Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny Andriodmobil!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå for tiden en ZTE Blade (Den første) , Den begynner å synge på det siste verset og jeg tror at jeg må skifte den ut enten før eller i sommerferien! Den holder nok en liten stund til, men jeg vil bestemme meg for hvilken jeg skal kjøpe nå slik at jeg ikke plutselig må bestemme meg i farten. For da kan det være at jeg velger feil i farten og ikke er klar over fordelene/ulempene med kjøpet! Er veldig nøye på hvilken mobil jeg kjøper!

 

Som student som tar lappen(snart ferdig) og kun har jobb i sommeren så har jeg ikke råd til de alle beste og dyreste mobilene som S4, Xperia Z, Note 2 ovs... Men er opptatt at mobilen har en større skjerm en ZTE blade+ en mye bedre innmat.

 

De to jeg har sett litt på er Samsung Galaxy S3 og LG Optimus 4X HD

 

Her er en sammenligning av de to: https://prisguiden.no/#sammenligne=1&ids[]=158200&ids[]=155681

 

Test av S3: http://www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-s-iii-s3/109432

 

Test av Optimus 4X HD: http://www.amobil.no/artikler/lg-optimus-4x-hd-p880/109520

 

S3 koster nå 3150kr på det billigste mens Optimus 4X koster ca700kr mindre. 2400kr For meg er det litt penger dersom jeg ikke trenger å bruke de!

 

Men det jeg lurer på er hvilken av disse eller evt. andre Android mobiler i prisklassen 2000-3500 kr jeg bør velge? Kom gjerne med tips og anbefalinger om disse eller andre mobiler!

 

 

Jeg har hørt at S3 har Jelly Bean. Noe som også er en viktig faktor og et stort + som bikker mot S3

 

Softwaren til LG har jeg lest at kan være ganske full av bugs.. men noen sier at det er bedre i Optimusen...

 

Men dersom du sitter med tips, erfaring, anbefalinger, advarsler eller annet som kan være nyttig for meg så setter jeg stor pris på om du deler dem med meg:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har desverre ikke erfaring med LGen, men jeg var storfornøyd med sgs3 selv. Kjempebra skjerm og batteritid, smooth og fin tlf om man deaktiverer feks s voice på hjemmeknappen.

Også mye custom roms om ønskelig, og slikt.

Eventuelt prøve finne deg en note2 brukt? Eller enda bedre: en S3 brukt, da går kostnadene mye ned og det blir ikke en så stor investering for din del.

 

Vet feks at MobilNerd på dette forumet ønsker bli kvitt sin blå sgs3.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Tips: Sort LG optimus 4X HD er på tilbud I DAG til 1995,- http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/LGP880BLACK/lg-optimus-4x-hd-p880-smarttelefon-sort

 

Knallkjøp til den prisen og den har også fått jellybean (4.1.2) oppdatering nå, dette kommer nok til å bli siste oppdatering for denne modellen, som kan være verdt å tenke på.

 

Min søster har den og er storfornøyd, men skal nok si den er ikke på nivå med galaxy s3, men så koster den en del mindre også. Skjermen er god (bedre enn amoleden til S3 etter min mening), kameraet er ok, men ikke så bra som på S3, batteritiden er også god, men ikke så god som forventet for et 2150mAh batteri, kan nok skyldes at tegra prosessoren er mindre strømeffektiv enn exynosen til S3.

Lenke til kommentar

Et kjøp i dag kommer det nok ikke til å bli uansett:-) Men takk for tipset!

 

Jelly Bean er hos begge ja, men du har nok rett i at det er den siste oppdateringen hos LG Optimus 4X HD, mens Galaxy S3 får nok flere oppdateringer, det er en såpass stor toppmodell og kommer til å være i bruk hos mange i flere år fremover selvom Galaxy S4 nå er ute! Kommer nok til og bruke Ex GO Lancher(som er min favoritt app/lancher til andriod) når jeg ønsker meg noe nytt dersom andriod utgaven blir gammel og utdatert. Men med en S3 tror jeg ikke det blir nødvendig!

 

 

 

En bruktmobil er egentlig noe jeg ikke vil ha! Mange ulike grunner til det. kan aldri vite!

Lenke til kommentar

LG optimus g kommer akkurat innenfor maksgrensen din. Fikk veldig skryt av amobil. Har ikke testet den selv, men kan være en kandidat på lista: http://www.amobil.no...s-g-e975/132660

 

Ser nokså grei ut den! Takk for tipset... får gjøre litt mer research rundt den! Han 32GB lagringsplass, flott det, men ikke plass til minnekort... det er litt dumt!

