Gå til innhold

Del 15 ? Kreativ redigering av landskap


Anbefalte innlegg

Man ødelegger ingenting så lenge man har RAW-filene vetu :)

 

Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertkunnskaper på redigering, men de bildene du har sett viser ikke hva jeg kan, bare så det er sagt.

 

Det er en forskjell på hva man kan og hva man gjør.

Bilder som skal ut på nettside bruker jeg ikke all verdens med tid på og det blir kjørt mye presets etc. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta BjerkneZ litt i forsvar her, han har ikke opptrådt på samme måte som jeg gjorde. Jeg var rimelig cocky og postet et av mine bilder som jeg vet at er ganske populært. Du må gjerne finne bilder på min flickr og poengtere feil i redigering, ORLY. Det som har skjedd med buksen på bildet til BjerkneZ er ikke bare redigeringen sin feil. Det er pga overgangen som skapes mellom bokeh og fokusområde i digital sorthvitt. Man vil da få denne harde kanten uansett. Den er mindre synlig ved lavere kontrast, men den er der uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg besøkte siden din var ikke fordi det var bra nok for det. Det var fordi jeg skulle finne et nogenlunde nytt eksempel på at du ikke kan redigere.

Øh - om du sitter på en fasit angående bilderedigering?

 

Jeg synes og det er rimelig patetisk når noen må lete på nettet for å finne noe negativt å henge ut andre for, da har man gått rimelig tom for argumenter.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øh - om du sitter på en fasit angående bilderedigering?

 

Jeg synes og det er rimelig patetisk når noen må lete på nettet for å finne noe negativt å henge ut andre for, da har man gått rimelig tom for argumenter.

 

Tor

 

Jeg tolket det BjerkneZ skrev som at han er flink, og at disse kursene ikke lærte han noe. Derfor påpekte jeg at; å joda du har nok noe å lære.

 

Jeg, derimot, fremstiller meg selv verken som flink eller en fasit. Just pointing on them wrongs. Jeg sa at BjerkneZ ikke kunne redigere. Selvfølgelig kan han det, men i mine øyne var han kanskje ikke flink?

Endret av ORLY?
Lenke til kommentar

Husk at det er lettere og krittisere enn å undervise :)

 

Ja, tolket artikkelen akkurat som du tolket meg. Jeg trodde den skulle vise meg noe kreativt, men det eneste som skjedde var at det ble lagt til litt flare og justert noen farger. Resultatet ble også værre enn origanlen etter mitt syn.

 

Hvis dette var det beste han som lagde videoen kunne spytte opp for å lære andre angående kreativitet, så vil jeg si at jeg er flinkere ja. Men noen ekspert er heller ikke jeg.

 

Ingen av bildene som jeg publiserer liger det veldig mye jobb bak. Jobben tar jeg først når jeg skal fremkalle bilder etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...