Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7990


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke? Tenkte at de forskjellige produsentene slapp skjermkortene med egne frekvenser og kjølere. Ihvertfall håpet jeg det.

 

De som er ute så langt er referansekort og er like i ytelse. Spiller ingen rolle hvem leverandør de kommer fra. Når "ikke referansekortene" kommer på markedet (om de kommer i det hele tatt) har jeg ingen peiling på. Mest fordi det ikke interesserer meg :p

Lenke til kommentar

De som er ute så langt er referansekort og er like i ytelse. Spiller ingen rolle hvem leverandør de kommer fra. Når "ikke referansekortene" kommer på markedet (om de kommer i det hele tatt) har jeg ingen peiling på. Mest fordi det ikke interesserer meg :p

Ikke bare det, men dette kortet throttles også av Powertune så voldsomt at det ikke kan overklokkes engang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes egentlig at ATI har gjort en god sak her. Denne er kraftigere enn Titan for bare en tusenlapp mer, så den er den mest økonomiske. Ares er så å si "samme sak" men koster 3 tusen mer. Bedre ytelse fra Titan krever tovies SLI og da er man oppe i 14 tusen, 3-veis er ca 22 tusen (!!!), noe som er fristende... men selv hvis man tenker at man har 3-veis SLI, for samme prisen kan man ha to slike kort - ca 16 tusen, pluss vannkjøling til begge (+2k for to blokker).

Lenke til kommentar

Synes egentlig at ATI har gjort en god sak her. Denne er kraftigere enn Titan for bare en tusenlapp mer, så den er den mest økonomiske. Ares er så å si "samme sak" men koster 3 tusen mer. Bedre ytelse fra Titan krever tovies SLI og da er man oppe i 14 tusen, 3-veis er ca 22 tusen (!!!), noe som er fristende... men selv hvis man tenker at man har 3-veis SLI, for samme prisen kan man ha to slike kort - ca 16 tusen, pluss vannkjøling til begge (+2k for to blokker).

Titan SLI er nok mest sannsynlig bedre enn 7990 CFX, og dessuten eksisterer GTX 780 nå.

 

For ~15K får du da:

7990 CFX

780 Three-Way SLI

Titan SLI

 

780 Three-Way gruser begge de to andre alternativene.

 

EDIT:

Dessuten er det totalt meningsløst å vannkjøle 7990 fordi AMD har vært for sparsomme med Powertune-grensa på 375W, overklokking av 7990 virker mot sin hensikt.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...