 

Sammenligningen mellom S3 og LG Optimus G: https://prisguiden.no/#sammenligne=1&ids[]=173886&ids[]=158200

 

Sammenligningen mellom S3 og Nexus 4: https://prisguiden.no/#sammenligne=1&ids[]=169742&ids[]=158200

Endret av ArneLFC
Lenke til kommentar

LG er elendige på oppdateringer. Jeg hadde en LG optimus 2X som ble lovet Android 4 i over et år uten at den kom. Nå har jeg byttet til en nexus 4. Den ligger på rundt 3400, og får som kjent alle oppdateringer av android først og har ikke noe bloatware.

 

Min personlige grunn til å velge den foran Galaxy s3 er at den er laget av glass og metall fremfor plast, at fargene på skjermen ikke er like overdrevne som på en AMOLED-skjerm og at den ikke er full av gimmick-apps.

 

Av de to nevnte ville jeg likevel gått for Galaxy S3 fordi LG er noe drit og fordi 700 kroner ikke er en enorm forskjell.

Lenke til kommentar

Skjermen kan settes til mindre saturerte farger.

Bloatware kan fjernes om ønskelig, men husker ikke noe spesielt gimmicky på s3.

Og plast kontra glass/aluminium er jo en smakssak som du sier.

 

Så er enig, de 700 er nok en grei investering.

Lenke til kommentar

LG er elendige på oppdateringer. Jeg hadde en LG optimus 2X som ble lovet Android 4 i over et år uten at den kom.

 

LG klarte fint å ødelegge mye med Optimus 2X. I ettertid derimot har de vært bedre på oppdateringer, så at du aldri får oppdateringer med LG er rett og slett bare et rykte som ikke stemmer.

 

Samsung er jo safe bet, du vet hva du får og det er sjeldent store feil. Derimot får du aldri robust-følelsen av telefonene deres fordi alt er plastikk.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Oppo Find 5 med CyanogenMod rom 10.1 :)

 

 

Har gjort litt research rundt Oppo Find 5 nå! Rett meg dersom jeg tar feil:

Den kjører andriod, men ikke helt "stock Andriod" . Mye annen som er pålagt av produsenten.

Noe som jeg ikke liker så alt for godt! Jeg vil heller ha "Stock Andriod" og endre på alt mulig selv etterpå med nedlastningen or launchere osv...

Men hvordan får man simkortet inni den?.?.. noen skrev at det ikke var mulig å fjerne bakdekselet....

 

Man kan heller ikke sette inn et minnekort i den.. noe som er et stort minus!

 

Det skal også sies at noen har hatt problemer med det en mobiltelefon til syvende og sist egentlig dreier seg om! Ringing og SMS! Det er også veldig rart!

Endret av ArneLFC
Lenke til kommentar

Har gjort litt research rundt Oppo Find 5 nå! Rett meg dersom jeg tar feil:

Den kjører andriod, men ikke helt "stock Andriod" . Mye annen som er pålagt av produsenten.

Noe som jeg ikke liker så alt for godt! Jeg vil heller ha "Stock Andriod" og endre på alt mulig selv etterpå med nedlastningen or launchere osv...

Men hvordan får man simkortet inni den?.?.. noen skrev at det ikke var mulig å fjerne bakdekselet....

 

Man kan heller ikke sette inn et minnekort i den.. noe som er et stort minus!

 

Det skal også sies at noen har hatt problemer med det en mobiltelefon til syvende og sist egentlig dreier seg om! Ringing og SMS! Det er også veldig rart!

Cyanogenmod 10,1 er stock android av nyeste sort, dvs. 4.2.2 Simkortetet, eller microsimkortet settes inn på sia slik som iphone osv. Det er ikke minnekort, men 32gb burde passe for de fleste.

 

Ringing og sms har jeg ikke hatt noe problem med.

Lenke til kommentar

Vil du ha stock android, skal du ihvertfall ikke kjøpe en S3.

 

Ikke helt 100% stock andriod... men har sett litt på S3 og tror det er akkurat passe for meg! Litt ekstra må man jo ha:-) Nå som jeg har en ZTE Blade med andriod versjon 2.3.5 så vil jeg ha litt å leke med før jeg evt. går over til en launcher(mest sannsynlig Go launcher EX, er min favoritt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...