Gå til innhold

Slik blir Grand Theft Auto V (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

San Andreas lot oss jo påvirke karakteren, og en del rollespill lar oss bli bedre i ting ved å bruke dem. Det funger som regel bedre enn du kanskje tror. :)

 

3. Trenger vi virkelig GTA lengre? Da GTA3 kom var det en liten revolusjon, og på mange måter det første sandkassespillet. Men det begynner å bli lenge siden, og i dag er sandkassespill mer eller mindre en godkjent sjanger. GTA er ikke derfor automatisk øverst på listen, men har en del sterke konkurrenter. Saint's Row er jo en viktig konkurrent, og selv Amazing Spider-man gjorde veldig mye rett. Prototype har vært populært, og hva med Infamous? Og så videre, og så videre. Å si GTA alltid vil være best fordi det var først er som å si Doom alltid vil være først fordi det 'skapte' FPS-sjangeren. (Wolfenstein var riktignok før Doom, men det var Doom som gjorde sjangeren populær, og dermed tok et nisjespill og skapte den om til en egen sjanger.)

 

Jeg trenger GTA pga historiefortelingen etc. Jeg er livredd for at GTA skal bli som Saints Row, da jeg ikke synes det er seriøst nok, og at det fokuserer på helt andre ting enn hva GTA gjør. GTA IV føles langt på vei som en ordentlig by (ja, vi skulle hatt mye mer innhold), og for meg føles Saints Row bare som en sandkasse med leker i forhold.

 

Likte veldig godt RDR også.

Endret av MultiForce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe nytt med andre ord. De har gått litt tilbake til levlinga fra San Andreas og tatt med random events som ligner fra Red Dead Redemption. Hadde virkelig håpet på noe mer banebrytende innen gameplay: Bensin på bilene, sult, tørste, kan rane hvilke butikker banker man vil, hvis man ikke er maskert vil man bli gjenkjent på overvåkings kamerear og ettersøkt av politiet helt til du overgir deg eller blir fengslet. Ting som er veldig lett å få til, spes når du har et så stort selskap som Rockstar. Nei, blir same shit new wrapping. Virker ikke som de våger å gjøre noe nytt lenger.

Det kjipe med RDR var at det var så utrolig likt GTA i gameplay, hadde håpet på mer autentisk og realistisk gameplay som ville passet mer med det realistiske utseende til spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor dem ikke utvikler en PC versjon samtidig som konsoll versjon. Dem klarte jo dette fint med Max Payne 3 for eksempel. Har vel sikkert noe med at den største målgruppen spiller på konsoll...

 

Spiller primært på PC, men har min PS3 for nødsituasjoner: PC versonen av GTA4 var jo helt forferdelig når den kom. Så GTA 5 blir PS3.

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt med andre ord. De har gått litt tilbake til levlinga fra San Andreas og tatt med random events som ligner fra Red Dead Redemption. Hadde virkelig håpet på noe mer banebrytende innen gameplay: Bensin på bilene, sult, tørste, kan rane hvilke butikker banker man vil, hvis man ikke er maskert vil man bli gjenkjent på overvåkings kamerear og ettersøkt av politiet helt til du overgir deg eller blir fengslet. Ting som er veldig lett å få til, spes når du har et så stort selskap som Rockstar. Nei, blir same shit new wrapping. Virker ikke som de våger å gjøre noe nytt lenger. Det kjipe med RDR var at det var så utrolig likt GTA i gameplay, hadde håpet på mer autentisk og realistisk gameplay som ville passet mer med det realistiske utseende til spillet.

 

Du beskriver GTA VI. Først må dei jo lage et spill som har alle elementer fra forrige. Så lager dei nok ett som har fokuset på nye ting. For min del, så tror eg dette kan bli bra. Så sant som ikke pc versjonen er fraværende, og at det er bedre portet enn GTA IV var.

