Gå til innhold

Vakkert, lekkert, PEN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når søkeren er så fet så er det tragisk at den ikke kan brukes i 100% av tilfellene. Søker er mye bedre en skjerm for min del, spesielt i studio uansett om det er opplyst eller mørkt.

Radiotrigging går ikke, men du kan vel styre Olympus-blitser med den innebygde blitsen? Ikke sikkert det hjelper deg noe, men det er i hvert fall et alternativ for den som har Olympus-kompatible blitser.

Lenke til kommentar

Radiotrigging går ikke, men du kan vel styre Olympus-blitser med den innebygde blitsen? Ikke sikkert det hjelper deg noe, men det er i hvert fall et alternativ for den som har Olympus-kompatible blitser.

 

Det går! Man kan vel styre inntil 3 blitser med den innebygde blitsen!

Lenke til kommentar

 

Radiotrigging går ikke, men du kan vel styre Olympus-blitser med den innebygde blitsen? Ikke sikkert det hjelper deg noe, men det er i hvert fall et alternativ for den som har Olympus-kompatible blitser.

 

Nei, tenkte på studioblitsene mine, men må vel kanskje berre gå over til LED belysning.

Lenke til kommentar

Skal man være sta så er vel Fuji egentlig ett lissom retrokamera, mens Olympus har videreført the real deal siden dag 1, da de faktisk lagde PEN kameraer for mange år siden. Det sagt så er Fuji sine flott kameraer som iløpet av ett par år har virkelig gitt de speilløse konkurranse.

 

Lurer på når Nikon S2D kommer :ph34r:

 

http://thenewcamera....-vs-Olympus.jpg

Har hverken Fuji eller Oly, men siden jeg selv er retro så tillater jeg meg å svare :) .

 

Olympus har IKKE videreført noe som helst. De har et liksom retro på grunn av utseendet, men har ikke videreført kontroller som funker, og er et skoleeksempel på hvordann ikke gjøre det som Fuji gjør bra; design for fotografer.

 

Legg merke til at Oly ikke har lukker, blender, ISO, MF eller noen andre kontroller som et skikkelig kamera skal ha :nei: .

Lenke til kommentar

Olympus har da flere kontrollhjul på E-P5, så det får da være grenser... Jeg har både X100 og Olympus E-M5, og synes jeg har like god kontroll med begge. Hvis du mener at alle "skikkelige kameraer" skal ha dedikerte fysiske kontroller som kun opererer hhv lukker, blender, iso osv så er det vel ikke så mange som lager slikt, bortsett fra Fuji og Leica.

Lenke til kommentar

Olympus har da flere kontrollhjul på E-P5, så det får da være grenser... Jeg har både X100 og Olympus E-M5, og synes jeg har like god kontroll med begge. Hvis du mener at alle "skikkelige kameraer" skal ha dedikerte fysiske kontroller som kun opererer hhv lukker, blender, iso osv så er det vel ikke så mange som lager slikt, bortsett fra Fuji og Leica.

Nemlig!

 

Hvilke av disse du nevner synes du er mest retro?

Lenke til kommentar
Skal man være sta så er vel Fuji egentlig ett lissom retrokamera, mens Olympus har videreført the real deal siden dag 1, da de faktisk lagde PEN kameraer for mange år siden. Det sagt så er Fuji sine flott kameraer som iløpet av ett par år har virkelig gitt de speilløse konkurranse.Lurer på når Nikon S2D kommer :ph34r:http://thenewcamera....-vs-Olympus.jpg
Legg merke til at Oly ikke har lukker, blender, ISO, MF eller noen andre kontroller som et skikkelig kamera skal ha :nei: .

Hæææ har både lukker og blender hjul og dei same hjulene kan ha, ISO og WB ved å skyve spaket runt video knappen. :dribble:

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...