Gå til innhold

Hvilken MacBook?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å gå til innkjøp av en MacBook. Burde jeg kjøpe den vanlige Pro-en eller den med Retina-skjermen?

 

Vil jo helst ha Retinaen siden den er tynnere og lettere, samt raskere og bedre skjerm. Men jeg synes den har litt lite lagringskapasitet.

Isåfall ville jeg gått for den med 250 GB til 13000kr.

 

Spm mitt er om det er verdt å bruke noen tusenlapper ekstra på Retinaen kontra den vanlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle bygd meg en gaming pc nå (noe jeg faktisk akkurat har gjort), så hadde jeg jo ikke kjøpt en macbook.. Men det er vel heller ikke det trådstarter er ute etter ser det ut som. :)

Jeg trekker meg ut av diskusjonen nå, i fare for å starte en apple vs ms tråd.. Hvis det ikke allerede er for sent :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123412

Retina MBP'en til 13000 har en SSD på 256 GB. Jeg har selv planer om å kjøpe den modellen, men jeg skal selvfølgelig vente til etter at lineupen til Apple har blitt oppdatert.

 

Noen som vet hvor lang tid har det tatt før de har kommet for salg i Norge tidligere forresten?

Lenke til kommentar

Min gaming pc kostet like mye som air, bare at den er 10 ganger raskere.

 

Hva er vitsen med retina når den bruker hd 4000 skjermkort?

 

Altså... Hva slags tullete sammenligning er dette?

Det er ingen relativt oppegående mennesker som kjøper en MBA for primært å spille på, ei heller noen som kjøper en spille-PC all den tid en er ute etter en lett bærbar.

Endret av Tan28
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe en ny laptop. Har tenkt litt på å kjøpe en MacBook eller AlienWare M14x, men usikker. Den skal brukest til surfing, film, musikk, gaming, bilde og videoredigering. Hvordan blir det med PC-spill på Mac? Er lei av ustabilitet og treghet, Windows generelt.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe en ny laptop. Har tenkt litt på å kjøpe en MacBook eller AlienWare M14x, men usikker. Den skal brukest til surfing, film, musikk, gaming, bilde og videoredigering. Hvordan blir det med PC-spill på Mac? Er lei av ustabilitet og treghet, Windows generelt.

 

Du har mye mer igjen for å kjøpe Alienware (eller tilsvarende Windows-maskin). Jeg har selv en Macbook Pro Retina 15". Første 8 månedene jeg hadde den var den noenlunde ubrukelig som spillmaskin. Grafikken fløt som den skulle en stund, før fps plutselig sank til under 1 fps, og etter en god stund kom den tilbake til normalen. Det skjedde gang på gang, inntil Apple omsider kom med en løsning som hittil har fungert greit. Men det er slett ikke noen utpreget spillmaskin, og du bør installere Windows på den om du har tenkt å spille. Og da er du igrunn like langt...

 

Jeg opplever på ingen måte OSX som noe mer stabilt enn Windows. Jeg har heller opplevd det motsatte. Aldri hatt så mye trøbbel med noen maskiner som etter jeg anskaffet Mac. Det er ikke ofte det er trøbbel, men den henger seg støtt og stadig. Bruker du Windows-maskinen som du bruker Mac'en, er begge like stabile. Problemet med Windows-maskiner kommer når du stadig mater den med alskens drittprogrammer du finner på mer eller mindre lugubre nettsider.

 

Batteriet på Macbook'en er en stor skuffelse. Aldri vært i nærheten av de 7 timene som er oppgitt. Stort sett er det rundt 4 timer jeg oppnår på en lading. Med litt spilling synker det langt raskere.

 

Best for allround vil jeg definitivt si Alienware er. Og mest for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...