Gå til innhold

Hva kan jeg bruke Smartcard funksjon til?


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst er dette en sikkerhetsfunksjon. Jeg regner med at det også fulgte to smartcards med maskinen. Hvis du installerer programvaren for dette vil det medføre at du er nødt til å ha i et smartcard for i det hele tatt å få brukt PC'en.

Eventuelle tyver vil da ikke få brukt maskinen hvis du tar ut smartcardet når du er borte fra den (smartcard-systemet skal være ganske vanntett etter hva jeg har hørt.)

 

Jeg vet også at Norsk Tipping bruker smartcard for sine online-tjenester. Mulig den innebygde leseren vil kunne fungere til dette formålet også. Dette vil du naturlig nok ikke kunne bruke hvis du tar i bruk sikkerhetsfunksjonen....

Lenke til kommentar
ok.

vet ikke om de fulgte med noe programvare til det da. men hvor kan jeg kjøpe slike kort?

 

Jeg vet at Acer tilbyr det som ekstra-utstyr til sine maskiner, men jeg vil anbefale deg å rett og slett ringe til Dell og spørre om de kan skaffe til veie slike kort, eventuelt hvor de kan kjøpes.

Lenke til kommentar
ok.

vet ikke om de fulgte med noe programvare til det da. men hvor kan jeg kjøpe slike kort?

 

Jeg vet at Acer tilbyr det som ekstra-utstyr til sine maskiner, men jeg vil anbefale deg å rett og slett ringe til Dell og spørre om de kan skaffe til veie slike kort, eventuelt hvor de kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Hva skal man med to kort? type "hvis man mister det ene"?

 

Jeg har ikke aktivert smartkort-systemet mitt enda, vet ikke om jeg gidder. Kommer stort sett til å stå i uannsett, og jeg har lite sensitivt på min maskin...

 

Det ene kortet er et "Emergency Card."

 

Hvis du vet du ikke kommer til å bruke det er det liten vits i å ta det i bruk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...