Lenke til kommentar
Ikke noe nytt med andre ord. De har gått litt tilbake til levlinga fra San Andreas og tatt med random events som ligner fra Red Dead Redemption. Hadde virkelig håpet på noe mer banebrytende innen gameplay: Bensin på bilene, sult, tørste, kan rane hvilke butikker banker man vil, hvis man ikke er maskert vil man bli gjenkjent på overvåkings kamerear og ettersøkt av politiet helt til du overgir deg eller blir fengslet. Ting som er veldig lett å få til, spes når du har et så stort selskap som Rockstar. Nei, blir same shit new wrapping. Virker ikke som de våger å gjøre noe nytt lenger. Det kjipe med RDR var at det var så utrolig likt GTA i gameplay, hadde håpet på mer autentisk og realistisk gameplay som ville passet mer med det realistiske utseende til spillet.
Du beskriver GTA VI. Først må dei jo lage et spill som har alle elementer fra forrige. Så lager dei nok ett som har fokuset på nye ting. For min del, så tror eg dette kan bli bra. Så sant som ikke pc versjonen er fraværende, og at det er bedre portet enn GTA IV var.

 

? Det jeg sier er at de har gått et kraftig steg tilbake fra San Andreas. Og ja, virker som spillet vil bli veldig likt GTA4 bare med ny story twist (3 personer), men de nevner jo ikke noe nytt gameplay. Jeg vil ha mer ting å gjøre i en storby enn å bare følge hovedstoryen eller gjøre kjedelige repeterende sidequest; hjelpe en kvinne i nød eller en haiker er vel gøy en gang, men når disse garantert blir repeteret utover i spillet så tviler jeg på at man gidder å gjøre dem om igjen.

Kjøpe masse klær, trene, spise, drikke, rane butikker, banker, hacke? innbrudd i hjem. Slike ting hadde vært fett. Et skikkelig urband survival spill.

 

Lenke til kommentar
Ikke noe nytt med andre ord. De har gått litt tilbake til levlinga fra San Andreas og tatt med random events som ligner fra Red Dead Redemption. Hadde virkelig håpet på noe mer banebrytende innen gameplay: Bensin på bilene, sult, tørste, kan rane hvilke butikker banker man vil, hvis man ikke er maskert vil man bli gjenkjent på overvåkings kamerear og ettersøkt av politiet helt til du overgir deg eller blir fengslet. Ting som er veldig lett å få til, spes når du har et så stort selskap som Rockstar. Nei, blir same shit new wrapping. Virker ikke som de våger å gjøre noe nytt lenger. Det kjipe med RDR var at det var så utrolig likt GTA i gameplay, hadde håpet på mer autentisk og realistisk gameplay som ville passet mer med det realistiske utseende til spillet.
Du beskriver GTA VI. Først må dei jo lage et spill som har alle elementer fra forrige. Så lager dei nok ett som har fokuset på nye ting. For min del, så tror eg dette kan bli bra. Så sant som ikke pc versjonen er fraværende, og at det er bedre portet enn GTA IV var.
? Det jeg sier er at de har gått et kraftig steg tilbake fra San Andreas. Og ja, virker som spillet vil bli veldig likt GTA4 bare med ny story twist (3 personer), men de nevner jo ikke noe nytt gameplay. Jeg vil ha mer ting å gjøre i en storby enn å bare følge hovedstoryen eller gjøre kjedelige repeterende sidequest; hjelpe en kvinne i nød eller en haiker er vel gøy en gang, men når disse garantert blir repeteret utover i spillet så tviler jeg på at man gidder å gjøre dem om igjen.Kjøpe masse klær, trene, spise, drikke, rane butikker, banker, hacke? innbrudd i hjem. Slike ting hadde vært fett. Et skikkelig urband survival spill.

 

Et kraftig steg tilbake "TIL" Sand Andreas. Som er bra imo. For meg virker ikke dette som et nytt IV, men heller et spill som tar alt av det gode fra forgjengere, pakker det inn i ny presenning, og legger til noen nye element, samt ny grafikk og større område. Feit kake det. Ambisiøst, og kan bli en slager. Og det du beskriver som du gjerne vil se, er jo ting som var i Sand Andreas, og godt mulig er med i V. Kjøpe klær, trene, spise, drikke. Og noen oppdrag var vel å rane banker, og har vel vert med i samtlige GTA spill? Det nye for min del, blir jo å utforske havet på en helt ny måte. Med interessange undervanns element, samt at det er liv under vann. Haier? Gimme!! Og random sideoppdrag er vel nokså nytt? Det at det kan bli repetativt er jo ikke et issue, da du kan velge om du vil hjelpe, stå å se på, eller lage litt helvette for vedkommende som allerede er i knipe. Det er jo flott det. :)

