Gå til innhold

Går til retten for piratskatt på bredbånd


Anbefalte innlegg

Skal dem ta en piratavgift for breiband bør dem først anerkjenne piratkopiering som en legal måte skaffe seg media.

For det vil bli for dumt og ført ta betalt for piratkopieringen for å å saksøre seg for at du har piratkopiert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten strøm, så starter ikke maskinen min. Betale for strøm, nett, og piratmuligheten?

Uten maskin, ingenting å spille på. Avgift? Litt som NRK hadde i sin tid?

Uten et sted å sette maskinen... Eiendomsskatt og piratskatt?

 

Det er veldig mange ting man må bruke, sammen, for at piratvirksomheten skal fungere, dersom internett skal avgiftsbelegges, så må alle lenker i kjeden avgiftsbelegges. Denne typen legislering burde ikke være et tema i det hele tatt. De fleste med internettilgang bruker den lovlig. Alle kan ikke avgiftsbelegges fordi noen har litt mer shady bruksmønster.

 

Kanskje vi burde skrive brev til Justisministeren? Hvis alle får et par-tre pliktdøgn i fengsel i løpet av året, så får vi liksom straffet litt sånn "passe" lissom? I tilfelle naboen ikke møter til soning for å ha kjørt litt fort for to år siden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten man liker "kassettavgiften" eller ikke, er den en kompensasjon som staten gir som plaster på såret fordi de vedkjenner at statens borgere bryter loven i stor grad. Det er på ingen måte en lisens som staten betaler for å tillate disse lovbruddene.

 

Jeg liker den ikke, og mener statens oppgave her får være å lage og deretter for alltid beholde et lovverk som dets borgere kan enes om. De fleste er villige til å inngå en tilsvarende avtale direkte med bransjen, bare se på Netflix's eksplosive utbredelse i Norge. De færreste stiller seg bak "kassettavgiften". Det betyr at staten ikke jobber for, men mot sine borgere.

Lenke til kommentar

Det har vist seg gang på gang at fildelingen synker som en stein der brukerne gis et rimelig og godt alternativ, om et år eller to så vil platebransjen se at de tok feil, kundene er ikke gjerrig, eller blakke, de blir bare ikke møtt med produkter de ønsker å kjøpe! Vi vil ha digitalt innhold av god kvalitet, og vi vil ha det nå! Vi har ikke tid til å kjøre ned på statoil for å få tak i nyeste Bieber albumet. Vi har knapt nok avspillingsmulighet for de fysiske mediene lenger. Jeg har en datter på 18år, hun er knapt nok kjent med muligheten for å piratkopiere, hun betaler jo for spotify. Vi fikk reklame i posten for CD spillere til 3490.- og det hun sier er "Seriøst? :eek: Finnes det CD'er enda? :eek: jeg har jo spotify i tre år for den prisen der! :rofl: Og da har jeg ikke plater engang :hmm: "

 

Jeg mener det maler et greit bilde av hvor hvor skoen trykker, det er tilbudssiden som må levere relevante produkter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...