Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det som skjer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Møtte en jente for et halvt år siden. Jeg gjorde ikke stort med henne, men hun klenget seg på meg. Hun tok initiativet til alt. Finne på ting, snakke osv.

Jeg hadde jo ikke noe i mot det fordi hun var jo ei søt jente og hun var jo meget interessant.

 

Vi hadde mange av de samme interessene så vi kjedet oss ikke et sekund i lag.

 

Vi endte da opp i lag, hun som gjorde absolutt alt. Tok initiativet til det første kysset, i sengen osv. Mens jeg bare hang meg på og sa ikke noe annet enn ja.

 

Er nå akkurat to måneder siden, igjen, hun fikk oss til å endre status på facebook.

 

Som dere forstår var forholdet ganske enveiskjørt. Jeg forstod dette selv og, siden jeg så klart har likt henne fra dag en bestemte meg for å vise henne at jeg er like glad i henne som hun er i meg.

 

Kjøpte gave, lagde oss middag, sender melding først, er den som ringer god morgen osv.

 

Har altså gjort dette siden vi ble sammen (på facebook). Jeg er klar over at man ikke skal gi mye mer enn man får i et forhold, men jeg syntes jeg hadde litt gjeld å betale igjen etter alt hun har gjort for oss.

 

Nå virker det som at hun ikke en gang legger merke til alle småtingene som gjorde henne glad i begynnelsen.

 

En søt god morgen melding blir svart med "Aww<3 Glad i deg!" eller "Du er helt fantastisk! Glad vi er sammen!<3"

Vi sier "God natt!" og "Glad i deg, [kallenavn]" hver kveld før vi sovner.

 

Likevel får jeg den følelsen av at jeg er sisteprioritert når vi ikke er sammen.

 

Når hun er med venner sender hun ikke melding som hun pleide. Det samme gjelder på skolen, på jobb, diverse fritidsaktiviteter, ikke en gang når hun sitter på datamaskinen å spiller CS, League of Legends eller Guild Wars 2 (Hun er gamer og good looking - go me!).

 

Ikke tro jeg er veldig needy, for det er jeg ikke. Men jeg er veldig glad i denne jenta. Hun er det beste jeg har hatt, og jeg kan virkelig se for meg et langt og fantastisk forhold!

Jeg lyser når jeg får melding, jeg stråler når hun ringer og jeg eksploderer når vi møtes!

 

Den siste uken så vi ikke hverandre en eneste dag siden jeg har jobbet mye overtid og hun holder på med sitt på siden. Det tar meg 20 min - 4 timer å få svar på en melding og da er det korte svar jeg får. Hun tar absolutt ikke noe interesse i hva som foregår i livet mitt (har vert veldig mye den siste uken), men når kvelden kommer og vi tar oss en liten telefon så forteller hun at hun savner meg og gleder seg så sykt til vi møtes igjen og hvor glad hun er i meg osv.

 

Jeg savner det gamle, hvor hun tok kontakt, var interessert og hvordan vi var når vi ikke var sammen.

 

(Tror det ble mye tull her, har skrevet i en time på mobil så er usikker på akkurat hva jeg har skrevet..)

 

Jeg trenger ikke å ha tilbake tiden hvor det ikke gikk 20 minutt uten sms. Jeg trenger ikke tiden hvor hun gjorde alt.

 

Jeg vil, på en annen side, ha tilbake den jenta som svarte meg når jeg hadde noe stort å dele. Hun som hadde tid til å ringe meg når jeg sa jeg, etter 7 mnd. endelig har fått deltidsjobb ved siden av skole og gratulerte meg :/

 

Hun oppfører seg som jeg gjorde i hele begynnelsen av forholdet, og nå har jeg skjerpet meg, men det virker som hun ikke tar litt interesse og prioriterer meg sist når vi ikke er sammen.

 

Jeg sender melding om morningen om hun er tidligere oppe, eller når hun står opp hvis jeg er først oppe, eller ringer hvis vi skal opp samtidig.

Jeg sender 2-3 meldinger midt på dagen og lurer på hvordan hun har det eller hvis jeg har noe å dele.

 

Jeg ringer eller sender melding, kommer an på hva jeg får tid til på kvelden. Dette er alt jeg gjør på en dag. Innimellom kommer det en liten telefon fra hun eller sms. Jeg er ikke innpåsliten, det passer jeg veldig godt på å ikke være.

