Gå til innhold

300 fps til 100 fps?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et slikt skjermkort på pcen min. http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

Men det som er problemet er : Jeg spiller et spill som heter League of Legends aka LOL . Jeg laster ned spillet.Når jeg har spiult 2 games på det så er begge geimsa rundt 200-300 fps. men så neste game ligger jeg på 80-120. Hva er grunnen til dette?. jeg påprøvde å slette det å laste ned på ny og akkurat det samme skjedde. Grunn? Kan poste resten av oppsettet mitt hvis det trengs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treg server eller dårlig nett hos en eller flere? Hjelper ikke at du har bra PC hvis det er en mye dårligere maskin i samme game (såvidt jeg kan forstå da).

 

Jeg har vært med på et par Lol-games selv, og FPSen was all over the place(!), omtrent som du beskriver.

Likevel morsomt å komme først og vel så det under loadingen (har spillene mine på en SSD). :p

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Treg server? Hjelper ikke at du har bra PC hvis det er en mye dårligere maskin i samme game (såvidt jeg kan forstå da).

har ingenting å si med server tror jeg. Er slik at hvis jeg har dårlig pc så lagger jeg. men hvis jeg har dårelig er det ikke lsik at andre lagger. Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Treg server eller dårlig nett hos en eller flere? Hjelper ikke at du har bra PC hvis det er en mye dårligere maskin i samme game (såvidt jeg kan forstå da).

 

Jeg har vært med på et par Lol-games selv, og FPSen was all over the place(!), omtrent som du beskriver.

Likevel morsomt å komme først og vel så det under loadingen (har spillene mine på en SSD). :p

Jeg også alltid først siden ssd :)))
Lenke til kommentar

Om du har 60hz skjerm(jeg vet ikke åssen skjerm du har, bare gjetter) så ser du jo ikke forskjell om du har 300fps eller 60fps?

Dette er sant, men det er viktig å merke seg at game engines vil oppføre seg forskjellig ved forskjellig fps. Dette resulterer for eksempel i små forskjeller i ingame fysikk og annen oppførsel. Dette er et velkjent fenomen i CoD spillene der fps på 125 og 250 vil gi forskjellig egenskaper i forhold til 60 fps for eksempel.

http://www.codjumper....php?f=4&t=9243

http://bashandslash....d=375&Itemid=94

Edit: http://wiki.modsrepository.com/index.php/Call_of_Duty_:_A_Study_on_FPS Ganske omfattende side med tanke på forskjeller CoD sin engine.

 

Så jeg vil absolutt ikke si at det er fullstendig bortkastet med en fps som er høyere enn oppdateringsfrekvensen på skjermen.

 

OT: Jeg veit ikke hva fps droppen din skyldes, men jeg har merket at hvis det er mye action når jeg spiller LoL vil jeg oppleve en ganske kraftig fps dropp. Gjerne fra 100+ fps til under 60. Du kan jo prøve å oppdatere drivere for å se om dette vil påvirke ytelsen din ingame.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Jeg har en 60hz skjerm, og merker lett forskjell på 60 og f.eks 100fps (uten vsync).

 

60hz kan ikke vise mer enn 60 FPS, det er umulig.

Derimot vil små drops under 60FPS merkes.

En skjerm kan egentlig bare vise 60, 30, 20, 15, etc "fps".

Det vil si at om du har 45FPS vil første frame holde hastigheten 30FPS; neste 60, så 30 igjen.

Altså:

HZ pr bilde: (eller frames av 60)

2,1,2,1,2,1, osv.

Altså halvparten av bildene vil være oppe dobbelt så lenge som en frame som er 60FPS.

Lenke til kommentar

60hz kan ikke vise mer enn 60 FPS, det er umulig.

Derimot vil små drops under 60FPS merkes.

En skjerm kan egentlig bare vise 60, 30, 20, 15, etc "fps".

Det vil si at om du har 45FPS vil første frame holde hastigheten 30FPS; neste 60, så 30 igjen.

Altså:

HZ pr bilde: (eller frames av 60)

2,1,2,1,2,1, osv.

Altså halvparten av bildene vil være oppe dobbelt så lenge som en frame som er 60FPS.

Dette er ikke riktig med mindre du kjører Trippel Buffered Vsync

Lenke til kommentar

Dette er ikke riktig med mindre du kjører Trippel Buffered Vsync

 

Fra skjermkort ja, fra skjerm, nei. Men jeg forstår hva du mener. Jeg tenker på hva skjerm viser, og ikke hva skermkort leverer.

En skjerm kjører en frame til den får en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...