Gå til innhold

Power Color 9800Pro vs. Sapphire 9800Pro


GoL_eoL

Anbefalte innlegg

Mine erfaringer med et PowerColor 9700PRO er at det hadde en dårlig bios. Kortet gjorde det dårligere enn alle andre 97 kort jeg hadde prøvd. Etter en bios oppdatering økte 3DMark scoren med 1345 3DMarks.

Dere kan lese dette innlegget jeg hadde på overklokking.no for 3DMark scores før og etter. Ellers har ingenting negativt å si om kortet. Har virket perfekt i 9 månder nå og Vpuen har kjørt på 1.75V hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bra sagt icecrave:)

:yes:

 

Over til saken her.

Dere som har dette kortet, hva er default hastighet da ?

Dette kortet er jo utrolig i følge nordichardware, og deres tester.

Personlig overklokker ikke jeg skjermkortet.

Ihvertfall ikke før det er utdatert slik at jeg må sette ned oppløsning og slikt *grøsse*

Det powercolor kortet scorer jo ganske bra i noen av testene her da :-)

 

Men jeg ser jo at de har forskjellige hastighet i flere av testene her.

 

Noen som kan si hva slags hastighet de har?

De som eier dette?

Og hvor de har kjøpt det.

*must have the one card*

Lenke til kommentar
jo, som jeg sa, hvis man IKKE skal overklokke slår powercolor saphire og hercules. les på PERFORMANCE. Snittet blir så klart trekt ned når powercolor får 6,5 i overklokkings potensiale. "PowerColor recieves the Editors Choice Award. : this is THE board that I'd want if I could choose freely amongst all available videocards today." Skriver anmelderen om POWERCOLOR 9800 pro. om dette er til å stole på får være opp til hver enkelt. JEG GJENTAR TIL ATTICUS: HVIS MAN IKKE SKAL OVERKLOKKE, ER POWERCOLOR DET KORTET SOM SCORER HØYEST PÅ NORDICHARDWARES.COM SIN TEST. SKAL MAN OVERKLOKKE, KJØP EN AV DE ANDRE ALTERNATIVENE:)

 

Du skrev IKKE at Hercules og Sapphire ble slått av alt utenom overklokkinga. Du skrev

Slo både sapphire og hercules. fikk editors choice. det er vist ikke noe særlig å overklokke dog.

Les det du selv skrev en gang til.

 

HVIS MAN IKKE SKAL OVERKLOKKE, ER POWERCOLOR DET KORTET SOM SCORER HØYEST PÅ NORDICHARDWARES.COM SIN TEST.

 

Les testen en gang til.

 

Er det derimot PRISEN man skal gå ut ifra. Så er saken en helt annen.

Jeg bryr meg ikke om designet på kortet, noe han som har testet har gjort..

 

EDIT: Uansett.. Det jeg vil fram til er at jeg aldri i verden vil ambefale et helt ukjent merke med navn PowerColor.

Lenke til kommentar

Jeg har bare lagt merke til noe litt spesielt.

I nordichardwaretesten, så var PowerColor sitt kort OVERKLOKKET til 400/760 av produsent.

Hos HardOCP var kortet default UNDERKLOKKET til 324/610.

 

Så, den ekstra ytelsen i NHW-testen kommer av overklokken.

Så sjekk klokkespeeden på alle kort dere mottar, og post den her.

Lenke til kommentar

Fra annen diskusjonstråd:

Sitat:

Our PowerColor 9800 Pro video card was shipped with an oddity that hasn’t happened much around the bunker lately. The card was shipped severely underclocked. Default ATI 9800 Pro video card speeds are 380Mhz core and 340Mhz memory. The PowerColor 9800 Pro we received was clocked at 324Mhz core and 290Mhz memory

 

Kilde: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDgzLDI=

 

Sitat:

Wow. Here's the first board which has a bit different specifications. Apparently PowerColor didn't think that ATi's reference core speed of 380 Mhz was enough, instead they opted for 400 MHz. They even clocked the memory higher, 760 MHz instead of 680. Not bad! This is the type of thing that we'd like to see more often.

 

Kilde: http://www.nordichardware.com/reviews/grap.../index.php?ez=7

 

Sitat:

The PowerColor Radeon 9800 PRO is designed around ATi's R350 chip, making it a representative of the high-end class of cards. The card that was sent to us for testing is equipped with a memory module from Hynix, which is specified for a maximum speed of 900-MHz DDR! The card is clocked to 398 MHz core and 756 MHz memory clock (reference: 380/680). But be warned: other tests of the card in the Internet show that PowerColor also equips the card with slower memory modules, and the card does not clock any higher. So look carefully before you buy.