 

Siste jeg vil si er at hvis vi spoler så lite som 2-3 uker tilbake i tiden så sende vi meldinger like hyppig som løver parer seg. Det gikk aldri mer enn 30 minutter til 50 minutter før det pep fra telefonen min "Hva skjer, [kallenavn]! <3", "Hvordan går det? :]", "Gjør på? :)" , "Har engelsk, omg så kjedelig det var har om er! Satte på en film istedenfor:P Hva skjer?" eller "Ville bare si hvor glad jeg er i deg:')"

 

Savner godjenta som tok interesse i livet mitt:(

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyforelsket kalles det der! Det virker som om hun fikk denne følelsen veldig tidlig, mens du fikk den litt senere. Dette er noe som går over, og den har nok gått over tidligere for henne enn den har for deg.

 

Samtidig skrev du at det var motsatt i starten, noe som fort betyr at det du føler nå, er noe hu følte tidligere. Men det trenger ikke å bety noe som helst. Nå starter en fase i forholdet som først virker kjedeligere, men i lengden er ufattelig mye bedre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier du passer på å ikke være innpåsliten. Det å sende 3-4 melinger før du får svar vil for meg være det å være innpåsliten.

 

Du sier jo at hu likte deg mye bedre når hun kunne ta initiativet, nå virker det som om hun trur hu har deg rundt lillefingeren og at hun dermed ikke trenger å være like "på" ovenfor deg.

Lenke til kommentar

Tror jeg føler meg litt oversett.

 

Tok meg selv i å dagdrømme om at jeg havner i koma mens sansene mine fungerte. Havnet på sykehus og lå der i 3 dager før hun fikk vite om det og kom å besøkte meg på sykehuset, ble der de neste 3 dagene, var med meg hele dagen helt til jeg våknet og fikk sett uttrykket i ansiktet henne av tårer og glede, sånn at hun innser hvor mye jeg betyr for henne.

 

Dette er helt sykt. Jeg ble kvalm av meg selv som hadde disse tankene..

 

Det tærer på meg at hun viser så lite ovenfor meg når vi ikke er sammen at jeg tenker mer på henne på feile områder. Jeg vet at hun ikke kunne vert utro. Jeg vet hun er glad i meg. Jeg vet at jeg betyr mye for henne.

(Hun hadde ikke snakket om meg sånn ovenfor venner og familie hvis jeg ikke var en sikker ting. Hun hadde ikke delt så personlige ting om seg og sine nærmeste hvis hun ikke stolte 100% på meg. Har et svært nært forhold med hennes to yngre brødre og søster, og hun elsker at jeg har det).

 

Og jeg sitter igjen som en idiot med de jævligste tankene og drømmene om at det kan være andre i livet hennes, om at hun har begynt å miste følelsene for meg osv. selv om det eneste jeg har å ta det fra er det at hun ikke viser til dels så mye som hun gjorde for kort tid tilbake.

 

Når vi er sammen, på en annen side, så har vi det veldig fint. Går det 2-3 dager uten er jeg tilbake i det samme tenkemønsteret som dreper meg sakte men sikkert, og jeg kommer meg ikke ut av det.

 

Er veldig redd for at jeg begynner å bli sjalu på henne. Jeg setter svært lite grenser, jeg er ikke innpåsliten

 

(Eksempel: Hun skulle ha et skuespill som handlet om Eva og Adam. Jeg hadde ikke tid til å komme å se på pga. jobb. Jeg sa at jeg syntes det var veldig koselig at hun skulle gjøre det hun trives med, men jeg var ikke like glad for at hun skulle kysse en annen gutt og gå så lettkledd foran publikum som det stod i manus. Men jeg sa også det at jeg ikke skulle stoppe det, på langt nær, så oppmuntret jeg henne TIL å gjøre det.

Hun stoppet meg rett før jeg var ferdig å snakke og sa at hun hadde nektet å kysse en annen og ikke skulle gå så lettkledd som manuset ville ha det til.)

 

Jeg vet det er meg det er noe i veien med, det er det ingen som trenger å fortelle meg. Jeg stoler 100% på denne jenta, helt til det motsatte er bevist.

 

Jeg har bestemt meg for å la det gå en måned og se hva som skjer. Om jeg er like trengende som jeg er nå, blir jeg nødt til å si det rett ut til henne om hvordan jeg har det og at det ikke er hennes feil men min egen. Jeg vet hun tar det bra og kommer til å hjelpe meg med det.

 

Det jeg i bunn å grunn vil fram til her er hjelp til hvordan jeg kan fikse tankemønsteret mitt i denne situasjonen. Jeg blir så utrolig fort nesten helt på gråten siden jeg har blitt så glad i henne og er så redd for å miste henne.

Hvis hun forteller meg om en gutt som ville ha nummeret hennes svarer jeg med "Hehe, skrev du det på mobilen eller på en lapp? :)", selv om jeg sitter med et lite raseri inni meg hvor jeg skulle ønske jeg var der og kunne sagt at "Hun er opptatt, sorry pal."

 

Jeg trenger definitivt hjelp til å komme tilbake til den gamle meg.

