Gå til innhold

Windows XP kodet i Visual Basic!


Anbefalte innlegg

En kjenning av meg kom med en påstand om at Windows XP er kodet i Visual Basic. Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte! Han hater alt som har med Windows å gjøre. Han er tilhenger av Linux (verdens største VIRUS). Ut fra det jeg vet, så er Windows kodet i C eller C++ og deler i Assembler. Er det noen på forumet som kan komme med innlegg angående Windows og programmerings språk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøyaktig hva windows er kodet i er jeg ikke helt sikker på. Men jeg vil regne med at det er som du sier brukt mest c og litt assembler (eller liknende). En ting er i alle fall sikkert, og det er at den IKKE er kodet i Visual Basic (Noe som ville vært fysisk umulig)!!!

Lenke til kommentar

Det er faktisk ingen som vet hva for programmeringsspråk selve OS'et og kjernen er skrevet i. Dette kan det imidlertidig bli en endring på nå, siden det i rettsaken som foregår i USA nå er bedt om selve source koden til Windows. Om Microsoft klarer å ro seg unna det gjenstår å se :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 23:35, GeeZuZz skrev:

noen som kan forklare meg hvordan MS klarte å lage Windows 1.0 ?


eller DOS?



har de bare skrevet masse 000100001011010001010010101010101010101001 og lagret det?
:grin:


 

Windows 1.0/Dos er langt ifra de første programmer som ble laget. De første datamaskinene ble drevet av store mekaniske maskiner og hullkortsystemer. Deretter ble de elektriske og digitale og styrt av svitsjer. De første OS ble laget av binære kombinasjoner (0110111100010101 osv. - lavnivå-språk). Videre programmeringsspråk bygger på assembler, systemkall osv.. opp til dagens 4/5 generasjons-språk.

 

 

(med forbehold om grove feil her i de sene kveldstimer :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 23:07, Gekko_world skrev:

En kjenning av meg kom med en påstand om at Windows XP er kodet i Visual Basic. Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte! Han hater alt som har med Windows å gjøre. Han er tilhenger av Linux (verdens største VIRUS). Ut fra det jeg vet, så er Windows kodet i C eller C++ og deler i Assembler. Er det noen på forumet som kan komme med innlegg angående Windows og programmerings språk.



 

billedlig! han mente det billedlig! :lol:

hvorfor skulle linux være et virus? :roll: det er et os som ikke blir infecta av virus, med mindre du følger vel lite med!

hvordan kan britisk politi vurdere et virus pga sikkerhetshensyn? nei, du er for fordomsfull mot MS's konkurenter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-02-13 23:07, Gekko_world skrev:

En kjenning av meg kom med en påstand om at Windows XP er kodet i Visual Basic. Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte! Han hater alt som har med Windows å gjøre. Han er tilhenger av Linux (verdens største VIRUS). Ut fra det jeg vet, så er Windows kodet i C eller C++ og deler i Assembler. Er det noen på forumet som kan komme med innlegg angående Windows og programmerings språk.



 

Det ville vel forklart veldig mye... :grin::grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-17 10:29, sjanten skrev:

det er et os som ikke blir infecta av virus, med mindre du følger vel lite med!


Mhm... Dream on...

 

Hvis jeg skulle utvikle et virus, ville jeg også lagd det for Windows-plattformen - så var jeg sikker på å "skade" flest mulig mennesker... (Det regner jeg med du også ville gjøre.) Men det er jo ikke akkurat det samme som at Linux ikke blir "infecta" av virus...?

 

 

Eivind.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-13 23:07, Gekko_world skrev:

Han er tilhenger av Linux (verdens største VIRUS).


 

Nå må du ikke bli for saklig her da. Du kan sikkert også forklare hva som gjør Linux til et "virus". Eller er det kanskje det at du vet like mye om Linux som kameraten din vet om Windows?

 

(Hilsen Windows-bruker:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...