Gå til innhold

P810 eller SX1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...ikke være feig daaa..vent et par mnd til..bare et par til..kommer sikkert bilder av noe nytt og spennende da og....eller..vent 6 mnd!!! Tenk hva slags mobiler som kommer om bare korte små 6 mnd.........nei..vet du..vet et år!! et ååååår..da kommer sikker P820!!..den må jo bare bliii kul da!!!..ta å vent du..vent til krampa tar deg!!!

 

 

..eller kjøp en idag.

 

AKIRA

 

 

 

Den som ikke tar ironien i denne posten...ikke svar!!!

Lenke til kommentar
...ikke være feig daaa..vent et par mnd til..bare et par til..kommer sikkert bilder av noe nytt og spennende da og....eller..vent 6 mnd!!! Tenk hva slags mobiler som kommer om bare korte små 6 mnd.........nei..vet du..vet et år!! et ååååår..da kommer sikker P820!!..den må jo bare bliii kul da!!!..ta å vent du..vent til krampa tar deg!!!

 

 

..eller kjøp en idag.

 

AKIRA

 

 

 

Den som ikke tar ironien i denne posten...ikke svar!!!

 

Ja men det er stor forskjell på en mnd og seks da.

Tenk deg at du kjøper t610 idag og om en måneds tid kjøper kompisen en sx1 og du prøver den og du blir overasket over forskjelen på skjermen for eksempel,blir du ikke litt sjalu og angrer at du ikke venta? :D

Lenke til kommentar
Jeg venter egentlig på SX1, men etter at jeg fikk se bilder av P810 (eller hva den kommer til å hete) så ble jeg litt usikker.

 

Gå for SX1 er mitt råd... :woot:

 

Slipper knotete touchscreen navigering, og det er mye mer software til series 60 mobilene. Kommer nok til å komme adskillig mye mer senere også, siden det begynner å bli en del telefoner som bruker det operativsystemet nå.

Lenke til kommentar
Gå for SX1 er mitt råd... :woot:

 

Slipper knotete touchscreen navigering, og det er mye mer software til series 60 mobilene. Kommer nok til å komme adskillig mye mer senere også, siden det begynner å bli en del telefoner som bruker det operativsystemet nå.

 

Ikke følg hans råd, er mitt råd. :p

 

'Touchscreen' navigering er den absolutt beste/kjappeste måten å navigere mellom applikasjoner. 'Handwriting recognition' eller bruk av det virtuelle QWERTY tastaturet er mange ganger raskere enn T9, og dessuten har SX1 en håpløs tastatur 'layout'.

 

P810/P900 gir deg også muligheten for en-hånds navigering med T9, så der får du i både pose og sekk.

 

P810/P900 bruker også Symbian som operativ system og det er allerede et imponerende antall software tilgjengelig for P800/P810 også.

 

Det er dessuten mange flere produkter basert på 'interfacen' i P800 (UIQ) planlagt i nærmeste fremtid, så antalll software vil derfor fortsette å øke betraktelig for også denne platformen.

Lenke til kommentar
...ikke være feig daaa..vent et par mnd til..bare et par til..kommer sikkert bilder av noe nytt og spennende da og....eller..vent 6 mnd!!! Tenk hva slags mobiler som kommer om bare korte små 6 mnd.........nei..vet du..vet et år!! et ååååår..da kommer sikker P820!!..den må jo bare bliii kul da!!!..ta å vent du..vent til krampa tar deg!!!

 

 

..eller kjøp en idag.

 

AKIRA

 

 

 

Den som ikke tar ironien i denne posten...ikke svar!!!

 

 

P810 og SX1 kommer vel omtrent samtidlig tenker jeg. Derfor stilte jeg spørsmålet. Har ikke tenkt å vente så mye lenger enn det med å kjøpe telefon. Pr dags dato er det ingen telefoner som frister på markedet....derfor venter jeg til de 2 nevnte tlf kommer. Da etterkommerne til dem kommer så bytter jeg kanskje telefon. Jeg har vært den lykkelige eier av mange ti tall telefoner. Bytter ofte...vil alltid ha noe nytt....

Lenke til kommentar

'Touchscreen' navigering er den absolutt beste/kjappeste måten å navigere mellom applikasjoner.

 

Nei. Jeg navigerer fortere og enklere 3650'en min, enn jeg gjør med PDA'en min. På den tiden du bruker på å finne frem den andre hånden og pennen, har du klart å finne frem det du skulle hvis du hadde hatt en navikey.

