Gå til innhold

Nytt tastatur


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på 2 ting: 1) jeg har ødelagt <space> tasten på tastaturet mitt slik at jeg måbryte som f... for å få den til å virke, noen som vet hvordan dette kan fikses??

2) noen som har forslag til tastatur eg kan kjøpe fra 100-200 kr (ikke noe fancy) bare et vanlig tastatur?? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mja, er ikke enig der.

Selv liker jeg ikke delt tastatur, synes det gir dårligere kontroll, og det blir en "rar" sittestilling.

 

Om du ikke må ha fancy snarveis-knapper, og ikke er så inne i neonlys og stuff, går det helt fint med et til 100-200. Kjøp et som har stille knapper i så fall.

 

er du mye på lan, (ev ser på pr0n) kan det være lurt med et sprutsikkert tastatur ;)

 

 

|hit

Lenke til kommentar
Mja, er ikke enig der.

Selv liker jeg ikke delt tastatur, synes det gir dårligere kontroll, og det blir en "rar" sittestilling.

 

Hva i alle dager mener du med "dårligere kontroll"? Alle som sitter litt ved et tastatur burde lære seg touch, og da er delt tastur i en klasse for seg selv. Du må bruke noen minutter på å venne deg til det, men etterpå merker du hvor utrolig dårlig vanlig utforming egentlig er.

 

Rar sittestilling? Det er jo nettop det det ikke blir. Hele poenget med delt tastatur er at armene dine kommer i en mer naturlig stilling.

 

Den eneste svakheten jeg kan se med delt tastatur er at de tar mye større plass på skrivebordet. Prøv delt tastatur skikkelig, så kommer du på andre tanker, det tør jeg nesten love. :)

Lenke til kommentar

Du må bruke noen minutter på å venne deg til det, men etterpå merker du hvor utrolig dårlig vanlig utforming egentlig er.

Den eneste svakheten jeg kan se med delt tastatur er at de tar mye større plass på skrivebordet. Prøv delt tastatur skikkelig, så kommer du på andre tanker, det tør jeg nesten love. :)

 

 

Er noen minutter jeg ikke kan avse ;)

Har testet det hos en kamerat. joa, du hviler armene bedre, men det blir rar (som i uvant) sittestilling, som jeg ihvertfall ikke er tilfreds med

 

 

|Hit

Lenke til kommentar
Er noen minutter jeg ikke kan avse ;)

Har testet det hos en kamerat. joa, du hviler armene bedre, men det blir rar (som i uvant) sittestilling, som jeg ihvertfall ikke er tilfreds med

 

Det er nok bare en vanessak. Jeg har brukt vanlig tastatur i alle år, og var storfornøyd med det.. Helt til fant ut at jeg skulle gi delt tastatur en skikkelig sjanse. Tok ikke lang tid før jeg var solgt. Når er det vanlige tastaturer er ubehagelige å skrive på. :)

Lenke til kommentar
Uansett, skal du kjøpe deg nytt tastatur, delt eller ikke, IKKE kjøp trådløst. Irriterandes ganger syttitre på LAN :grumpy:

 

Irriterandes?????

 

Jeg har trådløst og er storfornøyd.

 

Trådløst er konge, trådløst er toppen, trådløst......hrmp ja......

 

Du slipper alt det klusset med ledninger som stikker ut og inn, og du kan sitte DER DU VIL, altså mer bekvemt. Bare husk og ha med en pakke batterier på LAN så.

 

P.S. Ikke kjøp noe USB tull, de virker ikke i DOS og de fleste BIOSER heller tror jeg.

Lenke til kommentar

Muligens litt offtopic, men det handler jo tross alt om keyboards så...

Her er problemet: Jeg kjøpte for ca. 1 uke siden et Logitech "Deluxe Access Keyboard", ikke noe fancy, men kostet bare 179,-

 

Men når jeg plugget det i reagerte det ikke. Jeg prøvde å restarte og installerte programmet til Logitech, men det funket fremdeles ikke. Det er et vanlig PS2-keyboard, og jeg vet det får strøm siden lyset går av og på når jeg trykker på Num-lock'en, så det er det ikke. Men det rareste er at jeg testet det på en kompis sin maskin, og der fungerte det med en gang jeg plugget det i. Vi har begge WinXP, eneste forskjellen er at jeg har SP1, men det har ikke han.

 

Noen som har noen glupe ideer?

Lenke til kommentar
Er noen minutter jeg ikke kan avse ;)

Har testet det hos en kamerat. joa, du hviler armene bedre, men det blir rar (som i uvant) sittestilling, som jeg ihvertfall ikke er tilfreds med

 

Det er nok bare en vanessak. Jeg har brukt vanlig tastatur i alle år, og var storfornøyd med det.. Helt til fant ut at jeg skulle gi delt tastatur en skikkelig sjanse. Tok ikke lang tid før jeg var solgt. Når er det vanlige tastaturer er ubehagelige å skrive på. :)

Må vel også nevnes opphavet til gode gamle "qwerty", altså sammensettingen av taster på tastaturet. I gode gamle dager når skrivemaskinene hadde armer som slo fram og traff papiret (med overføringspapir i mellom) var det et problem om du skrev for fort og disse armene slo seg sammen. Dermed ble tastene satt opp slik de faktisk fortsatt er i dag for å hindre at du skrev fort....

 

Men er man vant så er man vant, kan ikke påstå at jeg er gått over til dworak jeg heller 8)

 

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

om du har oppdaget at du sitter og skriver på naboens pc, så velg at

linken skal sikres.

 

usb-keyboard må aktiveres i bios for at det skal virke ved POSTing.

for å aktivere keyboardet, kan det hende du trenger et ps2 keyboard

i et halvt minutt. det varierer fra HK til HK hvor i biosen du kan slå på

denne funksjonen.

 

anbefalelse av keyboard:

gå for Keytronic. de holder i en evighet. kanskje ikke i 100-200 kr

klassen, men så slipper du å kjøpe keyboard på en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...