Gå til innhold

Sensitivitet i spill (DPI) Razer Mamba


Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag en Razer Mamba mus, og er veldig fornøyd.

 

Det eneste jeg stusser litt over, er at jeg må sette en veldig lav DPI i noen spill.

 

Eksempel: Jeg kan spille Blacks Ops 2, Battlefield 3 osv, med samme DPI/sensitivitet som jeg har i Windows, men skal jeg spille Borderlands 2 f.eks er sensitiviteten lik i menyen i spillet, men VELDIG rask i spill. Derfor må jeg sette en DPI på 500 som jeg bruker i spillet og må veksle mellom DPI nivåene når jeg er i meny og i spill. Musesensitiviteten i spill er satt helt på minimum.

 

Mulig litt merkelig forklart, men håper noen har et godt svar på dette.

 

Innstillinger jeg bruker (se bilde):

- Windows musesensitivitet 4/11 med pekerpresisjon

- Razer Mamba 500 + 1600 DPI

- 2560x1440 skjerm (hvis det skulle ha noe å si)

 

PS: Hva er egentlig poenget med en 5600 DPI mus, når sensitiviteten står i taket på 5600?

post-162987-0-83738000-1369044576_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med 5600 dpi uansett?

 

Men det er bare dårlig, dårlig implementering av mus fra utviklerenes side.

 

Btw, du har helt feil innstillinger på musa di hvis du er ute etter presisjon. Sett windows sense til 6, og skru av pekerpresisjon.

Det hjelper meg jo ingenting, jeg må fortsatt veksle mellom DPI nivåer. Setter jeg Windows innstillingene til 6 og uten presisjon som du sier, må jeg sette DPI i Razer softwaren til 1000. Da får jeg den sensitiviteten jeg vil ha. I menyen i Borderlands 2 er sensitiviteten også bra da, men i spillet er den for rask.. selv om sensitiviteten er satt til minimum som sagt..

Lenke til kommentar

Jeg bruker i dag en Razer Mamba mus, og er veldig fornøyd.

 

Det eneste jeg stusser litt over, er at jeg må sette en veldig lav DPI i noen spill.

 

Eksempel: Jeg kan spille Blacks Ops 2, Battlefield 3 osv, med samme DPI/sensitivitet som jeg har i Windows, men skal jeg spille Borderlands 2 f.eks er sensitiviteten lik i menyen i spillet, men VELDIG rask i spill. Derfor må jeg sette en DPI på 500 som jeg bruker i spillet og må veksle mellom DPI nivåene når jeg er i meny og i spill. Musesensitiviteten i spill er satt helt på minimum.

 

Mulig litt merkelig forklart, men håper noen har et godt svar på dette.

 

Innstillinger jeg bruker (se bilde):

- Windows musesensitivitet 4/11 med pekerpresisjon

- Razer Mamba 500 + 1600 DPI

- 2560x1440 skjerm (hvis det skulle ha noe å si)

 

PS: Hva er egentlig poenget med en 5600 DPI mus, når sensitiviteten står i taket på 5600?

Jeg bruker 6400 dpi alltid. nesten alltid hverfall.
Lenke til kommentar

Hvordan er resten av innstillingene dine da? I Windows, Black Ops 2 eller Borderlands 2 hvis du gidder å sammenlikne noen av de? 6400 må jo være håpløst raskt?

Hva mener du med resten av instillingene? sensitiviteten i spillene eller?

 

EDIT: Ja det er raskt men det er slik jeg liker det

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Hva mener du med resten av instillingene? sensitiviteten i spillene eller?

 

EDIT: Ja det er raskt men det er slik jeg liker det

Ja?

 

Jeg har nå Windows innstillinger til 6/11 med presisjon, Razer innstillinger til 9 acceleration og 700 DPI. Det er perfekt i Windows. I Black Ops 2 har jeg satt sensitiviteten HELT ned. Det fungerer fint for meg. I Borderlands 2 er det likt som dette i menyen, men må bytte til 400 DPI for at det skal gå ann å spille. Da også med sensitiviteten i spillet satt HELT ned.

 

 

Hvis man da skulle satt DPI til 5600 og spill sensitiviteten på f.eks middels, vil jo "spilleren" snu seg 12-13 ganger rundt hvis jeg flytter musa 20 cm til en av sidene.

 

Dette er bare et irritasjonsmoment jeg har bært på en stund, så hører da litt rundt om det er noe å gjøre med. (Trolig ikke)

Lenke til kommentar

Ja?

 

Jeg har nå Windows innstillinger til 6/11 med presisjon, Razer innstillinger til 9 acceleration og 700 DPI. Det er perfekt i Windows. I Black Ops 2 har jeg satt sensitiviteten HELT ned. Det fungerer fint for meg. I Borderlands 2 er det likt som dette i menyen, men må bytte til 400 DPI for at det skal gå ann å spille. Da også med sensitiviteten i spillet satt HELT ned.

 

 

Hvis man da skulle satt DPI til 5600 og spill sensitiviteten på f.eks middels, vil jo "spilleren" snu seg 12-13 ganger rundt hvis jeg flytter musa 20 cm til en av sidene.

 

Dette er bare et irritasjonsmoment jeg har bært på en stund, så hører da litt rundt om det er noe å gjøre med. (Trolig ikke)

Jeg spiller også Borderlands og bo2 og LOL Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel egentlig.. hvorfor skal sensitiviteten i noen spill være så mye raskere enn i Windows, menyen i spillet (!?) og andre spill? Og sensitiviteten i alle spill er satt til minimum.

Fordi Unreal Engine har elendig musimplementering:

Framerate styrer mushastighet, jo høyere framerate jo lavere sensitivitet.

Mouse Smoothing og Mouse Accelleration kan være aktivert, begge disse innstillingene fjerner masse presisjon.

Hva mener du med resten av instillingene? sensitiviteten i spillene eller?

 

EDIT: Ja det er raskt men det er slik jeg liker det

Bruker du mindre enn 10cm på en 360 i skytespill kan du ikke spille optimalt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...