Gå til innhold

Patrick123s logg


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har blitt lite trening fram til nå, da jeg har vært opptatt og deprimert så trening har ikke vært det som har stått i fokus. Nå er jeg derimot på topp igjen og har ristet av meg den siste tidens skuffelser.

 

Brukte perioden før jul til teknikktrening o.l. og føler jeg har god kontroll nå, så den virkelige treningen begynner her og nå.

Lenke til kommentar

Har de siste dagene vært "stiv" rundt høyre kne. Dersom jeg sitter lenge i samme positur kjennes det som om noe strammer seg rundt og inni kneet mitt når jeg prøver å bevege meg.

 

Varmet opp som normalt til knebøyen i dag og kjente strammingen når jeg skulle opp igjen. Dette var uten vekter. I det siste oppvarmingssettet (40kg) kjente jeg plutselig at det begynte å rykke til i hamstringen i begge lår. Fikk stanga tilbake på plass og unngikk krampe, men gjennom hele resten av økten var jeg helt ferdig i bena og hadde den der "like-før-krampe-følelsen".

 

Har aldri vært i nærheten av å få krampe før, og i hvertfall ikke under oppvarmingen. "Strammingen" rundt kneet kom plutselig for noen dager siden, og jeg har ikke trent på en uke heller.

Lenke til kommentar

Kneskader er komplekse, nesten uansett hva som har foresaket dem. Du burde uansett ikke ta det jeg sier her som fullstendig god fisk, ikke hadde jeg klart å vurdere skaden om jeg hadde sett den med egne øyner, men jeg kan dele mine erfaringer.

 

Det som ofte skaper muskellignende smerter i kneet er korsbåndet og senener i området. Disse smertene kommer da gjerne når du har belastning på kneet. Uten belastning eller støt og slag vil det til tider kunne være fraværende.

 

Jeg vil tro at viss problemet ligger i musklene ville du ha merket det mindre at kneet stivnet. Sterk musklatur vil støtte oppunder svekkede funksjoner i knær. Viss problemet blir vedvarende kan det være en ide å gå til legen, men sånn ellers går det meste av slikt over av seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde skjønt det om det kom etter en periode med mye trening, men dette dukket opp uten videre. Jeg har aldri hatt problemer med knebøy før, har såvidt blitt sliten etter en økt. Jeg må presse meg skikkelig på de siste reppene, men etter et par minutter er jeg "good to go". Nå derimot føler jeg meg mørbanket i bena, som om jeg har løpt en maraton.

 

Føler litt stivhet, men det er nok mest pga. den tilnærmede krampen. Skal forsøke igjen i morgen og se hva som skjer, kanskje starte med mark eller andre lignende øvelser og se hvordan lårene reagerer.

Lenke til kommentar

Mandag 24.03.14


Dips 4x6


Benkpress 3x5 40kg


Militærpress 3x6 20kg


Knebøy 3x5 30kg



Onsdag 26.03.14


Benk 3x5 40kg


Knebøy 3x5 35kg


Militærpress 3x5 20kg


Dips 4x7



Har begynt så smått å prøve meg frem på knebøy igjen. Skal ta det helt, helt med ro denne uken. Jeg har ikke kjent noe i knærne ennå og dersom det ikke blir noe føling med noe så begynner jeg fra neste uke å bygge meg sakte oppover. Dips er vel forsåvidt den øvelsen jeg merker størst framgang i :p Fra å slite med 3x5 går 4x7 sånn passe lett.


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...