Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål Vg3 - 28. mai 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke vær så bekymret for stryk folkens, har dere svart på det oppgaven ber om, og det kommentaren ber om i mer eller mindre grad. Og ikke klart å blande sammen sjangere, så skal det en del til for å stryke.

 

Men hva tror du når en ikke har skrevet oppgavenummer, men det likevel kommer godt frem hvilken oppgave du har valgt?

Lenke til kommentar

Men hva tror du når en ikke har skrevet oppgavenummer, men det likevel kommer godt frem hvilken oppgave du har valgt?

Det vil vel ikke bety annet enn at sensor får et dårlig førsteinntrykk. Noe voldsomt til trekk kan jeg absolutt ikke se for meg. Det er jo tross alt norskkunnskapene og skriveferdighetene som skal vurderes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva tror du når en ikke har skrevet oppgavenummer, men det likevel kommer godt frem hvilken oppgave du har valgt?

snakket med norsk læreren min om det på torsdag, hun sa at det kommer an på sensor, noen få sensurere blir nokså provosert av det, men siden det kommer godt frem i teksten hvilken oppgave du har valgt så tror jeg ikke det blir noe problem :) (husk også at det er 2-3 sensorer, så sjansen for at dem alle er kjempe strenge på det er relativ lav)

Lenke til kommentar

Ser nå at jeg på et punkt i oppgave A betegnet plakaten som en reklame. :( Dette hadde nok sammenheng med at jeg var ganske trøtt under eksamen, og at jeg tok utgangspunkt i et oppsett for reklameanalyse. Ellers tror jeg at besvarelsen min var god.

 

 

uups, da er vi to.. Håper virkelig ikke det er utslagsgivende for karakteren!

Lenke til kommentar

Er da ikke alle som har nynorsk på fredagens sidemålseksamen.

Nei, jeg beklager. Jeg tenkte på det etter jeg hadde skrevet det, men tenkte ikke at det vr viktig å endre. Er så vant til at vi bare kaller det nynorskeksamen her på østlandet at det er det som faller meg inn først når jeg skal snakke om det.

Lenke til kommentar

Ser nå at jeg på et punkt i oppgave A betegnet plakaten som en reklame. :( Dette hadde nok sammenheng med at jeg var ganske trøtt under eksamen, og at jeg tok utgangspunkt i et oppsett for reklameanalyse. Ellers tror jeg at besvarelsen min var god.

 

Tror dere dette vil slå veldig negativt ut for karakteren min?  Ble ganske bekymret nå.

Nvm. Fant nettopp ut at reklame ikke nødvendigvis trenger å ha kommersielt budskap: "Reklame er en virksomhet som prøver å skape interesse for noe og styre folks meninger. Det kan enten dreie seg om en vare eller tjeneste som er til salgs, eller om å formidle ideer."

 

Da kan jeg sove godt i kveld :)

 

Det er nå vel en slags reklame? Det blir jo positivt reklamert for natur og ungdom. Reklameplakat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg beklager. Jeg tenkte på det etter jeg hadde skrevet det, men tenkte ikke at det vr viktig å endre. Er så vant til at vi bare kaller det nynorskeksamen her på østlandet at det er det som faller meg inn først når jeg skal snakke om det.

 

Det går helt fint! Skjønner at nynorsk er fjernt for de fleste..

Lenke til kommentar

Ser nå at jeg på et punkt i oppgave A betegnet plakaten som en reklame.

Tror dere dette vil slå veldig negativt ut for karakteren min?

 

Nei, personlig så tror jeg ikke det. Plakaten kan likegjerne defineres som reklame for Natur og Ungdom. Måten de skrev lite konkret om saken og heller vil ha deg inn på nettsidene deres for å "lese mer" er det klareste tegnet.

Endret av Alienated82
Lenke til kommentar

Nei, personlig så tror jeg ikke. Plakaten kunne likegjerne vært definert som reklame for Natur og Ungdom. Måten de skrev lite konkret om saken og heller vil ha deg inn på nettsidene deres for å "lese mer" er det klareste tegnet.

 

Det er vel reklame, men jeg synes det er artig at den kom inn i et eksamenshefte :)

Lenke til kommentar

Skal man ha kildehenvisninger når kildene kun er vedleggene? Refererer til oppgave 1 hvor vi skulle vise at vi brukte fire vedlegg i teksten vi skrev.

Det er slik jeg har lært det i hvert fall. Jeg brukte jo sitater fra vedleggene i tekten så skrev kilden i parentes etter sitatene og skrev lista over alle tekstene + norskboka (brukte den litt da jeg skulle snakke om Hamsun og psykoanalyse og Georg Brandes).

Lenke til kommentar

Valgte oppgave 1 som langsvar, men siterte aldri noen av tekstene. Tror dere det er negativt? Dro på en måte inn alle tekstene, uten å sitere noe direkte :p

Ifølge min lærer er det best å holde avskriving fra selve tekstene til et minimum, da det forventes at leseren av teksten din skal ha satt seg inn i tekstene og vet hva du mener når du referer til vedleggene :)

Men nå er vel norskfaget tidvis svært subjektivt, og lærere er forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...