Gå til innhold

Velge en av disse 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke følge linken så ser du hvilke jeg lurer på. :)

Jeg lurer på hvorfor i alle dager du skal ha en dyr ultrabook, når du får mer ytelse, bedre skjerm, DVD brenner og bedre tastatur for mindre cash, når den skal brukes til hjemmebruk.

 

6500kr: http://www.multicom.no/Multicom-Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-500GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem/cat-p/c100561/p10620636

 

10 799: http://www.multicom.no/Multicom-Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3630QMe-8GBe-750GB-harddiske-DVDe-GeForce-GTX-675MXe-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem/cat-p/c100561/p10623594

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor i alle dager du skal ha en dyr ultrabook, når du får mer ytelse, bedre skjerm, DVD brenner og bedre tastatur for mindre cash, når den skal brukes til hjemmebruk.

 

6500kr: http://www.multicom....00561/p10620636

 

10 799: http://www.multicom....00561/p10623594

 

 

 

enig i det han siewr, hvorfor skal du ha en 13,3" skjerm når du skal se filmer? hvorfor ikke kjøpe minst en 15,6 elelr 17,3?`og en ultrabook er bare jævla dyr for ditt bruk.

Lenke til kommentar

Kan jo hende han faktisk har lyst på en lekker pc da. Jeg hadde ikke noe spesielt behov for en ultrabook, men endte med og kjøpe den for det.

 

Dersom spilling ikke er noe du kommer til og bruke pcen til, kan du like godt velge den billigste av de to der. Vil ikke merke stor forskjell i ytelse til den bruken du har listet opp. Dersom spilling er noe du vurderer er nok ikke ultrabook veien og gå.

Lenke til kommentar

Kan jo hende han faktisk har lyst på en lekker pc da. Jeg hadde ikke noe spesielt behov for en ultrabook, men endte med og kjøpe den for det.

 

Dersom spilling ikke er noe du kommer til og bruke pcen til, kan du like godt velge den billigste av de to der. Vil ikke merke stor forskjell i ytelse til den bruken du har listet opp. Dersom spilling er noe du vurderer er nok ikke ultrabook veien og gå.

 

:hmm: vel når han skal kunn SURFE og se FILMER...så er det bare lattterlig å bruke 9-10 000 kroner på en laptop. finnes sikkert lekre pc til 4-5000 kr som er et betre kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor i alle dager du skal ha en dyr ultrabook, når du får mer ytelse, bedre skjerm, DVD brenner og bedre tastatur for mindre cash, når den skal brukes til hjemmebruk.

 

6500kr: http://www.multicom....00561/p10620636

 

10 799: http://www.multicom....00561/p10623594

 

Større skjerm betyr ikke bedre skjerm av den grunn. Ultrabookene har langt bedre batteritid også, og for å ikke snakke om at Multicom er søppelkvalitetsmerke iforhold til Samsung.

 

vel når han skal kunn SURFE og se FILMER...så er det bare lattterlig å bruke 9-10 000 kroner på en laptop. finnes sikkert lekre pc til 4-5000 kr som er et betre kjøp.

 

Det slår deg ikke at de dyrere PCene har fasiliteter som de billige ikke har, man "trenger" ikke en bil til 700.000 kr heller, man kjøper det fordi man vil ha det - det gir en annen opplevelse.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

:hmm: vel når han skal kunn SURFE og se FILMER...så er det bare lattterlig å bruke 9-10 000 kroner på en laptop. finnes sikkert lekre pc til 4-5000 kr som er et betre kjøp.

 

Joda, og du trenger ikke en iphone heller, en billig nokia kan jo ringe den og. Sier ikke at ditt råd er feil, men det går ann og svare på spørsmålet i tillegg til og informere om mulighetene. Vil påstå at de aller fleste som kjøper ultrabooks ikke nødvendigvis er folk som stadig er på farten, men heller de som setter pris på god byggekvalitet og design.

Lenke til kommentar

Joda, og du trenger ikke en iphone heller, en billig nokia kan jo ringe den og. Sier ikke at ditt råd er feil, men det går ann og svare på spørsmålet i tillegg til og informere om mulighetene. Vil påstå at de aller fleste som kjøper ultrabooks ikke nødvendigvis er folk som stadig er på farten, men heller de som setter pris på god byggekvalitet og design.

 

hmm :hmm: no tenkte eg vel mest for behovet til denne karen :ph34r: men det er hans penger, så om han vil så gjør han slik som det passer han best :green:

Lenke til kommentar

Større skjerm betyr ikke bedre skjerm av den grunn. Ultrabookene har langt bedre batteritid også, og for å ikke snakke om at Multicom er søppelkvalitetsmerke iforhold til Samsung.

 

 

 

Det slår deg ikke at de dyrere PCene har fasiliteter som de billige ikke har, man "trenger" ikke en bil til 700.000 kr heller, man kjøper det fordi man vil ha det - det gir en annen opplevelse.

 

jo, eg veit jo at dei dyrere pcn har andre fasiliteter. men når han sier kunn surfing og se filmer, da er ikke specs SÅ nøye :p men så er eg vel av den typen som velger kvalitet etter det behovet eg har :)

Lenke til kommentar

hmm :hmm: no tenkte eg vel mest for behovet til denne karen :ph34r: men det er hans penger, så om han vil så gjør han slik som det passer han best :green:

 

Han gjør nok det, men bare ett siste lite stikk :) Hvor får du tak i en 15" laptop med full hd touch skjerm til 4/5 tusen? Det hadde vert et godt kjøp :D

Lenke til kommentar

Det slår deg ikke at de dyrere PCene har fasiliteter som de billige ikke har, man "trenger" ikke en bil til 700.000 kr heller, man kjøper det fordi man vil ha det - det gir en annen opplevelse.

Nei? En Ultrabook til 10000 gir dårligere opplevelse enn en Multicom til 6500. Prosessor, grafikkort, skjerm, tastatur er bedre på Multicomen. Hva er det som gir bedre opplevelse?

Lenke til kommentar

Ser at folk sliter :nei: med å svare på et enkelt spørsmål.

Prøver igjen. :w00t:

Hvilken av de to bør jeg gå for, :hmm: :hmm: et enkelt spørsmål syns jeg.

 

Ellers så takk for utdypinger, har hatt billigpc og det gir ikke noe kvalitesfølese heller.

Min datter har en 13,3" mac pro og skjermen er helt ok og se på syns jeg. ( ps liker ikke mac) :nei:

Endret av Terumo
Lenke til kommentar

Ser at folk sliter :nei: med å svare på et enkelt spørsmål.

Prøver igjen. :w00t:

Hvilken av de to bør jeg gå for, :hmm: :hmm: et enkelt spørsmål syns jeg.

 

Ellers så takk for utdypinger, har hatt billigpc og det gir ikke noe kvalitesfølese heller.

Min datter har en 13,3" mac pro og skjermen er helt ok og se på syns jeg. ( ps liker ikke mac) :nei:

Vart litt mye off-topic her, ja :p Forskjellen mellom disse er at nr. 2 har i7 prosessor og noe sterkere skjermkort. Dette er forsåvidt verdt tusenlappen ekstra, men jeg tror ikke det er relevant for ditt bruk. Så jeg ville gått for den første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...