Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

IE henger ved oppstart. Har prøvd "alt" og gir snart opp.


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

(Begynner med å si at "bytt til en annen nettleser" ikke er svar godt nok. Da hadde jeg ikke giddi å skrevet dette innlegget i utgangspunktet. Jeg har et problem som jeg prøver å finne en løsning på, og trenger ikke sleivete troll-svar fra kvisete fjortisser med pappas Mac.) ;-)

 

Har i det siste slitt med at IE har låst seg komplett. Trodde jeg kanskje hadde fått et snuske-virus eller noe sånt, siden Facebook-siden min plutselig hadde fult av merkelig reklame (CuponDropDown og vel og merke på Firefox sin nettleser), og kjørte derfor en sjekk med AVG Free. Denne fant de vanlige cookies'ene men ikke noe utover det normale. Måtte slite litt rundt på nettet for å finne en løsning på den, men ordnet det til slutt ved å tilbakestille innstillingene til Firefox. Problemet er at IE er fortsatt helt klønete.

En kort beskrivelse av det jeg har gjort:

(kjører forresten Win7)

 

Kjørt AVG Free virus scan med fille-feil

Kjørt Ad-Aware uten feil

Kjært SpyBot Search and Destroy uten feil

Kjørt Windows Defender virus scan uten feil

Kjørt Windows Fix-it løsning, hvor et tillegg fra AVG ble først funnet som et problem.

Avinnstallerte AVG Free (3 ganger på 3 forskjellige måter, da det er krunglete å få ut av systemet.)

Renset systemet med CCleaner

Renset registeret med CCleaner

Fjernet alle oppføringer av AVG Free i registeret med Total-Uninstaller

Deaktivert og fjernet alle tillegg på IE

Rullet tilbake til IE9

Rullet tilbake til IE8

Rullet tilbake til IE7

Innstallerte IE10 på nytt

Kjørt drWeb i programmets safe-mode uten feil.

 

Det var noe mer også men jeg har faktisk glemt hva oppi alt dette..

Jeg trodde jeg hadde fikset det, for når jeg brukte IE7 i går kveld funket det faktisk, men når jeg kom hjem fra jobb idag henger det igjen.

 

Jeg prøvde å kjøre en omstart og starte IE, men etter 5 minutter (jeg tok tiden) bestemte jeg meg for å kjøre Fix-it gjennom Firefox. Den fant ingen feil. Oppdaterte til IE10 nå og prøvde igjen, og den har nå prøvd å starte fra ett minutt før jeg begynte å skrive dette innlegget, som nå har tatt 14 minutter. INGENTING SKJER!

 

Fanen sier MSN,Messenger og Hotmail, og det ruller og ruller og ruller og...

Noen som har noe som helst anelse hva dette kan være? For jeg er veldig nær å gi helt opp. Ufattelig teit at det ikke går å avinnstallere IE totalt ut av systemet, slik at man kunne ha fått lagt inn en clean versjon, for slik det er nå er jeg overbevist om at det bare drar med seg smuss.

 

Legger til at jeg først postet dette på Windows Community-siden. Det tok nærmere 50 (!) minutter fra jeg startet IE10 til første fane hadde klart å loade MSN startsiden. Andre fane går mye raskere (kanskje 2 min) men begge henger seg igjen hvis jeg prøver å trykke på noen linker :-/

 

Legger også til at IE10 fungerer smertefritt og kjemperaskt i Windows Safe Mode.

 

Uansett, håper noen har tips og/eller triks.

Endret av Foe_of_Good
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå re-installert AVG2013 i håp om at det skulle dukke opp en uninstaller der (slik det står beskrevet på siden deres), noe det IKKE gjorde. Det merklige er at første fane i IE10 nå går kjempebra, men alle andre faner jeg åpner henger som før.

Prøver å avinnstallere AVG igjen for å se om dette hjelper, for jeg lurer sterkt på om det er dette programmet som forårsaker alt dette.

Lenke til kommentar

Bytt nettleser

 

Mvh

 

sleivete fjortiss troll med kviser som sitter på pappa sin mac

 

 

Hadde samme problemet, bruker IE 10 til netflix og andre streaming ting og generelt video men jeg lastet ned IE 10 på nytt så ble den "frisk" igjen.

lol

Jeg har alt av kontoer og dill på IE, og bruker også IE til streaming da jeg synes alle de andre hakker mye mer. Men som jeg skrev i introen så rullet jeg tilbake til IE7 og re-installerte IE10 uten hell.

Lenke til kommentar

1. Kjør http://download.avg...._Remover_en.exe

2. Restart pc'en.

3. http://windows.micro...ntials-download

 

Si ifra dersom du fremdeles har problemer. :)

Jeg fant den Removeren selv istad, faktisk, og kjørte gjennom. Den fikk selvsagt en error og klikka, og PC'en startet opp helt svart med bare et lite vindu fra Advanced System Care 6 kjørende som jeg hadde lastet ned tidligere for å prøve å løse dette problemet. Så jeg fikk restartet via den og var oppe å gikk igjen. Fikk et svakt håp om at jeg hadde fikset problemet før det hang seg igjen, og gikk inn og titta via IObit Uninstaller og fant fortsatt en del igjen etter AVG....