Jeg hadde ikke trodd at følelser for en jente kunne få meg til å forandre meg så sinnsykt som dette her, og jeg nekter å la det gå ut over henne på noe som helst vis. Ikke faen om det skal. I verste fall, vil jeg ta en liten prat med henne og fortelle hvordan jeg har det inni meg når vi ikke er sammen. Jeg kommer ikke til å være noe kjip kjæreste som setter for stramme tøyler bare fordi jeg ikke har det helt greit.

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Du sier du passer på å ikke være innpåsliten. Det å sende 3-4 melinger før du får svar vil for meg være det å være innpåsliten.

 

Du sier jo at hu likte deg mye bedre når hun kunne ta initiativet, nå virker det som om hun trur hu har deg rundt lillefingeren og at hun dermed ikke trenger å være like "på" ovenfor deg.

Da har jeg skrevet feil eller du har lest feil.

 

Jeg sender bare 1-2 meldinger hvis jeg ikke får svar.

Den 2 er da i en helt annen sammenheng

 

Eksempel:

Hvordan går det, [kallenavn]? Jeg så [random ting] som minnet meg om deg i sted:P

 

Husker du han vi så for ikke så lenge siden? Han står her foran meg nå:p Samme stygge hatten som sist:D

 

Eller:

Lagt deg, [kallenavn]? Er litt sent, men kan jeg ringe deg og si god natt?:)

 

Ser ut som du har sovnet. God natt, [kallenavn]. Er veldig glad i deg og ser fram til det vi skal på fredag:) Sov godt!

 

Forstår du?

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyforelsket kalles det der! Det virker som om hun fikk denne følelsen veldig tidlig, mens du fikk den litt senere. Dette er noe som går over, og den har nok gått over tidligere for henne enn den har for deg.

 

Samtidig skrev du at det var motsatt i starten, noe som fort betyr at det du føler nå, er noe hu følte tidligere. Men det trenger ikke å bety noe som helst. Nå starter en fase i forholdet som først virker kjedeligere, men i lengden er ufattelig mye bedre. :)

Det er riktignok min første forelskelse. Jeg har vert med andre før, men dette er det første som for meg virker ekte.

 

Har hørt en del om "nyforelskelse", og hvis det er det jeg har så er det helt fantastisk!

 

.. når det er gjensidig.

 

Jeg elsker hvert sekund jeg har med henne, kanskje jeg ikke har fortalt henne det enda, men jeg syns alle uvanene hennes er utrolig søte. Jeg har aldri vert noe stor på krangling og, noe som folk sier er usannsynlig, er noe vi før eller siden kommer til å gjøre. Jeg har ikke lyst at dette skal skje. Jeg vil ikke det. Hun er bare ei god jente og hun er det med alle. Jeg har aldri hørt om noen som har hørt henne sur (utenom eksen, lang historie som ikke er min å dele med andre. Kort fortalt så brydde han seg knapt om henne).

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Her ligger jeg da. Ti på halv 3 midt på svarte natta. Skal opp om 4 timer men jeg får ikke sove fordi jeg ikke klarer å slutte å tenke på henne.

 

Grunnen?

 

Hun har hatt det travelt siden mandag. Jeg har ikke snakket med henne på telefon. Jeg får ikke svar på meldinger. På 3 dager har hun kanskje svart på 6 meldinger, og det da 1-5 timer etter jeg har sendt dem.

 

I går sendte jeg god morgen melding, melding midt på dagen og lurte på hvordan hun hadde det. Fikk en melding der hun spurte hva jeg holder på med og hvordan (det jeg skulle) gikk. Og en sen melding klokken 00:25 der det stod at hun skulle legge seg.

 

Det er akkurat som om hun ikke tar seg noe tid til å lese det jeg skriver, svarer bare på deler av meldingen og svarer veldig sent.

 

Men! Hun har hatt tid til middag med venninnen og poste bilder på facebook og har spilt med noen venner på kveldstid. Men svare på meldinger fra meg er visst alt for vanskelig.

 

Det irriterer meg at jeg er sånn, og jeg får det ikke vekk uansett hva jeg prøver.

 

Skal være med henne i morgen i noen timer så jeg får se hvordan det er da. Hvis jeg kjenner meg selv rett så har jeg overtenkt alt og jeg er et helt nytt menneske i morgen hvor alle bekymringene mine er forsvunnet. Så, 3 dager etter er jeg på an igjen..

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Prøv å skrive innleggene dine litt kortere, så folk både leser og svarer.

 

Det kan hende du overtenker dette, eller det kan skje at jenta er lei av deg. Det er vanskelig for oss å vite. Du burde uansett ikke fyre opp under det om sistnevne scenario er det riktige, da dette vil bidra til at hun kan gå ytterligere lei av deg.

