Gå til innhold

[Løst] Gaming PC. Noen anbefalinger til dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Beklager for enda en tråd. Men tenkte det var best med en ny siden den andre var software relatert. Dette er setupet jeg vurderer for nå, vil koste ca 13.000 med windows 8. Lurer bare på om dere ser noe riv ruskende galt her. Evt om jeg burde vurdert andre deler. Er på budsjett og kan ikke gå over 13.000.

 

CM Storm Scout II Advanced Gaming Sort

Vifter: 2x 120mm Front, 1x 120mm Bak, ATX, mATX, R

 

XFX ProSeries Core Edition 650W PSUATX 12V V2.31, 80 Plus Bronze, Standard, 2x 6pin P

 

Intel® Core i7-3770 Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 77W, HD400

 

MSI Z77 MPower, Socket-1155

ATX, Z77, DDR3, 3xG3-PCIe-x16, SLI/CFX, VGA, HDMI

 

Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB kit (8GBx2), Sport,1600MHz, 1.5V, CL9-9-9-24

 

MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Twin Frozr III"

 

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM SATA3.0, 7mm, 450MB/450MB/s read/write, SandForce

 

Razer NAGA 2012 MMOG Gaming Mouse 5600dpi, 17 MMO-optimized buttons

 

Microsoft SideWinder X4 Keyboard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp 3570k om pc'n skal brukes hovedsaklig til spilling. Har den selv og den fungerer helt fint på tunge spill som crysis 3, BF3 etc.

 

Når du skal ha en så dyr pc ville jeg tatt en corsair HX 750W: http://www.dustinhome.no/product/5010645349/corsair-hx750-modular-gold-750w/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

Denne koster riktig nok litt, men hvis du bygger en helt ny pc til 13k, er en god psu viktig.

 

GPU ville jeg gått for 670 eller 7970. Tror 7970 har hakket bedre ytelse så da gjøre dette seg: http://www.dustinhome.no/product/5010620989/asus-radeon-hd7970-dcii-3gb-gddr5-pci-e-dvi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

 

Håper det kom til litt hjelp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper en egen versjon av komplett pc, så psu'ene dere anbefalte var ikke med i "pakken" hva tror dere om denne ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=773377

 

Grunnen til at jeg ikke har valgt Ati kort er fordi jeg hører at de ofte sliter med dårlige drivere og sliter med spill som metro: the last light(ja, det er fordi spillet er dårlig optimalisert, ikke ati sin feil).Har også hatt en del problemer med Ati kort tidligere. Har de bedret seg drastisk i senere tid altså?

Lenke til kommentar

Det er ikke sant at ati sliter med dårlig drivere. En myte som har svirra rundt lenge..

 

Vil alltid være noen som har dårlig erfaring med enkelte merker/produsenter.

Men det er tilfeldigheter.

 

Har selv hatt 4, 5, 6 og 7 serien til ati, og har aldri opplevd ustabiliteter med drivere.

 

Sikkert noen nvidia brukere som har opplevd det samme som deg..

Endret av MariusSR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...