Gå til innhold

Ny 55" LED Smart TV etter sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ES8005 kommer jo ikke inn igjen hos komplett, så ingen vits i å se deg blind der. TVen var også nede i 15000,- i vinter, så prisen er heller ikke god. Ny generasjon Samsung er som alltid veeeeldig overpriset. Kjøp tidligst i August, da har prisene stabilisert seg rundt der de burde være - om du MÅ ha Samsung da...

 

Bildekvalitetsmessig har ikke Samsung utviklet seg noe på 3 år. Det går på design og Smart-TVfunksjoner.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

7 og 8 serien fra samsung har ingen forskjeller bildemessig, bare funksjon og design. Samsung har gjort noen pyttsmå forbedringer på bildet siden i fjor, men den største forskjellen er at smartfunksjonen har fått seg en overhaling, og jeg tror også 7-serien har fått med seg den oppgraderte prosessoren.

 

Så med andre ord; uten tvil årets 7 serie

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg ikke ha Samsung for en hver pris, men har vært fornøyd med det tidligere. Og jeg har en Samsung pad som jeg tenker å bruke koblet opp med TV'n. Men om jeg får mere TV for pengene hos ett annet merke, så kjøper jeg nok gjerne det også.

 

Hvordan er disse panasonic TV'ene sammenlignet med Samung sine?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776253

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777712

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg ikke ha Samsung for en hver pris, men har vært fornøyd med det tidligere. Og jeg har en Samsung pad som jeg tenker å bruke koblet opp med TV'n. Men om jeg får mere TV for pengene hos ett annet merke, så kjøper jeg nok gjerne det også.

 

Hvordan er disse panasonic TV'ene sammenlignet med Samung sine?

 

http://www.komplett....aspx?sku=776253

og

http://www.komplett....aspx?sku=777712

 

Du sier ingenting om hva du skal bruke tv`n til. En smart-tv nå har mange funksjoner. Skal du bare se på tv-programmer med bra bilde er det sikkert mange fabrikanter å velge mellom.

 

Jeg kjøpte en LG, 760T fra elkjøp i fjor sommer. Lm 860 og 960 hadde ikke engang kommet i butikken. Lg 760 jeg har nå har en onecore CPU, selv om bildekvaliteten er fremdeles utrolig bra. Tv`n er litt treg med å gå inn på menyene, samt at jeg ser en del filmer via USB/ekstern harddisk, noe jeg syns burde gå raskerer. Men det var den tid. Lm 860 og 960 med Dualcore, kom like etter jeg hadde kjøpte min 760. Da hadde sikkert alt foregått raskere.

 

Nå ser jeg at Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55F7005 til kr. 22.995, kommer med en Quad Core-prosessor som sikkert er 4 ganger raskere enn min Tv mtp. responsen.

 

Om du skal se på filmer ved hjelp av USB-pinne(eller en ekstern harddisk), om det da er viktig for deg, sjekk hva slags formater denne tv`n støtter. Nå for tiden er det mkv filer som er det mest vanlige formatet man laster ned(laster aldri ned fra TPB men har googla dette). Litt sånne ting også bør du ta i betraktning før du legger over 20k i en en TV. Alt skal bare funke til enhver tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier ingenting om hva du skal bruke tv`n til. En smart-tv nå har mange funksjoner. Skal du bare se på tv-programmer med bra bilde er det sikkert mange fabrikanter å velge mellom.

 

Jeg kjøpte en LG, 760T fra elkjøp i fjor sommer. Lm 860 og 960 hadde ikke engang kommet i butikken. Lg 760 jeg har nå har en onecore CPU, selv om bildekvaliteten er fremdeles utrolig bra. Tv`n er litt treg med å gå inn på menyene, samt at jeg ser en del filmer via USB/ekstern harddisk, noe jeg syns burde gå raskerer. Men det var den tid. Lm 860 og 960 med Dualcore, kom like etter jeg hadde kjøpte min 760. Da hadde sikkert alt foregått raskere.

 

Nå ser jeg at Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55F7005 til kr. 22.995, kommer med en Quad Core-prosessor som sikkert er 4 ganger raskere enn min Tv mtp. responsen.

 

Om du skal se på filmer ved hjelp av USB-pinne(eller en ekstern harddisk), om det da er viktig for deg, sjekk hva slags formater denne tv`n støtter. Nå for tiden er det mkv filer som er det mest vanlige formatet man laster ned(laster aldri ned fra TPB men har googla dette). Litt sånne ting også bør du ta i betraktning før du legger over 20k i en en TV. Alt skal bare funke til enhver tid.

 

Med tanke på hvilke filformater TVn leser så er det egentlig bare Sony som har noe særlig restriksjoner på dette av de store merkene. Dette fordi Sony også har et filmproduksjonsfirma, så å støtte for eksempel .mkv ville på mange måter vært som å skyte seg selv i foten ^^

Endret av Popcron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier ingenting om hva du skal bruke tv`n til. En smart-tv nå har mange funksjoner. Skal du bare se på tv-programmer med bra bilde er det sikkert mange fabrikanter å velge mellom.

TV'n skal brukes til alt mulig egentlig. Xbox spilling, mye fotballkamper, film fra PC og USB. Foreløpig så frister det mest å vente på neste prisdropp på 8005 og kline til.

Lenke til kommentar

7 og 8 serien fra samsung har ingen forskjeller bildemessig, bare funksjon og design. Samsung har gjort noen pyttsmå forbedringer på bildet siden i fjor, men den største forskjellen er at smartfunksjonen har fått seg en overhaling, og jeg tror også 7-serien har fått med seg den oppgraderte prosessoren.

