Gå til innhold

[Løst] Bruke et bilde i en logo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger tillatelse til å bruke andres bilder. Står det ingenting om det betyr det i utgangspunktet at du ikke har tillatelse.

Hadde jeg oppdaget at det var mitt bilde du hadde brukt uten tillatelse hadde du kunnet vente deg en fet faktura i posten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og spesielt alvorlig blir det dersom du bruker andres bilde som en del av en bedriftslogo uten lov. Noen ganger har man f.eks. lov å bruke bilder (dersom man vet rettighetene/lisensen), men da som oftest ikke som en del av en logo.

Spør om lov, eventuelt hvor mye det koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her du helt sikker på at du kan bruke de bildene?

Fra Lisensieringsvilkår for arkivbilde

Fra Del II, restriksjoner, Du kan ikke - pkt 15

Bruk av hvilket som helst Bilde (fullstendig eller delvis) som et varemerke, servicemerke, logo eller annen indikasjon på opprinnelse, eller som del av denne, eller på annen måte støtter eller innebærer tilslutning av varer og / eller tjenester.
Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere, bruk av bilder som en del av logo er stort sett ikke lov med mindre det er spesifisert at det er lov. Du gjør lurt i å enten tegne noe selv, eller ta kontakt med en designer. Hadde det vært til privat bruk hadde det nok ikke vært så farlig, men med en gang det er snakk om bedrift må du ha alt på stell.

 

Heller ikke hos istockphoto.com har du lov å bruke noe som en del av en logo, og der betaler du t.o.m. for bildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...