Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Zyxel Prestige 600 ADSL Modem og Tele2


Anbefalte innlegg

Modemet slutter plutselig å "virke"...bare power lampa lyser..dette skjer hele tiden.DSL lampa ustabil. Ganske irriterende :cry:

Noen som ha tips til hvor problemet kan ligge? Sentralen til Telenor eller modemfeil?? Modemet har akkurat blitt byttet av Tele2 Ustabilt før..helvete nå.Blir en kjip helg uten nett

 

Takknemmelig for svar. Noen som har hatt samme problem?

 

Mvh

 

Trond B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Modemet slutter plutselig å "virke"...bare power lampa lyser..dette skjer hele tiden.DSL lampa ustabil. Ganske irriterende :cry:

Noen som ha tips til hvor problemet kan ligge? Sentralen til Telenor eller modemfeil?? Modemet har akkurat blitt byttet av Tele2 Ustabilt før..helvete nå.Blir en kjip helg uten nett

 

Takknemmelig for svar. Noen som har hatt samme problem?

 

Mvh

 

Trond B

 

Det er ikke bare linja di som har falt ut da ? :shrug: Da forsvinner jo linjesignalet til høyre og line sync lampa nr. 2 fra høyre. Da har du bare power led igjen...

Lenke til kommentar
LAN lampa skal lyse når Router/PC'en din er skrudd på.

 

Når du byttet modem, byttet du også strømforsyning?

Kan være at det er den som er defekt og påvirker modemet-

 

Strømforsyninga ble ikke byttet. Powerlampa lyser konstant. Alle de andre "faller ut". Alle kabler står i. Kankje det er splitteren som fusker...??

Lenke til kommentar
Modemet slutter plutselig å "virke"...bare power lampa lyser..dette skjer hele tiden.DSL lampa ustabil. Ganske irriterende :cry:

Noen som ha tips til hvor problemet kan ligge? Sentralen til Telenor eller modemfeil?? Modemet har akkurat blitt byttet av Tele2 Ustabilt før..helvete nå.Blir en kjip helg uten nett

 

Takknemmelig for svar. Noen som har hatt samme problem?

 

Mvh

 

Trond B

 

Det er ikke bare linja di som har falt ut da ? :shrug: Da forsvinner jo linjesignalet til høyre og line sync lampa nr. 2 fra høyre. Da har du bare power led igjen...

 

Linja...mener du linja utenfor huset da -> telefonsentralen til Telenor...hmm. De skal ha sett på saken iflg tele2, men man vet jo aldri. De er jo tross alt konkurrenter!

Lenke til kommentar

Linja...mener du linja utenfor huset da -> telefonsentralen til Telenor...hmm. De skal ha sett på saken iflg tele2, men man vet jo aldri. De er jo tross alt konkurrenter!

 

Egentlig ikke, både Tele2 og Online ADSL leier tjenesten på lik linje fra Telenor Networks.

 

Nu vel..uansett hvem som eier hva eller leier av hvem..problemer er det med mitt internett.

 

Blir vel litt fart i sakene neste uke. Norge tar jo ferie hver helg. Får vel bare smøre meg med tålmodighet :-?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Blir vel litt fart i sakene neste uke. Norge tar jo ferie hver helg. Får vel bare smøre meg med tålmodighet :-?

 

Takk for svar!

 

Har du prøvd og koble vekk splitteren og sjekke om det gjør noen forskjell?

Du er 100% sikker på at splitteren er koblet rett? har du ISDN eller POTS?

 

Hei

Support på Tele2 sa at det ikke var lurt å koble vekk splitter. Kunne ødelegge modemet pga signalet var annerledes. Ikke bare digitalt, men i tillegg med spenning. Splitter er koblet riktig. 100% sikker. Er koblet slik det var fra begynnelsen. 3mnd siden og virket leeenge helt fint.

Lenke til kommentar

Support på Tele2 sa at det ikke var lurt å koble vekk splitter. Kunne ødelegge modemet pga signalet var annerledes. Ikke bare digitalt, men i tillegg med spenning. Splitter er koblet riktig. 100% sikker. Er koblet slik det var fra begynnelsen. 3mnd siden og virket leeenge helt fint.

 

nja, det bør nok helst tåle såpass men det er opp til deg.

Jeg har gjort det mange ganger også på oppfordring fra support så jeg tror neppe det finnes farlig, husk at modemene blir utsatt for rimelig høye spenninger ved tordenvær så driftsspenningen på linja skulle neppe bety noe.

Jeg tenkte jo på og eliminere splitteren som potensiell feilkilde.

Lenke til kommentar

Support på Tele2 sa at det ikke var lurt å koble vekk splitter. Kunne ødelegge modemet pga signalet var annerledes. Ikke bare digitalt, men i tillegg med spenning. Splitter er koblet riktig. 100% sikker. Er koblet slik det var fra begynnelsen. 3mnd siden og virket leeenge helt fint.

 

nja, det bør nok helst tåle såpass men det er opp til deg.

Jeg har gjort det mange ganger også på oppfordring fra support så jeg tror neppe det finnes farlig, husk at modemene blir utsatt for rimelig høye spenninger ved tordenvær så driftsspenningen på linja skulle neppe bety noe.

Jeg tenkte jo på og eliminere splitteren som potensiell feilkilde.

 

Good idea! Jeg skal prøve dette i morgen. Thanks!

 

Hilsen Trond

Lenke til kommentar

Support på Tele2 sa at det ikke var lurt å koble vekk splitter. Kunne ødelegge modemet pga signalet var annerledes. Ikke bare digitalt, men i tillegg med spenning. Splitter er koblet riktig. 100% sikker. Er koblet slik det var fra begynnelsen. 3mnd siden og virket leeenge helt fint.

 

nja, det bør nok helst tåle såpass men det er opp til deg.

Jeg har gjort det mange ganger også på oppfordring fra support så jeg tror neppe det finnes farlig, husk at modemene blir utsatt for rimelig høye spenninger ved tordenvær så driftsspenningen på linja skulle neppe bety noe.

Jeg tenkte jo på og eliminere splitteren som potensiell feilkilde.

 

Good idea! Jeg skal prøve dette i morgen. Thanks!

 

Hilsen Trond

Lenke til kommentar

hehe, det er bare å fjerne splitteren. Den demper ikke signalet på noe som helst vis, så det er overhodet ikke noe problem å bruke modemet uten splitter (rent teknisk sett. Telefonen funker jo dårlig da.)

 

Men det er nok ikke splitteren. Den vil ikke kunne gjøre noe som påvirker Ethernet-porten på modemet. Holder nok en knapp på poweret.

Lenke til kommentar
Hadde AKKURAT samme problemet med min Zyxel-boks. Fikk nytt modem av Tele2 (av merke Alcatel) og alt har funka utmerket etterpå.

 

Det samme skjedde med meg, og løsningen var også den samme ! Jeg er dog litt nysgjerrig på hva kundeservice anbefalte DEG å gjøre før de sendte deg et nytt modem..... Til meg foreslo de nemlig å REINSTALLERE WINDOWS :o !! Etter snart 11 år i IT-bransjen, så visste jeg heldigvis bedre !

 

Vil bare legge til at det er den eneste negative opplevelsen jeg har hatt med Tele 2 ! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...