Gå til innhold

Bestille nytt skattekort. Skal jeg fylle ut at jeg har fått utbetalt feriepengene?


Windoge

Anbefalte innlegg

Skal bestille nytt skattekort, ettersom jeg har tatt opp boliglån.

 

Jeg fikk utbetalt alle feriepengene mine i mars, så spørsmålet mitt er om jeg skal ta med feriepengene i feltet for hvor mye jeg har tjent hittil i år? Jeg regner med at skatteetaten tar utgangspunkt i at feriepengene mine blir utbetalt i sommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal oppgi all din arbeidsinntekt hittil i år, også feriepenger. Skatteetaten legger til grunn at skatten skal fordeles over 10,5 måneder, skattetrekk er ikke avhengig av at feriepenger utbetales i en gitt måned.

 

Ok. Jeg bare tenkte at de kanskje tok utgangspunkt i at feriepengene kommer i sommer. Jeg har ikke trukket skatt av feriepengene mine i år, og hvis skatteetaten tror at jeg får et nytt feriepengebeløp som jeg ikke skatter av, at skattekortet da blir feil.

Lenke til kommentar

Feriepenger er like skattepliktig som annen inntekt, De foretas bare ikke forskuffstrekk av dem

 

Er klar over det, men trodde kanskje at de ble å skatte meg ekstra de andre månedene, fordi de tok utgangspunkt i at jeg ikke hadde fått feriepengene mine utbetalt.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...