Gå til innhold

Jagged Alliance vender tilbake (Windows)


Anbefalte innlegg

Jeg sa da virkelig aldri at konsollene ikke har evnen til å få slike spill til å fungere på et rent teknisk nivå.

Problemet er bare at hver gang - HVER GANG - en serie har brukt PC som standard plattform, og så hopper over til multiplattform, så favoriseres konsollversjonen. PC versjonen blir en port av konsollversjonen. Og utviklerne prøver ikke å få PC-spillet til å fungere på konsoll. De omskriver hele greia og lager noe helt annerledes. Det skjedde med Rainbow Six serien, Ghost Recon serien, X-Com serien, Risen 2, Syndicate, Battlefield serien, osv.

 

Som du sier har det mer med kulturen å gjøre, enn teknologien. Men hvordan endrer dette noe? Skal jeg nå puste lettet ut og si, "det kommer sannsynlig vis til å bli et neddummet, helt annerledes spill enn hva Jagged Alliance var i starten, men i det minste så er det ikke på grunn av teknologien." ?

 

Når jeg leser inleggene våre på nytt så var vi vel egentlig så enige vi kan bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er galt med multiplatform? XCOM klarte seg helt fint der. Det er mange fordeler med turbaserte spill, og at de passer til flere platformer er en av de.
XCOM var forferdelig sammenlignet med de gamle spillene.Tipper at nytt J. A . vil lide samme skjebne. Strømlinjeformet, forenklet og minimalt med dybde og muligheter. Akkurat som XCOM.

 

Word. Nye XCOM var for så det rett ut: Søppel.

Man kunne ikke engang kaste en granat der man ville. Man kunne heller ikke ødelegge hele bygninger. Ta for deg orginale X-Com og fjern 99,9 % av ting man kunne gjøre der og du har det nye XCOM. FYSJ!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leser inleggene våre på nytt så var vi vel egentlig så enige vi kan bli.

 

... Og heldigvis viser det seg at utviklerne er ute etter å gi ut spillet til Windows, Linux og Mac. Ikke helt sånn "multiplattform" som vi er vant med i dag, med andre ord. men likevel en god nyhet. :)

 

Men dagens X-com er det nærmeste man vil komme. Ikke at originalen var perfekt med det elendige UI'et og den evige jakten på det siste romdyret heller. I slutten av spillet gikk jo balansen helt av skaftet, og det ble tilnærmet poengløst enkelt. Det er nesten rørende at folk tror at et spill med en masse time units og utstyrssjonglering ville være salgbart i dag. Så lenge folk som dere piratkopierer spill fordi det ikke lever opp til deres barndomsminner, vil markedet aldri få noe andre spill enn et nytt call of duty heller, og det er fullt fortjent.

 

Feil, Xenonauts er langt nærmere hva det originale X-Com var, enn det nye Xcom er.

 

Å klage på UI'en til et spill som kom ut i 1993 er bare på trynet. Jeg sier da ikke at de bør blåkopiere X-Com. Skulle de gjøre det, kunne jeg like greit bare fortsette å spille UFO: Enemy Unknown. Det går an å modernisere, uten å totalt endre hva spillet handler om. Sammenlignet med dagens spill er ikke gamle X-Com optimalt, nei. Sammenlignet med moderne biler er ikke biler fra 80-tallet helt optimale heller.

 

UI'en bør jo moderniseres og optimaliseres, men dette i seg selv trenger da ikke å bety at spillet må endres helt, time units må ut og alt som skjer i spillet plutselig må være scriptet. og begrenset.

 

Det går an å modernisere og videreutvikle et konsept, uten å ta en U-sving og gjøre noe helt annet, for så å klistre det samme navnet på coveret for ekstra inntekt fra nostalgiske karer.

 

Hilsen en som spiller det originale X-Com hvert år fortsatt.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...