 

Communication is key! Gjør noe romantisk for jenta di, eller ha en koselig kveld sammen. Så kan du ta opp dette på en hyggelig måte. Det er store sjanser for at hun ikke en gang tenker over det.

 

Hvor gammel er dere? Hvordan er sexlivet?

Endret av Credibility
Lenke til kommentar

På meg virker hun som ei som liker å ta initiativet. Hun ble glad i deg for den du var da. Nå virker det nesten som det har tatt helt av andre veien og det blir alt for mye for henne.

Så mitt råd er å chillen litt - gjør litt mer slik du gjorde i starten. Hvis hun da etter en tid begynner å spørre deg, så tar du henne med på noe romantisk og snakker litt om det. Begynner du å ta det opp nå så kan det bli bare mer påtrengende tror jeg (hvis det allerede er for mye for henne)

Lenke til kommentar

Som jeg skrev tidligere, du må roe deg ned. Det virker jo nå som om du er en komplett annen person enn den personen hun falt for. Mulig hu føler at hu blir kvalt av at du hele tiden må vite hva hu driver på med for noe.

 

Give her som space, og hold kjeft i noen dager.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Jeg gir hun plass. Jeg er ikke påtrengende. Jeg dreper denne tråden med makt fordi jeg har en trist og forvirret følelse i meg. Jeg gjør barely minimum for at forholdet skal fungere.

 

Ser ut som hun ikke hadde tid til å svare på god morgen meldingen heller. Den betyr mye for meg, og hun har ikke gått glipp av den en eneste gang side vi begynte.

 

Sex livet vårt er veldig bra. Når vi er sammen er alt på topp!

Er usikker nå siden det er lenge siden vi var sammen sist.

 

Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Det er riktignok min første forelskelse. Jeg har vert med andre før, men dette er det første som for meg virker ekte.

Dette.

 

Du må roe deg ned gutt! At noen har det litt travelt og ikke svarer på absolutt alle meldinger innen 2 minutter betyr ikke at de har glemt deg og ikke har følelser for deg lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville bare si en ting før jeg avslutter tråden.

 

Jeg er en idiot,

 

Hun holdte på med en overraskelse til meg. Jeg hater meg selv for at jeg har gått å tenkt disse tankene. Hun gjorde det bevisst for at overraskelsen skulle bli bedre. Den var helt fantastisk. Jeg kunne ikke bedt om noe bedre.

Skal gjøre alt for å bli bedre, for hennes skyld.

 

Beklager dette styret folkens.. Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Paranoid og overanalyserende.

 

Håper overraskelsen var bra. (Og det var den jo, så aner ikke hvorfor jeg skrev det der.)

Jeg har aldri vert det før. Det kom så brått på at jeg ikke visste bedre. Hun hadde plutselig ikke tid til meg, hun svarte ikke på sms eller telefon.

 

Hater meg selv for å ha laget så mye styr inni meg pga. dette, men det var jo det hun ville (tydeligvis tatt fra en F.R.I.E.N.D.S episode med Chandler som skulle fri til Moncia.

 

Er så redd for å miste henne, men vil ikke knyte noen stramma tøyler i forholdet fordi jeg er så glad i henne :/ Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Hun kan være veldig glad i deg selv om hun ikke hver dag bruker all sin energi på å vise det. Slapp av og nyt livet. Du har sikkert annet å gjøre enn å vente på bekreftelser fra henne.

Er nok også litt av problemet at jeg ikke har interesser utenom kjæresten, venner, trening og jobb.

 

Som nevnt tidligere så kunne jeg trengt litt hjelp til hvordan jeg skal klare å slappe av og nyte livet siden jeg ikke klarer å gjøre dette selv. Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Kva med å fortelle det til ho og sei korleis du føler og kva du vil ha i forholdet?!

Eg truuuur, det er meir effektivt enn å ta råd frå heilt ukjente for deg mennesker...

Er helt enig med deg her.

 

Grunnen til at jeg ikke sier noe er fordi, som dere sikkert har fått med dere, egentlig er ganske tragiskt.

Ikke bare det, men ut i fra det jeg har fått med meg så har hun veldig mye på seg for tiden og da er det siste jeg vil å være plagsom.

 

Også føler jeg at om hun vil sende meg en melding om morningen å si god morgen får være opp til henne. Hvis jeg sier jeg hadde satte pris på en god morgen melding så føler jeg ikke jeg hadde blitt like glad for den som hvis hun hadde funnet på å gjort det selv (som hun pleide)(wow.. er jeg blitt så kjerring?)

 

Råd fra ukjente er ofte gull verd! :)Anonym poster: da8db757861d6109df4d8b6250bc71d6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...