Gå til innhold

Samsung Galaxy Mega 6.3 kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Den er litt lavere spesifisert enn jeg liker, men dette er trolig fordi utsalgsprisen vil presses ned pga konkurranse med flere svært liknende alternativer. Dette kan bli en solid selger etter hvert, jfr Galaxy S2 som fortsatt selger en god del 2 år etter introduksjon, til ca 1/2 introduksjonsprisen.

 

Markedsføringsmessig er det også klokt av Samsung å plassere den i trygg avstand til toppmodeller, for dermed er forventningene skrudd ned hos alle, og i jamføringer med andre modeller vil den etter hvert kunne stå fram som et rimelig og solid alternativ.

 

For min egen del, bruker jeg headset mer og mer til å snakke i tlf, og det var på den måten helt greit å ringe også med Galaxy Note 10.1... Telefonen blir DIGER, omtrent som skjermområdet i Nexus 7, bare mer avlangt, og hvis vi klipper ned 0.7" på Nexus7-skjermen, så er det ikke så mye funksjonalitet derfra som er definitivt tapt. Ikke minst til enkel kartbruk kan dette funke brukbart - N7 er helt suveren til det IMHO. Men det som er knøttent på N7, blir jo enda ei reise eller to verre på 6.3" - så mens N7 til nød kan være eneste brettløsning en bruker, vil ikke denne være mitt valg til det.

 

Med blåtann-tastatur og mus, er N7 helt grei til enkel dokumenthåndtering - det kan hende denne også kan gjøre nytte sånn. I så fall er den en enkel på-farten-pc-erstatter. Ikke dumt. Men Note-serien og de annonserte Tizen-toppmodellene vil trolig ha endel mer å by på, til tlsvarende høyere pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dualcore, 1,5gb ram og 8gb lagring? Er det ikke engang fullHD?

 

Til den prisen? Regner med at nye nexus 7 som kommer i sommer lander antageligvis på 2-3000kr.

Regner med quadcore, 2gb ram, full HD å mere en 8gb lagring. Vem er da intressert av galaxy MEGA?

 

Nei jeg hade håpet på en galaxy note 3 på over 6"..men hvis ikke det blir av så blir det nok en nexus 7 som neste mobil..

Lenke til kommentar

dualcore, 1,5gb ram og 8gb lagring? Er det ikke engang fullHD?Til den prisen? Regner med at nye nexus 7 som kommer i sommer lander antageligvis på 2-3000kr.Regner med quadcore, 2gb ram, full HD å mere en 8gb lagring. Vem er da intressert av galaxy MEGA?Nei jeg hade håpet på en galaxy note 3 på over 6"..men hvis ikke det blir av så blir det nok en nexus 7 som neste mobil..

 

Og nexus 7 kan man ringe med?

Note 3 blir nok i en helt annen liga. Denne var jo ingenting spess egentlig, annet enn stor skjerm.

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Og nexus 7 kan man ringe med?

Note 3 blir nok i en helt annen liga. Denne var jo ingenting spess egentlig, annet enn stor skjerm.

 

Går det ikke an å ringe med nexus 7 som er nå? Har ikke proevd den med 3g men det blir jo for dumt å deaktivere rintetjensten når en vel har stappa in ett sim kort..

 

Hoeres ut som noe apple ville gjort, men hvis google er sånn dem å, så blir jeg skikkelig skuffa...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...