 

Det mest irriterende med PDA'en min er at det er stress å bruke penn, og være avhengig av å bruke begge hendene.

Lenke til kommentar
P810/P900 gir deg også muligheten for en-hånds navigering med T9, så der får du i både pose og sekk.

 

Det betyr at du kan faktisk bruke de fleste funksjonene uten å ta ut stylusen/pennen, ved hjelp av et fysisk tastatur og jog-dial (5-veis navigerings hjul).

 

Har du forresten forsøkt å bruke internet med 3650'en din vs. PDA'en? -Stor forskjell å kunne navigere med en penn der, eller hva?

Lenke til kommentar

'Touchscreen' navigering er den absolutt beste/kjappeste måten å navigere mellom applikasjoner.

 

Nei. Jeg navigerer fortere og enklere 3650'en min, enn jeg gjør med PDA'en min. På den tiden du bruker på å finne frem den andre hånden og pennen, har du klart å finne frem det du skulle hvis du hadde hatt en navikey.

 

Det mest irriterende med PDA'en min er at det er stress å bruke penn, og være avhengig av å bruke begge hendene.

 

Handen tar ikke lange tiden å finne frem :p Det er faktisk raskere å ta av pennen og åpne flippen på en P800 en det er å ta av talsterlåsen.

 

Stress å bruke penn? Hvis det er stress lever du et utrolig rolig liv, for meg er det avslappende å bruke penn :p

 

Uansett så kommer P810/P900 til å knuse sx1, men det med touchscreen er jo smaksak. Liker du ikke det er vel sx1 best (hvis du liker tastene). Og hvis du liker å ha alt samlet så kjøp P810/P900 :smile:

Lenke til kommentar

Handen tar ikke lange tiden å finne frem :p

Det kommer an på hvilken situasjon du er i. Hvis du bærer noe f.eks, må du jo stoppe opp for å gjøre begge hendene frie. Nå vet ikke jeg helt hva som er mulig å gjøre uten pennen, men hvis du står i en buss er det vel litt farlig å skrive melding?

 

Poenget var: Det er mer knotete å bruke touchscreen på en mobiltelefon

 

Uansett så kommer P810/P900 til å knuse sx1

 

Det tviler jeg veldig sterkt på. P800 var vel egentlig ikke en gedigen suksess, og P810 er jo ikke mye forbedret.

 

Synes ikke P800 helt kan sammenlignes med "vanlige" mobiltelefoner heller.

Lenke til kommentar

Ettersom begge disse telefonene ikke kommer før om en stund, vile jeg kanskje ventet til den første av de var sluppet og tenkt litt mer over saken da. Selv om jeg tipper at jeg kommer til å velge P810 (Eller P800 hvis prisen blir for høy) uansett :)

 

I mine øyne er touchscreen helt fantastisk rått og enkelt å bruke. Så finn deg en shappe som selger P800. Spør om de har en demobrukt/bruker en P800 og spør om de kan ta den emd neste dag. Så setter du av 1-2 timer og prøver ut touchscreen og de andre funksjonene. Det er det jeg har gjort. Eller så kan du kjøpe en P800 med forsikring hos Elkjøp og levere tilbake etter 30 dager :)

Lenke til kommentar

Har P810 radio da...? :roll:

 

Hvis radio er så viktig for deg, kan du få kjøpt en bitteliten radio til P810 som du fester på bunnen.

 

SX1 har nok flere funksjoner og er dessuten kompatibel med 7650/3650/6600 når det gjelder java/series60/symbian-applikasjoner.

 

SX1 har på ingen måte flere funksjoner enn P810. P810 støtter dessuten Java MIDP v.2.0 (noe SX1 IKKE gjør). Java MIDP 2.0 gir mulighet for langt høyere kvalitets programmer og spill enn MIDP 1.0 som SX1 bruker.

 

Poenget var: Det er mer knotete å bruke touchscreen på en mobiltelefon

 

Poenget er at P810 ikke er noen vanlig mobil telefon, men en kombinasjon av mobil og PDA. Og som PDA er touch screen en NØDVENDIGHET. Alle som bruker eller har brukt en PDA vet dette.

 

 

P800 var vel egentlig ikke en gedigen suksess, og P810 er jo ikke mye forbedret.