 

Så med andre ord; uten tvil årets 7 serie

 

Blir feil å si at de er like. 8 serien har micro dimming ultimate mens 7 har bare pro. 7'eren har kun 800cmr i tillegg.

 

Hadde heller gått for 8 serien når prisene har stabilisert seg om du ønsker samsung tv.

 

Jeg hadde heller vurdert Sony sin nye toppmodell som har fått råbra kritikk. Der får du i tillegg med en Sony Xperia Z med på kjøpet, og den får du solgt for 3000-4000kr om du ikke ønsker å beholde mobilen selv.

 

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/KDL55W905ABAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w905a

 

http://www.trustedre...5w905_TV_review

 

10/10.

 

Tror du vil bli mer fornøyd med den vs samsungen.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Blir feil å si at de er like. 8 serien har micro dimming ultimate mens 7 har bare pro. 7'eren har kun 800cmr i tillegg.

 

Hadde heller gått for 8 serien når prisene har stabilisert seg om du ønsker samsung tv.

 

Jeg hadde heller vurdert Sony sin nye toppmodell som har fått råbra kritikk. Der får du i tillegg med en Sony Xperia Z med på kjøpet, og den får du solgt for 3000-4000kr om du ikke ønsker å beholde mobilen selv.

 

http://www.lefdal.co...-tv-kdl-55w905a

 

http://www.trustedre...5w905_TV_review

 

10/10.

 

Tror du vil bli mer fornøyd med den vs samsungen.

 

Kom vel ikke så tydelig frem, men dette var vel egentlig en sammenligning mellom årets 7-serie og fjordårets 8-serie. Men når sant skal sies visste jeg ikke om forskjellen i micro dimmingen på årets modeller :)

 

Har også hørt mye bra om Sony i år, og med mobilen er det jo en enda bedre deal!

 

Edit: Er det forresten noen som vet om Sony kan spille av .mkv filer nå?

Endret av Popcron
Lenke til kommentar

Kom vel ikke så tydelig frem, men dette var vel egentlig en sammenligning mellom årets 7-serie og fjordårets 8-serie. Men når sant skal sies visste jeg ikke om forskjellen i micro dimmingen på årets modeller :)

 

Har også hørt mye bra om Sony i år, og med mobilen er det jo en enda bedre deal!

 

Edit: Er det forresten noen som vet om Sony kan spille av .mkv filer nå?

Er det samme i år også faktisk, var ultimate på fjorårets også. :)

Panelene er jo de samme, så det er jo kun software forskjeller.

 

Sony tv'en skal støtte mkv.

Den støtter følgende står det: PEG1 / MPEG2PS / MPEG2TS / AVCHD / MP4 Part 10 / MP4 Part 2 / AVI (XVID) / AVI (MotinJpeg) / MOV / WMV / MKV.

 

Ja, det er en veldig god deal. Sony tv'ene er jo mindre plaget av de uttalige problemene Samsung tv'ene har med bleeding,banding etc også.

Lenke til kommentar

TV'n skal brukes til alt mulig egentlig. Xbox spilling, mye fotballkamper, film fra PC og USB. Foreløpig så frister det mest å vente på neste prisdropp på 8005 og kline til.

 

Du bør tenke litt på det popkorn nevnte mtp restriksjoner ang. mkv-filer. Samtidig skriver også Nikkor at Sony har støtte for mkv filer.

 

Skulle jeg kjøpt ny tv nå ville jeg tatt med meg en USB-pinne med en mkv fil til forhandleren for å få bekreftet med mine egne øyne at det virkelig funker på tvèn som skulle være aktuell.

 

På min LG LM760T bruker jeg kun denne Magic fjærnkontrollen(fungerer som en Pc-mus). 90% av bruken på denne kontrollen går kun til å slå Tv`n på og av. Resten kommer til nytte når jeg skal gå inn i menyen og velge feks. USB tilkobling, deretter mapper/filmer.

Alle disse 3D snuttene som ligger inne på menyen har jeg testet og fant ut at jeg ikke gidder å ha på meg briller får å se på tv da jeg ikke bruker briller til vanlig. 3D er bare oppskrytt vås etter min mening!!

 

Det som jeg ikke er så veldig fornøyd med når det gjelder å se på film via USB-pinne/harddisk er at når jeg pauser filmen eller stopper, slår deretter over på dekoderen fra Canal Digital(via Denon hjemmekino-kontrollern) for å se på et tv-program og etter en stund skal tilbake for å se videre på filmen, må jeg starte filmen fra begynnelsen. Virker som avspilleren på denne Tv`n ikke har noe memory eller noe sånt.

Mulig dette er forbedret på LG siden min LM760T ble utgitt.

 

Hvordan fungerer dette på andre merker? Samsung, Sony mm??

Lenke til kommentar

Det som jeg ikke er så veldig fornøyd med når det gjelder å se på film via USB-pinne/harddisk er at når jeg pauser filmen eller stopper, slår deretter over på dekoderen fra Canal Digital(via Denon hjemmekino-kontrollern) for å se på et tv-program og etter en stund skal tilbake for å se videre på filmen, må jeg starte filmen fra begynnelsen. Virker som avspilleren på denne Tv`n ikke har noe memory eller noe sånt.

Mulig dette er forbedret på LG siden min LM760T ble utgitt.

 

Hvordan fungerer dette på andre merker? Samsung, Sony mm??

 

På min gamle Samsung C6005 har man muligheten til å gjenoppta avspillingen av fila du velger fra der du stoppa den sist. Jeg er ikke sikker på om det fortsatt funker om du har hatt minnepinnen ute av tv'en i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...