Gå til innhold

Dette er nytt i Photoshop CC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Photoshop > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

Premiere Pro > > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

After Effects > > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

Tilsammen 7200.-

Full Adobe Creative Cloud pakke (med hauger av programmer de fleste aldri vil bruke) > 487,50 pr.mnd. = 5850,-.

Fordrer at man eier et CS produkt fra før, fra CS3 og oppover.

Kan ikke se noen pris pr.app. hvis man ikke allerede er eier av et produkt.

 

Dyrt å være lovlig "glad amatør". :ermm:

Lurer på hvor lenge til dette blir "hacka backa buncka racka". :hmm:

Det er litt uklarhet rundt prisingen, for som vanlig bruker Adobe pris informasjon som er ganske uklart å finne ut av hva som gjelder for hva og når.

F.eks er den 487,50 prisen pr.mnd. inkludert den tidsbegrensete 40% rabatten de reklamerer med eller blir den trukket fra når man abonnerer?

Betyr det at helle CC pakken koster 8190.- pr år etter Juli?

 

Og i USA >

$19 pr.app. pr.mnd. = $110 pr.år = 637.- NOK vs. i Norge 2400.-

$50 for CC = $600 pr.år. = 3,480.- NOK. vs. i Norge 5850.-

Billig å være Amerikaner som bruker samme verktøy.

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat CS6 Design Standard mens jeg fremdeles var student. 3200kr nå, kontra 13000 ellers.

 

Om jeg får akutt behov for "camera shake reduction" i nye Photoshop så kjøper jeg heller et enkeltabonnement på det.

 

Kanskje vi forbrukere etterhvert blir mer vant med slike abonnementsløsninger, men personlig har jeg alltid hatet dem. Jeg liker å eie, ikke å leie. Leie føles som penger ut av vinduet, mens å eie føles som en investering. Kanskje holdningene våre vil endre seg etterhvert. Prisene er jo ikke veldig avskrekkende, sånn egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Photoshop > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

Premiere Pro > > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

After Effects > > 200.- pr.mnd. for et årsabonnement = 2400.-

Tilsammen 7200.-

Full Adobe Creative Cloud pakke (med hauger av programmer de fleste aldri vil bruke) > 487,50 pr.mnd. = 5850,-.

Fordrer at man eier et CS produkt fra før, fra CS3 og oppover.

Kan ikke se noen pris pr.app. hvis man ikke allerede er eier av et produkt.

 

Dyrt å være lovlig "glad amatør". :ermm:

Lurer på hvor lenge til dette blir "hacka backa buncka racka". :hmm:

Det er litt uklarhet rundt prisingen, for som vanlig bruker Adobe pris informasjon som er ganske uklart å finne ut av hva som gjelder for hva og når.

F.eks er den 487,50 prisen pr.mnd. inkludert den tidsbegrensete 40% rabatten de reklamerer med eller blir den trukket fra når man abonnerer?

Betyr det at helle CC pakken koster 8190.- pr år etter Juli?

 

Og i USA >

$19 pr.app. pr.mnd. = $110 pr.år = 637.- NOK vs. i Norge 2400.-

$50 for CC = $600 pr.år. = 3,480.- NOK. vs. i Norge 5850.-

Billig å være Amerikaner som bruker samme verktøy.

 

Det du setter opp her er ikke helt riktig.

40% tilbudet er for de som de som har CS fra før. Står bra forklart på nettsiden.

 

  • CS3 og nyere får alle for NOK300.00
  • CS6-kunder får alle for NOK200.00
  • CS3 og nyere får én enkelt applikasjon for NOK100.00
  • Alle tilbud krever at du forplikter deg for ett år

 

Altså har du:

  • CS3 eller høyere får du en app for 1200 kr
  • CS3 eller høyere får du alle for 3600 kr
  • CS6 alle for 2400 kr

De prisene du har satt opp er dersom du ikke har CS3-> fra før, eller for år nr 2.

 

Når det gjelder prisene for USA er de:

 

19$ * 12 = 228$

49.99$ * 12 = 599,88$

 

Det er også tilbud her for de som har CS pakke fra før.

 

  • CS3 and later get Complete for $29.99
  • CS6 customers get Complete for $19.99
  • CS3 and later get Single App for $9.99
  • All offers require annual commitment

 

Ja de benyttet seg av en "kurs" på 10 kr per us dollar når de satt prisene. Kjipt, men ikke veldig uvanlig da det gjøres tilpassinger i forhold til lønn og prisnivå i de ulike landene.

 

https://creative.ado...l&store_code=no

 

https://creative.ado...l&store_code=en

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Skeptisk til cloud-løsninger. Håper noen spytter inn en del millioner i å lage en photoshop-killer snart, det at Adobe har holdt på monopolet så lenge er respektabelt, men det begynner å bli en del strå på kamelryggen.

 

Substance designer er et node-basert tekstureringsprogram for 3d-modeller. Fremdeles veldig tidlig i utviklinga og ikke minst veldig "indie", men absolutt inne på noe.

Lenke til kommentar

Priser for dem som lurer, mellom usa, euro, og norsk :)

 

Nok

Enkelt

200,0

Komplett

487,5

 

Euro til Nok (google Euro til nok : 7,54177171)

Enkelt

185,4

Komplett

463,7

 

Dollar til Nok (google Dollar til nok : 5,80039675)

Enkelt

115,9

Komplett

290,0

 

Excel som har tatt seg av utregninga, så hvis det er noen feiler her, så er det enten google som leverer feil Euro til nok eller Dollar til nok :)

 

Uansett er det stor forskjel mellom pris fra norsk til euro pris, eller norks til usa pris :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen er alt for høy for hobbybruk, men endring av prismodell er en nødvendighet. Utvikling er svært dyrt og det er vanskelig å lokke folk til å kjøpe nye versjoner hele tiden. DRM er absolutt negativt for oss brukere, men en abonnementsmodell vil også medføre at utviklerne ikke trenger å gjøre endringer kun for at folk skal føle det er noe nytt i den nye versjonen og kan heller fokusere på forbedringer. Prisen per år burde nok vært maksimalt 250 kr for hobbybruk, ellers vil nok denne massen forsvinne til konkurrenter. Windows burde også gjort det samme; en lav månedspris for sikkerhetsoppdateringer og support.

Lenke til kommentar

USA-prisen for PS er grei nok, omtrent hva vi amatører som hopper over generasjoner må ut med over tid. 200,- er alt for mye for ett program til hobbybruk for min del. Kunne kanskje vurdert 250-300,- for den fulle pakken hvis jeg utviklet interessen for foto/grafikk kraftig, men lite trolig. Ofrer ikke tilsvarende Science/Nature/New Scientist/ACS-medlemskap for å betale for en begrenset hobby. En billigere lisens kun til ikke-kommersiell bruk ville være velkommen.

Lenke til kommentar

Jeg takket ja til tilbudet på 100 kroner/måneden, og lastet derfor ned CS6, men jeg fikk ikke muligheten til å velge engelsk CS, så nå sitter jeg her med norsk photoshop. Det er ikke spesielt praktisk når man er vant til fototekniske ord på engelsk. Sikkert bare en vanesak, men likevel.

 

Er det ikke mulig å bruke den engelske varianten i Norge?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...