Gå til innhold

[Løst] Luftgevær tips!


Anbefalte innlegg

Hei! jeg ser etter et nytt luftgevær til noe rundt ca. 2000kr. luftgeværet må være treffsikkert og kraftig nok til å kunne drepe måker, og treffe blinken man sikter på! :) er det noen som har noen anbefalinger eller tips til hva jeg burde eller ikke burde kjøpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! jeg ser etter et nytt luftgevær til noe rundt ca. 2000kr. luftgeværet må være treffsikkert og kraftig nok til å kunne drepe måker, og treffe blinken man sikter på! :) er det noen som har noen anbefalinger eller tips til hva jeg burde eller ikke burde kjøpe? :)

Skal du jakte måker må du kjøpe hagle, eller en rifle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner at det er best, men da må jeg ha lisens og de er i en litt høyere prisklasse en det jeg så for meg :/ Crosman Nitro Venom Dusk er det noen som har noe erfaring mediene rifla? :)

Det er tross alt mulig å ta jegerprøvekurs for 1000 kr, og kjøpe ny hagle for ca 1000-1500. Det finnes en enkeltløper Baikal i denne prisklassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Går fint ann og skyte måker med luftgevær men du må ha riktig kule, de flate vil ikke drepe dem, Bruk piler eller de spisse. Mest sansynlig så dør de ikke med en gang men de dør. Veldig uhumant og noe jeg ikke anbefaler. Lån deg en 22. xD

Det er ikke lovlig. Det er mulig å drepe dem med sprettert også, ja - faktisk stein også. I og med at det mest sannsynlig blir uhumant, så er det ulovlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slikt som dette dukker opp i bakhodet mitt:

http://www.nrk.no/no...evaer-1.7689069

 

Anbefaler trådstarter å ignore tips til luftgevær og heller ta til seg rådene om human/lovlig jakt dersom måker er målet.

 

Hvis dere absolutt skal kverulere, og mase om loven (selv om dere selv garantert har skutt rotter og fugler med luftgevær), så kan jo jeg kverulere litt å spørre dere om hvor trådstarter sier at han skal skyte måser i NORGE???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
selv om dere selv garantert har skutt rotter og fugler med luftgevær

Nei. :wee:

 

så kan jo jeg kverulere litt å spørre dere om hvor trådstarter sier at han skal skyte måser i NORGE???

Om trådstarter har tenkt til å gjøre dette i et annet land legger jeg meg flat for all 'kverulering'.

Jeg ønsker bare å hjelpe trådstarter til å holde seg på lovens side.

 

Ved å skyte måker på våpenloven risikerer man ikke bare et klapp på skuldra og et fy. Er man uheldig risikerer man å bli anmeldt for brudd på både våpenloven, dyrevelferdsloven og viltloven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...