Gå til innhold

Hvorfor stemmer du ikke / hva skal til for å få deg til å stemme?


Anbefalte innlegg

Det har jeg ikke sagt. Det jeg sier er at det er teit å klage på en politikk man støtter i valget. Det er selvfølgelig mulig å angre seg, og da kan man jo klage på de som styrer, men da klager man jo egentlig på seg selv. Og det er ganske teit.

 

Så det er teit å skifte mening? Hva slags menneskesyn er det du forfekter? Det kan iallefall ikke ha så mange virkelighetsparalleler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du oppfatter det handler mer om hvordan du kontrollerer hva som foregår inn i ditt eget hode.

 

Uttdyp.

 

Gjelder det samme hvis du får et slag i trynet? Hvis ikke, hva er det som får deg til å skille mellom opplevelsen av fysisk og psykisk?

Lenke til kommentar

Så det er teit å skifte mening?

 

Det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sier er at jeg syns det er teit å klage på noe man har støttet, fordi man selv i ettertid har forandret seg. Som sagt er det du som forandrer deg, og ikke det du stemte på. Da burde man klage på seg selv istedenfor å klage på partiet. Ta ansvar for egne handlinger tror jeg det heter.

 

For all del kan du klage så mye du vil på ditt eget valg, om du i fremtiden ser at valget var feil. Det har jeg gjort selv flere ganger. Blant annet syns jeg det er teit at jeg legitimiserte valget 2009 med min stemme.

Endret av Austrian Economist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sier er at jeg syns det er teit å klage på noe man har støttet, fordi man selv i ettertid har forandret seg. Som sagt er det du som forandrer deg, og ikke det du stemte på. Da burde man klage på seg selv istedenfor å klage på partiet. Ta ansvar for egne handlinger tror jeg det heter.

 

For all del kan du klage så mye du vil på ditt eget valg, om du i fremtiden ser at valget var feil. Det har jeg gjort selv flere ganger. Blant annet syns jeg det er teit at jeg legitimiserte valget 2009 med min stemme.

 

Da tror jeg ikke det er noe mer å diskutere :p

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Stemmer ikke, først og fremst fordi jeg ikke vil være med å legitimere et system som gir 51% av folket rett til å bestemme over de resterende 49%.

 

Utjevningsmandater og sperregrenser burde blitt fjernet, stortinget burde bestå av 100 mandater og 3% av stemmene burde gitt 3 mandater, enkelt og greit.

Forøvrig burde det bli slutt på å angi valgresultat som et prosenttall av de som har stemt. Det burde angis som prosenttall av de stemmeberettigede, så man klarer viste den reelle støtten partiet har i folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...