Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en 2006-2007 Skoda Octavia stasjonsvogn, men leste nettopp at Skoda ruller ut en ny generasjon Oktavia senere i år. Vil dette ha noe å si for prisene på tidligere generasjoner som den jeg vurderer å kjøpe? Bør jeg vente til de nye bilene er på markedet før jeg kjøper, eller har det ikke noe å si?

Ellers lurer jeg på om andre har erfaringer med denne bilen. Er også interessert i å finne ut mer om faktisk forbruk ved normal kjøring. 1.9 l diesel er det jeg ser på i skrivende stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjørt min fars Octavia 2002 modell en del og er ganske så fornøyd med den ihvertfall. Rimelig driftssikker og en helt ok familiebil med massevis av bagasjeplass (stasjonsvogn).

Når den nye Octaviaen kommer kan du nok regne med et prisfall på eldre modeller ja.

Skrevet

Takk for raskt svar, Thor.!

Familiebil med god plass, OK forbruk og rimelig pris er det jeg ser etter, og det ser ut til at jeg lander på en Skoda hver gang jeg setter meg ned for å lete etter biler som matcher. Dvs. det dukker opp biler som Ford Focus/Mondeo, Passat og Opel Astra også, men det kan se ut som jeg får mer bil for pengene med en Skoda.

De jeg ser på nå ligger rundt 100-140K for 2006-2008-modeller med automatgir, hengerfeste og 1,9l diesel (selv om jeg ikke har noe imot bensin, spesielt siden jeg bor i Oslo og frykter dieselavgift).

Hvor mye kan jeg regne med at prisen eventuelt faller på slike modeller? Så har jeg noe å forhandle meg frem til hvis jeg ikke klarer å vente.

Skrevet

Scoda er også billig å reparere, og mange av delene er de samme som Volkswagen bruker.

Forventet prisfall kan jeg ikke spå dessverre, men jeg forventer at de blir billigere når den nye modellen kommer for salg.

Det er en svakhet med Octavia 2002, jeg vet ikke om den gjelder for andre eller tredje generasjon. Det er at den ofte tar nedi når du kjører over fartsdempere eller ned i hull i veien. Grunnen til dette er fordi det er en plastskjerm under bilen som ligger litt lavt under motorrommet. Denne skjermer for stein, slaps og salt så det ikke kommer i nærheten av motor.

Skrevet

Det er en svakhet med Octavia 2002, jeg vet ikke om den gjelder for andre eller tredje generasjon. Det er at den ofte tar nedi når du kjører over fartsdempere eller ned i hull i veien. Grunnen til dette er fordi det er en plastskjerm under bilen som ligger litt lavt under motorrommet. Denne skjermer for stein, slaps og salt så det ikke kommer i nærheten av motor.

Jeg har kjørt min mors Octavia 02 mye, og hadde samme problemet. Løste det ved å rive av driten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...