Lenke til kommentar

Et kraftig steg tilbake "TIL" Sand Andreas. Som er bra imo. For meg virker ikke dette som et nytt IV, men heller et spill som tar alt av det gode fra forgjengere, pakker det inn i ny presenning, og legger til noen nye element, samt ny grafikk og større område. Feit kake det. Ambisiøst, og kan bli en slager. Og det du beskriver som du gjerne vil se, er jo ting som var i Sand Andreas, og godt mulig er med i V. Kjøpe klær, trene, spise, drikke. Og noen oppdrag var vel å rane banker, og har vel vert med i samtlige GTA spill? Det nye for min del, blir jo å utforske havet på en helt ny måte. Med interessange undervanns element, samt at det er liv under vann. Haier? Gimme!! Og random sideoppdrag er vel nokså nytt? Det at det kan bli repetativt er jo ikke et issue, da du kan velge om du vil hjelpe, stå å se på, eller lage litt helvette for vedkommende som allerede er i knipe. Det er jo flott det. :)

 

Du kunne ikke rane hvilket hus du ville i San Andreas. Dette var spesifike hus og du måtte ha en van for å gjøre det. Det jeg mener med å utvikle GTA serien er at man burde kunne ha mer frihet: Altså du kan knuse vinduer, snike deg, gjemme deg i skyggen f.eks og hvilket hus du ville. Noen hus har alarmer og du burde da kunne hacke deg med visse verktøy eller skills. Er det jeg savner i GTA: gjør hva du vil, men hvordan du gjør det er opp til deg. Har du med deg en stor Van, bonus til deg, for da får du plass til mere tjuvegods enn hvis du kom med en motorsykkel eller til fots.

Og det med å spise og drikke mente jeg mer som en survival greie: hvis du ikke gjorde det over tid vil du bli svakere og eventuelt dø / havne på sykehus.

San Andreas var på rett vei i det jeg mener som passer i et sandbox by spill. GTA 4 gikk kraftig stepp tilbake i gameplay delen, men gjorde det med bil fysikk og euphoria motoren modeller holder balanse og det ser ekte ut når du kjører over folk. Så det var liksom winn / loss situasjon.

Flott grafikk og fysikk blir man fortere lei enn dypere gameplay og ting man kan gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Hehe good one. Det er ikke sikkert det kommer en PC versjon engang.

 

Eller vent jo vi får en shitty console port 6mnd etter release til console som tar nok ett år før spillet blir spillbart da mod community må rette opp Rockstar sine feil.

Heller det enn ingenting ;)

 

Det vil jo ikke kjøre med høy fps på ps3/box, så da har det jo ikke noe å si.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar

Forferdelig, men fortsatt bedre enn konsollversjonen. BLir ikke noe GTAV på meg før det kommer på PC.

AtW

 

Uenig. Spilte 360 versonen og den gikk veldig glatt og fint med bra grafikk og detaljer, hvorav Steam versonen slet med pop-in grafikk, stuttering, lav fps, frøys og klikka. Selv med en kraftig gaming pc som kjørte Crysis på max uten problemer.

 

" men kvar gong du vel ein ny person, vil den førre halde fram livet sitt utan deg "

 

Noen som kan oversette dette for meg?

 

Hver gang du velger en ny person, vil den forrige føre livet sitt uten deg

Endret av Rickenbacker
Lenke til kommentar

San Andreas lot oss jo påvirke karakteren, og en del rollespill lar oss bli bedre i ting ved å bruke dem. Det funger som regel bedre enn du kanskje tror. :)

 

Har lyst til å glede meg til dette, men det er i hovedsak tre ting som gjør meg skeptisk.

 

1. Tre karakterer kan bli forvirrende, og å bli tvunget til å bytte mellom dem kan fort bli irriterende. Det er rimelig kjipt å bruke lang tid på å gjøre en av dem veldig god, og så bli tvunget til å spille med en annen i historien.

 

2. De fokuserer veldig mye på hvor stort kartet er, men de glemmer fullstendig at det ikke har noe å si hvor stort det er om det ikke er noe å gjøre der. San Andreas hadde et stort område, men mye av dette var bare øde landeområder der fint lite skjedde. Får vi dette i GTA5 også ser jeg ikke helt vitsen av å skryte over hvor stort kartet er. Less is more, og det der.

