Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i matematikk 2013 (10. trinn)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

Får vel tilbake hvis du vil klage? :)

 

Ikke såvidt jeg vet. Du får beskjed fra din lærer om du bør klage på sensor sin karaktersetting. Om din lærer mener at sensor har gjort for mye feil, gir han beskjed til deg om å klage.

Skrevet

 

 

Ikke såvidt jeg vet. Du får beskjed fra din lærer om du bør klage på sensor sin karaktersetting. Om din lærer mener at sensor har gjort for mye feil, gir han beskjed til deg om å klage.

 

Får lærer tilbake eksamen?

Skrevet (endret)

Hva er forventningene deres karakteren? :)

 

Hadde et mål om 6er i standpunkt, men så klarte jeg å gjøre den dårligste tentamenen jeg noen gang har gjort på ungdomsskolen, og fikk derfor 5er :/

 

Er derfor revansjesugen og vil satse på 6er, men etter å lest alle hvordan jeg må svare osv, så håper jeg på 6er, men ser meg fornøyd med en 5er :)

Endret av TurboHarald
Skrevet

Karakterskalaen

 

Karakterskalaen

Maks poeng: 60

 

6er: 56-60 poeng *

5er: 45-55 poeng

4er: 31-44 poeng

3er: 21-30 poeng

2er: 9-20 poeng

1er: 0-8 poeng

 

* Karakteren 6 viser at eleven har «framifrå» kompetanse i faget. Når eleven viser spesiell

modenhet eller kunnskap i besvarelsen, vil dette kunne veie opp for mindre feil og mangler

i andre deler. Resultatet vil da likevel kunne gi en toppkarakter.

Skrevet

Må alle møte opp kl. 8 på skolen i morgen?

Vi må møte senest 8.45, og så begynner eksamenen kl.09.00 :)

 

du får se den i vitnemålet :)

 

 

Ååååh, sååååå laaaang tid :(

Skrevet

Protip: Selv om idioten ved siden av deg har glemt utstyr eller hinter til deg under eksamen, Drit i han! Har du en lang og en kort linjal, ikke lån den vekk, noen ganger skal man være gjerrig.

 

Les hele oppgaven 2 ganger, det skal ikke være tvil hva du skal gjøre. Bare se hva jeg selv gjorde noen sider tilbake: Jobbet med rektangel mens det var et trapes, kun fordi jeg ikke leste! Det er slike håpløse slurvefeil som fort ødelegger karakteren.

 

Er svaret logisk? Hvis ikke, er nok svaret feil.

 

Bruk ikke for lang tid på en oppgave, gå videre og kom tilbake om du har tid.

 

Ha god plass på hver oppgave og skriv pent, ryddig og tydeligt. Unngå for mye blanko osv

 

Sov godt :)

Skrevet

Ååååh, sååååå laaaang tid :(

 

ja, det er det. :(

 

Protip: Selv om idioten ved siden av deg har glemt utstyr eller hinter til deg under eksamen, Drit i han! Har du en lang og en kort linjal, ikke lån den vekk, noen ganger skal man være gjerrig.

 

Les hele oppgaven 2 ganger, det skal ikke være tvil hva du skal gjøre. Bare se hva jeg selv gjorde noen sider tilbake: Jobbet med rektangel mens det var et trapes, kun fordi jeg ikke leste! Det er slike håpløse slurvefeil som fort ødelegger karakteren.

 

Er svaret logisk? Hvis ikke, er nok svaret feil.

 

Bruk ikke for lang tid på en oppgave, gå videre og kom tilbake om du har tid.

 

Ha god plass på hver oppgave og skriv pent, ryddig og tydeligt. Unngå for mye blanko osv

 

Sov godt :)

og i tillegg, ikke glem to streker under svaret :)

Skrevet

Hvis det av en eller annen grunn skulle komme noe om bremselenge i morgen, så er dette en lett og grei formel

 

F.eks 2 m ved 20 km/t

 

Farta / 20 km/t = Svaret2 * 2 m

 

 

Farta: 40 km/t

40 km/t / 20 km/t = 22 * 2 m = 8m

Skrevet

Er det noen som kan forklare mer hva ''⊥'' betyr?

Tatt fra sammenheng:

ABDE (tegnet her er egentlig parrarelltegnet, men ble forandret når jeg limte inn)

• ⊥ACDE (Disse tegnene er uforandret)

• ⊥ACAB

Skrevet

Er det noen som kan forklare mer hva ''⊥'' betyr?

Tatt fra sammenheng:

ABDE (tegnet her er egentlig parrarelltegnet, men ble forandret når jeg limte inn)

• ⊥ACDE (Disse tegnene er uforandret)

• ⊥ACAB

Står normal på.

Skrevet

Er det noen som kan forklare mer hva ''⊥'' betyr?

Tatt fra sammenheng:

ABDE (tegnet her er egentlig parrarelltegnet, men ble forandret når jeg limte inn)

• ⊥ACDE (Disse tegnene er uforandret)

• ⊥ACAB

 

Midtnormal om jeg ikke husker feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...