Gå til innhold

Slik skal Prescott kjøles


Anbefalte innlegg

Vel, jeg har nok ikke råd til prescott før 2006 :(

men kjølesløsningen gleder jeg meg til å se!

 

ang bråk;

I tillegg kommer Intel til å introdusere et ny 4-pins kontakt som skal brukes til å kontrollere hastigheten på viften. Dette vil videre medføre at viften ikke bråker med enn strengt tatt nødvendig

 

tror at dette blir en veldig spennende luftkjøling for oss som ikke orker å stresse med vann ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Effekt for å koke vann.... det kommer vel mest an på hvor fort det skal gå og hvor mye vann du har.... Husker fysikk læreren på vgs fikk oss til å regne ut hvor lenge det ville ta å få vann å koke ved å bruke en manuell håndvisp, husker ikke svaret, men tror det var snakk om dager(om ikke uker) dersom systemet var lukket uten tap av energi til omgivelse etc... Ikke veldig realistisk. Dog tror jeg 100w skulle få opp farten betraktelig, en elektrisk komfyr yter vel omtrent 2000w på max(største plate) og rundt 150w på min(de minste platene). Men nok engang, det er vel kun når den "peaker" hat du vil kunne måle max effekt(100w+).

 

Tjohei: Jeg er klar over at vifter bråker(håpet vi unngår jetmotorer som CPU vifter med det første :) ), men poenget var at støynivået på selve viften ligger langt under kjølesystemet. En bra CPU vifte ligger vel på 12-15dB, noe som knapt er hørbart, mens systemet med ribbe vel ligger rundt 25dB med samme vifte og en bra kjøleribbe. Det er en betraktelig økning i støy, særlig når vi vet at dB skalaen er logaritmisk og 10dB er omtrent det vi oppfatter som "dobbelt så høyt".

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Det er en betraktelig økning i støy, særlig når vi vet at dB skalaen er logaritmisk og 10dB er omtrent det vi oppfatter som "dobbelt så høyt".

 

Jeg er temmelig sikker på at det er ved hver 3. desibel at lyden oppfattes som dobbelt så høy.

 

Det nye kjølesystemet ryktes skalert for prosessorer som har et effektforbruk på mellom 100- og 120W.

Dette er vel ikke noe nytt kjølesystem, men en ny kjøler.

 

Dessuten lurer jeg på hvordan den ribba vil klare seg mot f.eks. Alpha PAL 8045 og Thermalright SLK-800...
SLK-900 glemt denne?

 

Han sa f.eks.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...