Gå til innhold

Hva svarte har de gjort med Injustice?


Anbefalte innlegg

Er stor fan av Injustice, og så Batgirl er kommet som DLC. Dermed ble det nedlasting (har sesongpass) og gledet med til å la henne få kjørt seg litt. Så jeg valgte Battle, standard mode og Medium vanskelighetsgrad. Det burde gå helt greit... det vil si, det burde gå helt greit før siste patch. Men nå? WTF...

 

For det første: Battle går ut på å banke ti karakterer på rad, to runder på hver. Dvs tyve runder til sammen. For å ta spesialangrepet til folkene trenger vi bare trykke to knapper på kontrolleren når supermeteret er fyllt opp. Det har vært ren plankekjøring før, så hvorfor klarte jeg det bare én gang denne gangen? Én gang på tyve runder? Noe må være helt galt her et sted...

 

Videre tok jeg de ni første folkene uten problem. Aquaman hadde flaks og fikk inn en lang kombo etterfulgt av superangrepet sitt, og når jeg endelig kunne røre meg igjen fikk jeg en robot i hodet. Dermed mistet jeg mye helse, men vant da likevel. Men så kom Superman som sisteboss... Vanligvis har det heller ikke vært noe problem. Han er jo spillbar, så de må ha ham balansert. At han er vanskeligere enn de andre er logisk, men igjen, det har aldri vært et stort hopp. Men denne gangen? Det første han gjorde var å slå på spesialtrikset sitt der han blir sterkere og tåler mer for en listen stund... bortsett fra at nå holder han det uten problem gjennom begge rundene? WTF? Jeg klarte etter mye strev å ta ham én runde, men da var jeg til gjengjeld så godt som død allerede. Og da mener jeg han slo meg to ganger til, så var kampen over.

 

Hva i helvete har de gjort med Injustice? Det pleide å være et av de beste slossespillene jeg noensinne har spilt, og at alle er så balanserte er en god grunn til det, Men nå herjer de med superkomboer, tar den challenge-greia flere ganger på rad i hver runde, Superman bruker spesialtrikset sitt gjennom hele kampen og så videre. Med å så mange varianter av Battle å velge mellom, hvorfor måtte de ødelegge den vanlige? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn å forstå at du bare spiller mot computer? Det er noe i spillet som heter "trueskill rank" som gjør at hvis spillet er for lett for deg så vil spillet skalere seg sånn at det blir litt utfordring. Men vet ikke om dette bare gjelder online eller ei. Når jeg spillte gjennom mot comp grusa jeg den lett de 4 første matchene så plutselig fikk jeg litt motstand 5-7. Så ble jeg grusa 2-3 ganger før det ble litt lett igjen.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Helt sikkert enklere på et offisielt forum det også.

Dette er et spillforum. Injustice er et spill. Så hva erproblemet?

 

Er det sånn å forstå at du bare spiller mot computer? Det er noe i spillet som heter "trueskill rank" som gjør at hvis spillet er for lett for deg så vil spillet skalere seg sånn at det blir litt utfordring. Men vet ikke om dette bare gjelder online eller ei. Når jeg spillte gjennom mot comp grusa jeg den lett de 4 første matchene så plutselig fikk jeg litt motstand 5-7. Så ble jeg grusa 2-3 ganger før det ble litt lett igjen.

Probemet er at på Easy suser jeg gjennom Classic Battle på åtte minutter i gjennomsnitt, og det med en karakter jeg aldri har prøvd før. På Medium taper jeg sjelden mer enn en kamp eller to før jeg kommer til Superman, men da er det stopp. Har rett og slett ikke sjanse mot ham. Ett eller annet har blitt endret i de siste patchene etter Lobo dukket opp, men er det bare en bug? Eller skal det være så ubalansert? Før Lobo kom gikk jeg gjennom Classic Battle på Medium uten store problemer. Tapte en og annen kamp, men det var mye mer balansert, og dermed mye mer moro.
Lenke til kommentar

Har merket noe selv i Injustice Gods Among Us. Kaster og slår enkelt opp 7-12 hits komboer

Skal se om jeg kan finne mer ut av dette.

 

Tror dem har endret at Superman er vanskeligere selv på normal.

Han var faktisk altfor lett før patchene, brukte aldri mer en et forsøk, nå må jeg bruke flere forsøk. bare den ikke blir som Jinpachi så er fornøyd, for han er en stygg sisteboss i Tekken!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Ikke noe problem. Ville bare hjelpe deg å finne ut av problemet, og ville dermed lede deg et sted hvor du faktisk kunne få hjelp.

Og om du leser de andre innleggene har jeg faktisk fått god hjelp allerede. ;)

 

Har merket noe selv i Injustice Gods Among Us. Kaster og slår enkelt opp 7-12 hits komboer

Skal se om jeg kan finne mer ut av dette.

 

Tror dem har endret at Superman er vanskeligere selv på normal.

Han var faktisk altfor lett før patchene, brukte aldri mer en et forsøk, nå må jeg bruke flere forsøk. bare den ikke blir som Jinpachi så er fornøyd, for han er en stygg sisteboss i Tekken!

Takk, godt å vite det ikke bare er hos meg. Får vel fortsette planen min da. Tar Battle med alle folkene på Easy først, får jeg finner noen å satse på. Skal så trene med dem til jeg tar Classic på Medium, og prøve meg på de xx andre Battle-greiene (er for øvrig ferdig med Story på medium). Batgirl og Harley er et must, og Deathstroke overrasket meg. (at han ervar/blir med i Arrow hjelper jo også. :p Siste blir vel Nightwing. Liker ikke fyren noe særlig, men er lett å glemme det faktisk er den originale Robin, og jeg liker ham. :)

 

Btw klarer dere å spille online noe særlig? Har prøvd to ganger, og fikk disconnect begge gangene. Men det verste er at jeg ble grundig banket av Green Arrow begge gangene. Håper det bare er en tilfeldighet, og at han ikke er en ny Ken fra SFIV...

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...