Gå til innhold

Guide: HTC One vs. Sony Xperia Z vs. Samsung Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hanso: Vi tar ikke med telefoner vi ikke har testet i artikler som baserer seg på våre erfaringer fra testene :)PadFone Infinity kom akkurat inn døra, og vi vil nok fokusere en del på den også fremover.

 

Høres bra ut :)

 

Når kan vi forvente å få den fulle testen av PadFone Infinity?

Lenke til kommentar

hanso: Det er jeg litt usikker på, ettersom det ikke er jeg som har den testen. Den er så akkurat ankommet at den ikke har fått plassering i kalenderen ennå.

 

Jeg vil tro den dukker opp en gang i løpet av neste uke - men det er jo et svært spesielt produkt, og den må i praksis testes både som brett og telefon. Derfor kan det hende den drøyer noen dager lenger enn en vanlig mobiltest pleier :)

Lenke til kommentar

Syntes det fremdeles er merkelig at Samsung Galaxy SIV får bedre enn HTC One når det kommer til hodetelefonutgangen, jeg har fremdeles til gode å se noen som helst som skulle indikere at Samsung for første gang har implementer en DAC og Amplifier som overgår HTC sine toppmodeller som har vært de eneste som har vært på samme nivå med det Apple implementerer i iPhone.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

HTC One hvis man kan leve uten at man absolutt MÅ ha en mobil som er vanntett :)

 

Den er generellt sett bedre enn Xperia Z på de fleste punktente.

 

Da gjenstår det mellom One og S4.

Og da blir dette en smakssak om man liker gode byggematerialer eller om man heller vil gå for plast.

 

Jeg mener One er ett bedre valg, Smakssak selvfølgelig, Men S4 var ingen revolusjon som sagt.. Som hoppet fra S2 til S3 var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes det fremdeles er merkelig at Samsung Galaxy SIV får bedre enn HTC One når det kommer til hodetelefonutgangen, jeg har fremdeles til gode å se noen som helst som skulle indikere at Samsung for første gang har implementer en DAC og Amplifier som overgår HTC sine toppmodeller som har vært de eneste som har vært på samme nivå med det Apple implementerer i iPhone.

Samsung har flere ganger brukt gode lydchipper. Både S1 og S3 hadde gode Wolfson-chipset. På S2 var det dårlige greier. Implementasjonen har dog ikke alltid vært helt bra på alle områder. Det ser ut som de kjører en Wolfson-chip i S4 og at den presterer veldig bra (link: http://www.gsmarena....eview-914p8.php). Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med internasjonal utgave/4G-utgave osv.

Endret av andybb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor tester man ikke dekning og lydkvalitet under samtale? Hjelper lite at det er en fin skjerm eller den har rask prosessor om man ikke kan bruke den som telefon...

Er stor fan av HTC, mye pga Sense, men de siste telefonene har hatt direkte dårlig lydkvalitet under samtale og da spesielt HTC One X. Er flere jeg kjenner som ikke lenger kan bruke de fordi både høyttaler og mikrofon suger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei fjarle . Takk for fin nettside. Er en gadetmann, så jeg liker og følge med. Er svoren Sony/Sony Ericsson tilhenger. Har nå en S. Arco S. All ære til de 2 andre telefonene, som etter testene er bedre en Sony sin. Men forskjellene er vel ganske små, for normal bruk. Er håndverker, og har telefonen liggende i div lommer. Der blir det ofte støv. Sitter også i lunsjen og spiser og leser ting på nettet. Veldig ok for og kunne vaske telefonen. Det som jeg ikke liker På Sony sine telefoner som jeg har hatt ( X10,Arc,og nå Arco S) er plastbeskytelsen på skjermen. Blir fort litt blass, og ripete. Går nok bra for de fleste folk, men tror det funker dårlig for oss håndverkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som finner skjermen på Sony Xperia Z i overkant blass og med temmelig laber innsynsvinkel? Det er vell den toppmodellen de siste årene som jeg har blitt regelrett skuffet over skjermen og det nesten ene og alene gjør hele telefonen uaktuell før jeg i det hele tatt har prøvd den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hanso: Vi tar ikke med telefoner vi ikke har testet i artikler som baserer seg på våre erfaringer fra testene :)PadFone Infinity kom akkurat inn døra, og vi vil nok fokusere en del på den også fremover.

 

Jeg er helt enig med hanso! Padfone infinity burde vært med i denne sammenlikningen. Spesielt fordi dustin selger den for 4800 uten dockingen.

 

Da er den en direkte konkurrent som smarttelefon til alle disse 3. Jeg håper dere oppdaterer denne guiden så padfone også kan være med :)

Lenke til kommentar

Hvordan blir batterilevetiden testet? Jeg vet ikke hvordan Samsung S4 og HTC One er på batterilevetiden. Men jeg har nå i dag Torsdag 02.05.13 satt min Experia Z i lade dokken, og sist den var satt til lading var Tirsadag 30.04.13.

 

Godt spørsmål, de fleste tester har vell konkludert med omlag samme batteritid på både HTC One og Galaxy SIV. De har bare forskjellige områder hvor de holder lenger, HTC One er jo temmelig mye bedre enn SIV når det gjelder å holde batterilevetiden ved nettsurfing osv hvor det er mye hvitt på skjermen (her sliter AMOLED), mens SIV visstnok er endel bedre når det kommer til tung multimedia ala video osv..

 

Konklusjonen er nok uansett at ved moderat+ forbruk igjennom en dag så er det nok smart å lade hver natt bare for å være på den sikre siden. Heldigvis så sliter nok ingen av disse telefonene med å komme seg igjennom en hel dag, noe som var et gjennomgående problem med forrige generasjon toppmodeller hvor du fort kunne oppleve at batteriet slet iløpet av en dag ved aktivt bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt begge,altså htc one og nå samsung s4,min mening er at htc kommer jeg alldri til å selge,den er helt rå på det meste.Samsungen fikk jeg for 3 timer siden så kan ikke si for mye men ble faktisk positivt overrasket over denne også bare så det er sagt.Xperian z hadde jeg bare en snau mnd siden skjermen virket blass,alt for dårlig lyd og ubehaglig å ha inntil øret ved sammtaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som finner skjermen på Sony Xperia Z i overkant blass og med temmelig laber innsynsvinkel? Det er vell den toppmodellen de siste årene som jeg har blitt regelrett skuffet over skjermen og det nesten ene og alene gjør hele telefonen uaktuell før jeg i det hele tatt har prøvd den.

 

Kan være litt enig med deg der RamGuy. Har en Xperia Acro S, og er veldig fornøyd med den. Det med skjermen til Sony skyldes blashet, skyldes nok plastfilmen Sony bruker. Den liker jeg ikke. Har dog ikke prøvd de andre, siden jeg liker Sony såpass godt. Er vel med telefoner som f.eks. biler. Liker du et merke, holder man seg ofte til det. Er veldig fornøyd med kamera, og en ting som heter "smart connects '.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...