 

Du burde virkelig ta til deg litt kunnskap før du begynner å komme med slike tåpelige utsagn. P800 har vært en STOR suksess, og P810/P900 kommer til å selge minst like bra.

 

Synes ikke P800 helt kan sammenlignes med "vanlige" mobiltelefoner heller.

 

Første vettuge uttalelsen jeg har sett deg komme med hittil.

Lenke til kommentar

sinnabrus: fortell meg fordelene ved MIDP2.0 fremfor MIDP1.0 og si litt om hvorfor man trenger MIDP2.0 nå...

 

P810 er uansett (som P800) ubrukelig til spilling (unntatt enkle brettspill), så hvorfor du nevner java'en aner jeg ikke... Hadde den hatt skikkelig tastatur hadde situasjonen vært en annen.

 

Enig med GeeZuZz, touchscreen er noe herk.

Lenke til kommentar
sinnabrus: fortell meg fordelene ved MIDP2.0 fremfor MIDP1.0 og si litt om hvorfor man trenger MIDP2.0 nå...

 

Fordelene er utallige. MIDP 2.0 gir programmerere tilgjengelighet til langt flere av de grunnleggene funksjonene (API's) i telefonen; som meldings funksjonen, bluetooth, kamera etc etc... I praksis betyr dette at programmer skrevet i J2ME MIDP 2.0 kan endelig måle seg med de skrevet i Symbian c++.

 

Nokia 6600 som også støtter MIDP 2.0 er klar for lansering hvert øyeblikk, og dette vil sette fart på utviklingen av nye og forbedrede Java programmer. SX1 vil bli stilt utenfor denne utviklingen siden den ikke støtter MIDP 2.0.

 

P810 er uansett (som P800) ubrukelig til spilling (unntatt enkle brettspill), så hvorfor du nevner java'en aner jeg ikke... Hadde den hatt skikkelig tastatur hadde situasjonen vært en annen.

 

Hvis du tror at Java dreier seg kun om spilling, har du forstått lite. Men hvis spilling er viktig for deg, er P800/P810 overlegen når det gjelder rollespill/'adventure' spill o.l., hvor det å ha en 'touch screen' er like viktig som å bruke mus med PC'en. Prøv f.eks å spille Monkey Island/Day Of The Tentacle og andre emulerte PC spill med P800, og du vil se fordelene en STOR trykk følsom skjerm gir.

Lenke til kommentar
sinnabrus: fortell meg fordelene ved MIDP2.0 fremfor MIDP1.0 og si litt om hvorfor man trenger MIDP2.0 nå...

 

P810 er uansett (som P800) ubrukelig til spilling (unntatt enkle brettspill), så hvorfor du nevner java'en aner jeg ikke... Hadde den hatt skikkelig tastatur hadde situasjonen vært en annen.

 

Enig med GeeZuZz, touchscreen er noe herk.

 

Nå vet vi ikke hvordan tastaturet på P810/P900 vil bli, så det er litt vanskelig å si. Som sikkert de fleste vet her inne, så blir tastene på P810/P900 ikke samme som P800, siden det er slik som på 6800 (?) Iallfall så er det ikke de små metall "kulene" som stikker inn i skjermen, så hvem vet, den kan bli bra å spille java spill på, og alt det derre med tastaturet igjen. :smile:

Lenke til kommentar
Fordelene er utallige. MIDP 2.0 gir programmerere tilgjengelighet til langt flere av de grunnleggene funksjonene (API's) i telefonen; som meldings funksjonen, bluetooth, kamera etc etc...

 

Tullprat.

SX1 har kamera-API og får BT-API et par måneder etter lansering.

 

Litt om MIDP2.0:

MIDP2.0 er generelt sett bare en sammenslåing av Nokia og Siemens APIs. F.eks SX1 støtter alle Nokia APIs (unntatt Nokia UI API, som den overser slik at midlets med den API'en vil funke uansett) pluss den støtter en rekke Siemens APIs. Mangler faktisk ikke noe særlig i forhold til MIDP2.0

 

MIDP2.0 er ingen revolusjon. Revolusjon får vi når raskere CPU'er, mer minne og raskere nett kommer.

 

Jobber selv i europas største J2ME-firma og vi har ikke begynt å tenke på MIDP2.0 enda... 6600 får nok heller ikke særlig fart på sakene. Er faktisk Nokias s40-mobiler som driver dagens j2me-industri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...