Men det KAN se ut som at IObit uninstaller klarte å gjøre noe! For jeg fikk avinstallert resten gjennom den (igjen) og fant også noe annet snusk gjennom Tool Bar Remover-delen som er i det programmet. Fjernet alt jeg ikke likte i en batch modus (noe som i ettertid var litt dumt, for nå vet jeg ikke hva som fikset problemet) og fjerna alt sammen. Har stresstestet IE10 med 20 faner nå, og alt ser ut til å funke.

Skal nå restarte og krysser fingra.

Lenke til kommentar

:nei:

Trodde IGJEN at det funka, så klikka det nok en gang. Slettet en IObit-tool bar jeg fant, også var alt toppers! Kjørte enda en omstart, og problemet er der nok en gang; IE vil ikke loade opp fanene... Og IObit-toolbar'en er fortsatt borte, så det kan ikke være den heller. Og alle de andre toolbarene, AVG-programmene og annet ræl jeg ikke har bruk for er nå borte.

Fatter ikke dette jeg. :hm:

Lenke til kommentar

Fant ved en tilfeldighet "Internet Explorer (ingen tillegg)" når jeg brukte søkefunksjonen i Start-menyen, og rullet tilbake hele IE til "som den var da Windows ble installert" ifølge Microsoft.

Det kan jeg herved bekrefte er noe skikkelig tull :hrm:

Funker fortsatt ikke. ALT av Active-X greier skal ha blitt slettet, alle personlige innstillinger og tillegg skal ha blitt fjernet... Men funker fortsatt ikke.

Nå begynner det VIRKELIG å se ut som at å legge in Windows på nytt er eneste løsningen :hm:

Lenke til kommentar

Prøvde CDD-removal tidligere, glemte den i farta.

Rakk aldri å prøve AVG-remover en gang til. Oppdaterte skjermdriverne nå med katastrofalt resultat. Mistet begge skjermene.

Får opp splash-screen og oppstartssekvens, den svarte Windows-skjermen kommer opp med de fire glødende Windows-fargene, og når velkomstbildet med passord kommer så slår begge skjermene seg av. Har prøvd med HDMI, VGA og composit kabel men ingen ting nytter. Får startet opp i safe mode, men der har jeg null innstillinger å fikle med, så jeg finner ikke ut hva som er feil.

Dette gikk brått fra forbanna irriterende til skikkelig ille.

Kan det være skjærmkortet mitt som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar

fikk tilbake den ene skjermen ved å avinnstallere altnVidia-stæsj i safemode, bootet inn i Windows på normal måte. Grafikken sugde, men det funka. Helt til windows gjenkjente skjermene og krevde en omstart. Da ble alt svart igjen. Fikk så vidt testet IE innimellom alt det der, og den funket IKKE, selv uten riktige drivere. Trur jeg blir gæern. Hadde håpet på at jeg hadde et annet skjermkort liggende, men det ser ikke slik ut.

Ingen lamper på HK som lyser faretruende heller; har et Asus RoG kort med haugevis av varsler og duppe-ditter.

Noen flere innspill, folkens?

Lenke til kommentar

Start pc'en i safe mode with networking.

 

Kan du forsøke å kjøre avg remover i sikkemodus, kjekt å vite om svineriet er vekk og at avg remover kjører feilfritt der.

 

  • Last ned og installer Malwarebytes Anti Malware:
    http://download.cnet...j=dl&tag=button
  • Double-click mbam-setup.exe and then follow the prompts to install the program.
  • At the end, be sure a checkmark is placed next to Update Malwarebytes' Anti-Malware and Launch Malwarebytes' Anti-Malware, then click Finish.
  • If an update is found, it will download and install the latest version.
  • When the program loads, Decline the Malwarebytes' Anti-Malware Trial (You can activate this when we've finished, if you wish)
  • Once the program has loaded, select Perform quick scan, then click Scan.
  • When the scan is complete, click OK, then Show Results to view the results.
  • Be sure that everything is checked, and click Remove Selected.
  • When completed, a log will open in Notepad. Please post that log in your next reply.

The log can also be found here:

  1. Launch Malwarebytes' Anti-Malware
  2. Click on the Logs radio tab.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Like før jeg er en kviste 14-åring selv, faktisk, for dette er bare for drøyt.

Jeg bruker Win 7 64 bit. Men som skrevet over så føler jeg ikke at AVG lengre er problemet, siden jeg ikke har bilde på skjermene mine lengre, og det ser ut til at AVG er helt borte. Har Malwarebytes på maskina og det er blitt brukt flere ganger.

 

Etter at jeg fulgte tipset om å oppdatere skjermdriverne mine så har jeg kun tilgang til maskina i safemode. Begge skjermene blir ellers svarte, uansett hva slags tilkobling jeg gjør.

 

Er nesten så jeg tror skjermkortet har gått. Tror jeg bare biter i det veldig sure eplet og reinnstallerer Windows.... Så får jeg se om problemet fortsetter da, for da må det være noe hardware-feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...