Gå til innhold

Kjøpe Mobiltlf. fra komplett lr mpx?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle mobiler som er i salg i Norge er det 1 års garanti på. Videre er det ansett å ha 2 års reklamasjonsrett ... Det er ihvertfall det som er gjeldne norm per dags dato. Dette er tider som mest sannsynlig er felles for alle som selger mobiler.

 

Forbrukerrådet ønsker å få 5 år, ... men jeg tviler på at bransjen går med på dette før det kommer en rettslig avgjørelse på dette.

Lenke til kommentar

Kjøp fra MPX; der er det billigst.

PS: forumet liker ikke "zmz-zprk". Slutt med det. Nå! Det er en ordre. Men seriøst; jeg tror du ville fått flere svar hvis du dropper det sms-språket ditt. Det er ikke alle som takler, eller gidder, å lese poster der det er brukt sms-språk. Dette er noe jeg mener helt seriøst.

 

Kozzer og klemzer, PT :roll:

Lenke til kommentar

Først det usakelige. "lr" i overskriften var vel for og få plass til den? "jg" i innlegget kunne nok være en skrivefeil. Etter min mening var både overskrift og innlegg oversiktlig og ryddig. Mitt poeng er at dette ikke er noen sak.

 

Videre. Kjøp på MPX du. Ikke fordi den er billigst! Men ganske enkelt fordi de har bedre karakterer i webshopguiden en Komplett. Selv handler jeg nesten alt av HW hos MPX. Mobiltelefoner har akkurat like gode vilkår som andre ting. :)

Lenke til kommentar
Først det usakelige. "lr" i overskriften var vel for og få plass til den?

 

Jeg har hatt betydelig lengre overskrifter.

 

lr. og mobiltlf. vitner bare om at han ikke gidder å skrive hele ordet. Men greit nok... jeg blåser i det så lenge det er så lite som det er i denne posten. Verre med de som tar'n helt ut og kun skriver sms-språk her på forumet. Det irriterer vettet av meg.

 

Ontopic : 1 års garanti, 2 års reklamasjonsrett. Dette gjelder vel alle produsenter og butikker (noen har mer... dette er minimum. Men jeg har klart å overtale verksteder til å reparere ødelagte kamera og lignende når de er betydelig eldre (jobber i fotobutikk), så det er jo bare å prøve seg. Er det støtskade, fuktskade eller annen skade påført av bruker, gjelder verken garanti eller reklamasjonsrett... da må du evt. ha en forsikring som dekker slikt.

Lenke til kommentar

Slutt gjerne med sms språket, men jeg kan gi deg et tips anyway.

 

Jeg kjøpte den mobilen på elkjøp med prisgaranti - computer city var flere hundrelapper billigere enn elkjøp, så det jeg gjorde var å benytte meg av prisgarantien på elkjøp, så sa jeg at computer city hadde lavere pris, fikk den dermed til 3399 eller noe liknende - dette kombinert med servicen til elkjøp er uslåelig mener jeg, så da sitter jeg her med mobil som ikke må sendes i posten når den skal repareres, ELLER liknende (har forsikring fra elkjøp på 1 år, som senere kan forlenges).

 

Ja folkens, det var trolig forumets lengste setning ;)

Lenke til kommentar

Anbefaler å styre unna franchise avdelingene til Elkjøp. Sier ikke at alle disse er like ille, men et par jeg har vært borti ligger langt under elkjøpstandard på service.

De som ligger under direkte styring fra hovedkontoret er gjerne under litt mer press når det gjelder kundebehandlig ;)

 

Dette gjelder vel egentlig det meste. I konsernstyrte butikker vet man stort sett hva man får, mens franchisebutikker er det mer opp og ned med.

 

edit; Tegnet kanskje ett litt dystert bilde av franchise, så jeg må bare legge til et noen av de beste kundeopplevelsene jeg har hatt har vært i en familedrevet franchise avdeling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...