Gå til innhold

Patrick123s logg


Anbefalte innlegg

Formtest!

Rekordforsøk!

 

Vinden roet seg endelig ned så jeg bestemte meg for å gripe sjansen mens den var her til å gjøre årets første formtest samtidig som jeg gjorde mitt aller første forsøk på 5000m! Siden jeg har vært litt syk samtidig som jeg nettopp kom i trening igjen tenkte jeg at alt under 21:00 var godkjent og alt under 20:00 var to tomler opp og hæla i taket.

 

Det yret lett da jeg begynte, men etter 2km kom tidenes regnvær som gjorde meg så våt at skjorten klebret seg til brystet mitt og gjorde det ubehagelig å puste. Etter den første kilometeren lå jeg litt bak skjema så jeg økte på til tross for regnet og kom ajour igjen. Det var et ørlite drag (ca. styrke 2) fra nordvest som jeg fikk i side/rygg etter 3km. Ved 4km lå jeg godt an, men det er en liten kneik etter 4.2km som kan være beintøff. Heldigvis hadde jeg nok krutt til å angripe den for å få med farta over. Merket et skikkelig sting i mellomgulvet (ikke hold), men holdt det gående inntil jeg hadde ca. 250 meter igjen, da åpnet jeg spurten. Jeg viste ikke hvor jeg lå med henhold til tiden, men fikk satt inn et lite gir til med 50m igjen. Jeg så på klokken og...

 

18:56:62

 

Jeg er så vanvittig lettet at dere aner det ikke. Etter å ha vært i min beste form noensinne i fjor var jeg redd for at alt var bortkastet siden jeg datt sammen i vinter. Jeg var livredd for å måtte starte alt på nytt og at jeg lå milevis bak mitt gamle jeg! Det er håp! Det er kanskje ikke en så veldig god tid, men etter å ha vært så nedkjørt i vinter som jeg var er det der bedre enn jeg noen sinne kunne trodd!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag:

Teknikk-/intervalltrening: 8x2min

- Var litt stiv i anklene så jeg brukte dagen på å terpe litt på stegteknikk og pusteteknikk. Delte det opp i 8 intervaller à 2 minutter slik at jeg fikk opp pulsen og nok tid til å kjenne om steget satt. God trening og følte det gikk temmelig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tirsdag:

Et tu, articulatio talocruralis!

 

Tempoøkt - 22 minutter.

Alt gikk helt greit de første 3 kilometerne, men så ble jeg stokk stiv i anklene/fremre legg. Fungerte greit nok mens jeg løp, men med engang jeg stoppet opp stivnet jeg totalt og det brant. Har tatt tidenes kaldeste bad og iser ned bena nå. Det passer bra med en hviledag i morgen og det blir nok minst en til etter det.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Fredag:

 

3km terrengløp

En rolig restitusjonsøkt, ikke så mye for treningsutbyttet, men heller for å se hvordan leggene reagerte på to dagers pause. Det var langt bedre, men det skal ikke mye til i og med at jeg ikke kunne gå etter forrige trening. Det var bra det kun var 3km og ikke lengre. Nå blir det helt rolig fram til mandag, da blir det en kort økt og i uken som kommer tenker jeg å gå ned til 3 økter for å komme over denne bøygen.

Lenke til kommentar

Lørdag:

- Testløp 4.5km

- 5x5 goblin squat

- 3x1min planke

 

Første treningen på en uke i dag for å se hvordan bena fungerte. Jeg har tatt det var litt rolig de siste to ukene da jeg var litt stiv i anklene. Det ble en relativt rolig økt på 4.5km hvor jeg ikke merket noe til smertene så jeg skal fortsatt holde det på et lavt nivå ut juli. Den første uken i august blir uten trening uansett. Følte meg såpass glad og "peppy" etter treningen at det ble litt attåt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...