Gå til innhold

Info om Geil Golden Dragon PC3500.


Orak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geil ser ganske bra ut på papiret, men dette skulle vekke noen:http://www.dansdata.com/quickshot002.htm

 

Vel den enkelttesten der er det flere som har linket til, trøsten kan vere at det finnes slike linker til de fleste brikker.

Jeg har selv testet ganske mange brikker fra flere produsenter ,av disse har jeg funnet feil på både corsair og twinMos Twister men ingen av Geil brikkene jeg har testet.

Så for å konkludere litt her, variasjoner/feil vil du finne hos alle produsenter å trekke frem en enkeltest av EN enkelt brikke blir bare tøv.

Så til topic, jeg kjører selv med Golden Dragon 3500 og er veldig godt fornøyd, har ikke funnet et bedre alternativ til mitt oppsett når jeg gjør det så skifter jeg, kjører brikkene stabilt på 488 mhz

Lenke til kommentar

Siden du skal ha dem i et AMD system så er det viktig at de klarer lav latency, og ikke bare høye hastigheter. Mine Geil GD PC3500 brikker klokket ikke noe spesielt bra, men de klarte DDR440 2-3-3-6. Om det er BH5 brikker du har fra før så må du ikke finne på å gå over til Geil GD. I så fall så må du si ifra, for da kjøper jeg BH5 brikkene dine. :)

Lenke til kommentar
Siden du skal ha dem i et AMD system så er det viktig at de klarer lav latency, og ikke bare høye hastigheter. Mine Geil GD PC3500 brikker klokket ikke noe spesielt bra, men de klarte DDR440 2-3-3-6. Om det er BH5 brikker du har fra før så må du ikke finne på å gå over til Geil GD. I så fall så må du si ifra, for da kjøper jeg BH5 brikkene dine. :)

 

Vel 440 på et amd syst er ikke så ille, men jeg er enig med deg at lav latency er et viktig moment på et amd system

Lenke til kommentar

Brikkene kommer i egne litt kule etuier, på innsiden står det litt info.

 

Jeg leser opp:

PC3500

Golden Dragon

 

Mhz: 433

Chip: Hand Picked Golden Dragon 4ns

Package: Advanced WLCSP Package

Capacity: Up to 512MB

PCB: 6 Layer Golden Dragon ULN

Pin: 184

Chip Density: 32x8

CAS/Timing: 2/6-3-3 2T@PC3500

Voltage: 2.5V-3.1V

Warranty: Life-Time[/img]

Lenke til kommentar

Her så er det jo klart best og teste selv da. Tar deg ikke så lang tid heller og huff så morsomt det er. Men hva er mem bandwith`n din da?

 

Har selv 2.0-2-3-3 på min BH5 brikker. De klarer bedre i andre maskiner ,men shuttelen er litt kresen på ram virker det som. (en brikke som akkurat klarte 200fsb hos meg klarte 225FSB på en annen maskin) samme timings. Men bios støtter max 200fsb så det er ikke så farlig akkurat det da.

Lenke til kommentar
Geil ser ganske bra ut på papiret, men dette skulle vekke noen:http://www.dansdata.com/quickshot002.htm

 

Vel den enkelttesten der er det flere som har linket til, trøsten kan vere at det finnes slike linker til de fleste brikker.

Jeg har selv testet ganske mange brikker fra flere produsenter ,av disse har jeg funnet feil på både corsair og twinMos Twister men ingen av Geil brikkene jeg har testet.

Så for å konkludere litt her, variasjoner/feil vil du finne hos alle produsenter å trekke frem en enkeltest av EN enkelt brikke blir bare tøv.

Så til topic, jeg kjører selv med Golden Dragon 3500 og er veldig godt fornøyd, har ikke funnet et bedre alternativ til mitt oppsett når jeg gjør det så skifter jeg, kjører brikkene stabilt på 488 mhz

 

Snekker`n, hvor mye volt kjører du ram`n din på? Får kun 2,8v på mitt hk og jeg har hørt at geil ram`n liker mye volt!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...