Gå til innhold

Gtx 780 - Burde jeg kjøpe dette ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg har et Asus gtx 580 direct cu 2, men jeg vil oppgradere den snart burde jeg gå inn for gtx 780 eller er det verdt det ?

 

Og hva burde jeg gjøre med det andre kortet ? selge det eller spare det ?

 

PC Specs:

Kabinett: Fractal design R4

CPU: I5 2500k

PSU: 650 W

Dette vil definitivt gi deg et ytelseshopp ja, men det kan jo være lurt å vente til gtx 770 kommer for å sammenligne priser. Men om du har penger til 780 så ser jeg få grunner til å la være å kjøpe det(mener personlig at 5k for et skjermkort er litt i drøyeste laget) :)

Lenke til kommentar

Vet lite før korta er her, dog sies det at 1.3v ihvertfall er åpent:

 

 

 

Dette er snakk om et GTX 770 vell og merke, men verdt og håpe de slipper ett 780 Lighting også.

 

Uansett så er det primært det kraftigere designet på Lighting kortene jeg er ute etter, skal under vann og blir nok og kjøre en custom bios på dem uansett.

 

Det de sier her er vel bare at 770 blir ett 680 med høyere volt. Aka 250w i stedet for 195w.

Lenke til kommentar

Det de sier her er vel bare at 770 blir ett 680 med høyere volt. Aka 250w i stedet for 195w.

 

Joda 770 er GK104 og er vell samme kortet som 680, bare med noe høyere TDP osv, men siden de kommer med et 770 Lightning med kraftigere design så er det lov å håpe på et 780 Lightning, om de låser det opp til 1.3v eller ikke spiller ikke så stor rolle i mitt tilfelle ettersom det mest sannsynligvis blir en custom bios på kortet(ene)

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Joda 770 er GK104 og er vell samme kortet som 680, bare med noe høyere TDP osv, men siden de kommer med et 770 Lightning med kraftigere design så er det lov å håpe på et 780 Lightning, om de låser det opp til 1.3v eller ikke spiller ikke så stor rolle i mitt tilfelle ettersom det mest sannsynligvis blir en custom bios på kortet(ene)

 

noen ide om når msi skal komme med custom 780?

Lenke til kommentar

Joda 770 er GK104 og er vell samme kortet som 680, bare med noe høyere TDP osv, men siden de kommer med et 770 Lightning med kraftigere design så er det lov å håpe på et 780 Lightning, om de låser det opp til 1.3v eller ikke spiller ikke så stor rolle i mitt tilfelle ettersom det mest sannsynligvis blir en custom bios på kortet(ene)

 

1.3volt = 250w tdp så vidt jeg kan forstå. Øking av volt = øking av effekt.

 

Du kunne ha pumpet 2.5v igjennom kortet, men det hadde ikke hjulpet deg noe som helst hvis du ikke får lov å gå over 250w.

Lenke til kommentar

noen ide om når msi skal komme med custom 780?

 

Leste 30 Mai for 770 Lighting, når 780 Lightning (om det i det hele tatt kommer har jeg ikke peil på)

 

1.3volt = 250w tdp så vidt jeg kan forstå. Øking av volt = øking av effekt.

 

Du kunne ha pumpet 2.5v igjennom kortet, men det hadde ikke hjulpet deg noe som helst hvis du ikke får lov å gå over 250w.

 

Det får du fint endret med en custom bios, skal vist være et par 150% bios'er ute.

Lenke til kommentar

Vrm og pcb var dårlige på Titan når man pusha maks (ln2), men det er litt annerledes for 780. Etter å ha kjørt heaven i en halvtime på 1175 mhz var maks strømforbruk på rundt 91% av tillatte 106%. Trenger en custom bios :)

så du får ikke skvisa meir ut av kortet?

 

det er forsatt en god clock da :) hehe har du merka noe bedre ytelse :) ?

 

Leste 30 Mai for 770 Lighting, når 780 Lightning (om det i det hele tatt kommer har jeg ikke peil på)

 

 

 

Det får du fint endret med en custom bios, skal vist være et par 150% bios'er ute.

 

aha. Asus skal lansere sin versjon av 780 med en ny kjøler 4 mai -Computex, så får se om det blir TOP versjon eller ikke :)

Lenke til kommentar

så du får ikke skvisa meir ut av kortet?

 

det er forsatt en god clock da :) hehe har du merka noe bedre ytelse :) ?

 

 

 

aha. Asus skal lansere sin versjon av 780 med en ny kjøler 4 mai -Computex, så får se om det blir TOP versjon eller ikke :)

 

Vet ikke, skal teste mer nå, sendte dama på kino! Måtte bare poppe inn en ny 3930K ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...