett Xbox One skivebom. Bare navnet her gjør at noen burde ta på hatt og frakk, er så ræva og søkt og all over the place hele prosjektet at jeg blir flau på Microsofts vegne.

 

PS4 derimot har ikke sporet av på samme måte. De har ingen planer om å ta over hele stua mi, holder fortsatt fokus på det som betyr noe og blir derfor ett naturlig valg videre for spill (Dvs ett naturlig andrevalg bak en evnt gaming PC som jo fortsatt vil gi de beste spillopplevelsene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...