 

3. Trenger vi virkelig GTA lengre? Da GTA3 kom var det en liten revolusjon, og på mange måter det første sandkassespillet. Men det begynner å bli lenge siden, og i dag er sandkassespill mer eller mindre en godkjent sjanger. GTA er ikke derfor automatisk øverst på listen, men har en del sterke konkurrenter. Saint's Row er jo en viktig konkurrent, og selv Amazing Spider-man gjorde veldig mye rett. Prototype har vært populært, og hva med Infamous? Og så videre, og så videre. Å si GTA alltid vil være best fordi det var først er som å si Doom alltid vil være først fordi det 'skapte' FPS-sjangeren. (Wolfenstein var riktignok før Doom, men det var Doom som gjorde sjangeren populær, og dermed tok et nisjespill og skapte den om til en egen sjanger.)

 

GTA vil være best fordi Rockstar utvikler det, enkelt og greit. Lignende kvalitetesikring finner du ikke hos mange andre selskaper.

 

? Det jeg sier er at de har gått et kraftig steg tilbake fra San Andreas. Og ja, virker som spillet vil bli veldig likt GTA4 bare med ny story twist (3 personer), men de nevner jo ikke noe nytt gameplay. Jeg vil ha mer ting å gjøre i en storby enn å bare følge hovedstoryen eller gjøre kjedelige repeterende sidequest; hjelpe en kvinne i nød eller en haiker er vel gøy en gang, men når disse garantert blir repeteret utover i spillet så tviler jeg på at man gidder å gjøre dem om igjen.

Kjøpe masse klær, trene, spise, drikke, rane butikker, banker, hacke? innbrudd i hjem. Slike ting hadde vært fett. Et skikkelig urband survival spill.

 

Har du lest om GTA V i det hele tatt? Spillet byr på tonnevis av nye gameplay elementer, og er by far det mest komplekse spillet hittil. (Bare underwater-verdenen er enormt stort alene). Dette er overhodet ikke noen steg tilbake fra San Andreas, det er et nytt steg fremover i alle retninger.

 

Inntrykkene hittil sier at dette kan bli det beste GTA spillet, kanskje beste spillet noensinne, gjenstår bare å se hvorvidt Rockstar klarer å levere et "bra spill" eller "legendarisk spill".

 

Og BTW: Du kan er i en character role der du skal spille rollen, og derfor er har ikke Rockstar tatt med ting som forandrer figuren for mye, som f.eks trening(trening hadde vært kjedelig uannsett). Men det er mange andre morsomme ting du kan gjøre, f.eks rane butikker og ATM's.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Uenig. Spilte 360 versonen og den gikk veldig glatt og fint med bra grafikk og detaljer, hvorav Steam versonen slet med pop-in grafikk, stuttering, lav fps, frøys og klikka. Selv med en kraftig gaming pc som kjørte Crysis på max uten problemer.

 

 

 

Hver gang du velger en ny person, vil den forrige føre livet sitt uten deg

 

Ikke min erfaring, xbox360-versjonen kjører jo som vanlig på ekstremt lav oppløsning og er grautete og dårligere. Sier ikke at GTAIV var noen god conversion, det var det ikke, men det jeg mener fortsatt det var den beste versjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Uenig. Spilte 360 versonen og den gikk veldig glatt og fint med bra grafikk og detaljer, hvorav Steam versonen slet med pop-in grafikk, stuttering, lav fps, frøys og klikka. Selv med en kraftig gaming pc som kjørte Crysis på max uten problemer.Hver gang du velger en ny person, vil den forrige føre livet sitt uten deg
Ikke min erfaring, xbox360-versjonen kjører jo som vanlig på ekstremt lav oppløsning og er grautete og dårligere. Sier ikke at GTAIV var noen god conversion, det var det ikke, men det jeg mener fortsatt det var den beste versjonen.AtW

 

1080p så ikke værst ut på 40 tommern min :) (komponent kabel).

Det er viktigere at spillet går glatt, ikke hakker, og har nogenlunde grei FPS. PC versonen var uspillbar da den kom ut. Etter noen år med patching fungerte det bedre. Men da var jeg allerede lei spillet

Lenke til kommentar

1080p så ikke værst ut på 40 tommern min :) (komponent kabel).

Det er viktigere at spillet går glatt, ikke hakker, og har nogenlunde grei FPS. PC versonen var uspillbar da den kom ut. Etter noen år med patching fungerte det bedre. Men da var jeg allerede lei spillet

 

X360-versjonen er ikke 1080p, er forsåvidt enig i at det viktigste er grei FPS, noe x360-versjon til tider heller ikke hadde, og noe jeg oppnådde greit på PC, ihvertfall med så lav oppløsning som 720p

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...