 

Kilde: http://www.tomshardware.com/graphic/200307...radeon_9800_pro

 

Kan man nå se hvorfor det hadde vært int. med test av PC9800pro som selges på norske web shops?

 

Tråden

Lenke til kommentar

skal bestille kortet senere i dag. kan poste hva jeg klarer å få ut av kortet innen så kort tid som mulig. vil regne med at dette er det beste kjøpet, sett fra ytelse/pris og kanskje også overklokket ytelse/pris.

 

Har man flaks så får man 2.0ns rammen dems. Og da er det "happy happy, joy joy" mulighet for 1000mhz minne. å 450mhz core. kan man spørre om mer?

Lenke til kommentar
EDIT: Uansett.. Det jeg vil fram til er at jeg aldri i verden vil ambefale et helt ukjent merke med navn PowerColor.

ukjent og ukjent fru blom?

 

Faktumet er at powercolor er en eldre og mer kjent fabrikant av kort med ati brikkesett på verdensbasis

 

Ja ok.

Men jeg har aldri hørt om kortet og dermed ikke si at det er kjempe bra.

Men som sagt, prisen er bra.

Lenke til kommentar
jo, som jeg sa, hvis man IKKE skal overklokke slår powercolor saphire og hercules. les på PERFORMANCE. Snittet blir så klart trekt ned når powercolor får 6,5 i overklokkings potensiale. "PowerColor recieves the Editors Choice Award. : this is THE board that I'd want if I could choose freely amongst all available videocards today." Skriver anmelderen om POWERCOLOR 9800 pro. om dette er til å stole på får være opp til hver enkelt. JEG GJENTAR TIL ATTICUS: HVIS MAN IKKE SKAL OVERKLOKKE, ER POWERCOLOR DET KORTET SOM SCORER HØYEST PÅ NORDICHARDWARES.COM SIN TEST. SKAL MAN OVERKLOKKE, KJØP EN AV DE ANDRE ALTERNATIVENE:)

 

Har lest fleire tester av en del R9800pro kort, og i alle sammen yter hercules sine litt (les: 5-8fps i gjennomsnitt) bedre enn dei andre, så det du påstår er ikkje 100% sant. :woot:

Lenke til kommentar
EDIT: Uansett.. Det jeg vil fram til er at jeg aldri i verden vil ambefale et helt ukjent merke med navn PowerColor.

ukjent og ukjent fru blom?

 

Faktumet er at powercolor er en eldre og mer kjent fabrikant av kort med ati brikkesett på verdensbasis

 

Ja ok.

Men jeg har aldri hørt om kortet og dermed ikke si at det er kjempe bra.

Men som sagt, prisen er bra.

Det er akkuratt som jeg skal konstantere om at et eller annet selskap nede i mingming land er dritt bare fordi jeg aldri har hørt om det.

 

Dette er forhåndsdømming av verste sort!

Lenke til kommentar
EDIT: Uansett.. Det jeg vil fram til er at jeg aldri i verden vil ambefale et helt ukjent merke med navn PowerColor.

ukjent og ukjent fru blom?

 

Faktumet er at powercolor er en eldre og mer kjent fabrikant av kort med ati brikkesett på verdensbasis

 

Ja ok.

Men jeg har aldri hørt om kortet og dermed ikke si at det er kjempe bra.

Men som sagt, prisen er bra.

Det er akkuratt som jeg skal konstantere om at et eller annet selskap nede i mingming land er dritt bare fordi jeg aldri har hørt om det.

 

Dette er forhåndsdømming av verste sort!

 

Så ring politiet da, hvis du har så stort problem med det.

Lenke til kommentar
Så ring politiet da, hvis du har så stort problem med det.
Tror du ikke jeg har gjort det allerede :D:D:D ???

KL 06.00 kan du vente deg et par representanter fra Powercolor som skal holde et 1 time langt foredrag om hvor kjente de er osv.

KL 07.00 Kan du vente deg at RIAA tar seg en tur innom.

De har fått anonyme tips om material med copywright på din pc.

Kl 08.00 Kommer purken og burer deg inne for forhåndsdømming.

Lenke til kommentar
Så ring politiet da, hvis du har så stort problem med det.
Tror du ikke jeg har gjort det allerede :D:D:D ???

KL 06.00 kan du vente deg et par representanter fra Powercolor som skal holde et 1 time langt foredrag om hvor kjente de er osv.

KL 07.00 Kan du vente deg at RIAA tar seg en tur innom.

De har fått anonyme tips om material med copywright på din pc.

Kl 08.00 Kommer purken og burer deg inne for forhåndsdømming.

 

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...